تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4

وزیر امور خارجه: از میز مذاکره فاصله نگرفته‌ایم

  • کد خبر : 178193
  • 21 بهمن 1401 - 1:38
وزیر امور خارجه: از میز مذاکره فاصله نگرفته‌ایم
وزیر امور خارجه گفت: تا زمانی که مذاکره برای تحقق اهداف ملموس و عملی در دستور کار باشد در مسیر دیپلماسی باقی خواهیم ماند و «مذاکره برای مذاکره صرف» را برنمی‌تابیم.

جمهوریت – حسین امیرعبداللهیان روز پنج‌شنبه در دیدار سفرا، نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم با رئیس‌جمهوری در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، درباره مذاکرات برای رفع تحریم‌ها گفت: دیپلماسی و مذاکره مورد توجه جدی ما است و در این مسیر از میز مذاکره فاصله نگرفته‌ایم.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: در این زمینه به مقامات کاخ سفید به صراحت اعلام کردیم که آنها باید میان ارسال پیام‌های رسمی از کانال دیپلماتیک برای رسیدن به گام نهایی توافق و اظهارات متعارض رسانه‌ای یکی را انتخاب کنند.

امیرعبداللهیان افزود: پیگیری سیاست‌های دوگانه و ریاکارانه در این مسیر موثر نخواهد بود و ملت بزرگ ایران به خوبی می‌دانند که اگر طرف‌ مقابل با نیت و اراده واقعی و نگاه واقع‌بینانه به دنبال بازگشت به توافق باشد، جمهوری اسلامی ایران به شکل عزت‌مند، قوی و پایدار از مسیر دیپلماسی و مذاکره حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مذاکره برای تحقق اهداف ملموس و عملی در دستور کار باشد در مسیر دیپلماسی باقی خواهیم ماند و «مذاکره برای مذاکره صرف» را برنمی‌تابیم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=178193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰