تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
11

واردات ارز به هر میزان از مالیات معاف شد/ نگران برخورد نظارتی و واکاوی درباره منشأ سرمایه نباشید

  • کد خبر : 177684
  • 14 بهمن 1401 - 12:21
واردات ارز به هر میزان از مالیات معاف شد/ نگران برخورد نظارتی و واکاوی درباره منشأ سرمایه نباشید
بانک مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا ورود ارز، تسهیل و فعالان در این حوزه نگران موضوع مالیات و برخورد نظارتی پیرامون واکاوی منشأ سرمایه نشوند.

جمهوریت – رئیس کل سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه ای، مصوبه قانونی مراجع ذیربط در خصوص معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی بابت ورود ارز اعم از اسکناس و حواله را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

در بخشنامه ابلاغی داود منظور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۴ مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۷ و با عنایت به مصوبه قانونی مراجع ذی ربط ورود ارز (اعم از اسکناس و حواله معاف از مالیات) است. هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان اسکناس ارز به کشور وارد نماید و هیچ یک از دستگاه ‏های امنیتی انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارد.

در ادامه بخشنامه مذکور قید شده است: بانک مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‏ های مرتبط موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا ورود ارز، تسهیل و فعالان در این حوزه نگران موضوع مالیات و برخورد نظارتی پیرامون واکاوی منشأ سرمایه نشوند.

در این بخشنامه تاکید شده است: اعتبار این مصوبه از تاریخ ابلاغ تا پایان آبان ۱۴۰۲ خواهد بود.

ییشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰