تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7

علی عسگری سفیر ایران در چین خواهد شد

  • کد خبر : 177678
  • 14 بهمن 1401 - 12:58
علی عسگری سفیر ایران در چین خواهد شد
عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران و رئیس سابق سازمان صداوسیما بزودی به عنوان سفیر ایران در چین منصوب می شود.

به گزارش جمهوریت – عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران که از ۲۰ دی ۱۴۰۰ به این مقام منصوب شد، بزودی به عنوان سفیر ایران عازم چین می شود.

دکتر علی عسگری که پیش از این ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت، مدرک کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت دارد و عضو هیات علمی دانشگاه (دانشیار)است.

وی علاوه بر اینکه هفتمین رئیس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران بود، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و معاون توسعه و فناوری رئیس رسانهٔ ملی را نیز در کارنامه خود دارد که با روی کار آمدن محمد سرافراز از این سمت کناره گرفت. فعالیت در سطوح مدیریتی در وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه تحقیق و راه‌اندازی خطوط تولید نیازهای دفاعی در حوزه‌های مختلف، معاون سیاحتی و زیارتی وزیر ارشاد(۱۳۷۱)، مشاور رئیس جمهور (۱۳۷۳)، رییس سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی(۱۳۷۶)، مدیرعاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی و مشاور رئیس قوه قضائیه به چشم می‌خورد.
از اقدامات شاخص و شناخته شده علی عسگری در حوزه اقتصادی می‌توان به پایه‌گذاری فروشگاه‌های رفاه در کشور در اوایل دهه هفتاد و همچنین مدیر عاملی بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۱۳۷۶)اشاره کرد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به انتقاداتی که به انتخاب او به عنوان مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی مطرح شده بود گفت : وقتی با وجود تحصیلات مرتبط و سابقه و تجربه طولانی در عرصه های اقتصادی و صنعتی ، چنین هجمه ای علیه انتصاب علی عسگری در هلدینگ خلیج فارس طراحی می شود ، یعنی منافع افرادی که نگرانند دست شان از بیت المال کوتاه شود ، به خطر افتاده است.

از ۲۰ آذر ۱۳۹۷ تا نون “محمد کشاورززاده” سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین است که به زودی جای خود را به عبدالعلی علی عسگری می دهد .

بیشتر بخوانید :

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰