تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7
قطعنامه ضد ایرانی دیگری تصویب شد:

پارلمان اروپا سپاه را سازمان تروریستی اعلام کرد

  • کد خبر : 176173
  • 29 دی 1401 - 21:05
پارلمان اروپا سپاه را سازمان تروریستی اعلام کرد
متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا که دیروز پس از رای‌گیری به یک قطعنامه ضدایرانی اضافه شده بود به تصویب رسید.

جمهوریت – پارلمان اروپا در اقدامی خصمانه یک قطعنامه ضد ایرانی را به تصویب رساند که خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا شده است.

هانا نیومن یک عضو پارلمان اروپا با انتشار یک پیام توئیتری از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در جلسه امروز (پنج‌شنبه) پارلمان اروپا با اکثریت آرا خبر داد.

این عضو آلمانی پارلمان اروپا نوشت که در این قطعنامه از اتحادیه اروپا خواسته شده است تا نام سپاه پاسداران ایران در فهرست به اصطلاح تروریستی این اتحادیه قرار گیر و تحریم‌های علیه این نهاد افزایش یابد.

به گفته نیومن، همچنین در این بیانیه مداخله‌جویانه از آنچه اعتراضات در ایران عنوان شده، حمایت شده است.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه به درخواست از اتحادیه اروپا برای وارد کردن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به لیست گروه‌های تروریستی توسط این اتحادیه و اعضایش رای داد.

چارلی ویمرز، یکی از اعضای پارلمان اروپا در توییتی گفت که نمایندگان پارلمان اروپا به اصلاحیه‌ای برای گزارش سالانه اجرای سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا (CFSP) رای داده‌اند که بر اساس آن، از اعضای این اتحادیه خواسته شده که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهند. قرار است پارلمان اروپا روز پنجشنبه درباره اصل این طرح رأی گیری کند.

بنا بر اعلام شبکه بی‌بی سی، این اصلاحیه توسط فراکسیون «محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپا» که یک فراکسیون راست میانه محسوب می‌شود، پیشنهاد شده بود.

در نسخه اصلی گزارش سالانه اجرای سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا که توسط دیوید مک‌آلیستر، رئیس کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا تهیه شده، «سرکوب خشن معترضان در ایران توسط سپاه پاسداران» محکوم شده بود. در اصلاحیه پیشنهادی این بخش از گزارش، متن قبلی حفظ شده، اما درخواست اضافه شدن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا گنجانده شده است.

پیشتر سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره هرگونه اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه هشدار داده بود. او گفته بود: اگرچه در عالم واقع، تحریم و تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط کشورهای غربی فاقد ارزش عملی و صرفا یک مانور تبلیغاتی پوچ و رذیلانه است؛ اما از منظر سیاسی، پارلمان‌های اروپایی بدانند هر مصوبه ای علیه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=176173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰