تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

واکنش «قالیباف» به افزایش قیمت دلار

  • کد خبر : 178911
  • 01 اسفند 1401 - 11:59
واکنش «قالیباف» به افزایش قیمت دلار
مجلس در جلسه نظارتی خود راه حل های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز را ارائه کرده بود، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی می خواهم تا به آن توجه ویژه ای داشته باشند تا شاهد ثبات در قیمت ارز و اقتصاد ایران باشیم.

جمهوریت – رئیس مجلس شورای اسلامی از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواست تا به راه حل های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز که توسط مجلس ارائه شده است توجه ویژه داشته باشند.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز دوشنبه (یکم اسفندماه) ضمن اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر بیان کرد: مدیریت قیمت ارز اهمیت زیادی برای کنترل ثبات در همه عرصه های اقتصادی دارد؛ مجلس در جلسه نظارتی خود راه حل های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز را ارائه کرده بود، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی می خواهم تا به آن توجه ویژه ای داشته باشند تا شاهد ثبات در قیمت ارز و اقتصاد ایران باشیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حضور حماسی و تاریخ ساز مردم بصیر ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن با بیان اینکه در برابر ملت موقعیت شناس ایران سر تعظیم و احترام فرود می آورم، تاکید کرد: پیام مشترک این حضور حماسی آن بود که منافع ملی و آرامش و امنیت ملت خط قرمز تمام مردم ایران است و در سایه این اتحاد هیچ شخص و گروهی نمی تواند گزندی به ایران سرافراز برساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت ایران همچون گذشته دشمن شکن است و با تیزبینی نقشه های شوم دشمنان ایران و انقلاب اسلامی را می بینند و با عمل به موقع خود آن را خنثی می کنند. نیازمند تاکید است که ما مسئولان حق نداریم کوتاهی و کم کاری خود را پشت این حضور حماسی مردم پنهان کنیم و ناکارآمدی ها را نبینیم. بر ما بیشتر از گذشته فرض است که با قدردانی از ملت سربلند ایران در راستای برداشتن بار مشکلات از روی دوش مردم اقدام کنیم.

قالیباف در ادامه ضمن اشاره به وقوع زلزله اخیر در ترکیه و سوریه خاطرنشان کرد: این روزها برادران مسلمان ما در ترکیه و سوریه با فاجعه بزرگ انسانی ناشی از زلزله مهیب دست و پنجه نرم می کنند؛ ده ها هزار نفر در این حادثه جان باخته اند و از سرنوشت هزاران نفر دیگر هنوز خبری در دست نیست. اینجانب به نمایندگی از منتخبین مردم ایران بار دیگر این مصیبت را به مردم این کشورها تسلیت می گویم، البته مسئولین سازمان هلال احمر و برخی گروه های جهادی برای کمک به مردم ترکیه و سوریه فعالانه اقدام کرده اند و نوع‌دوستی تاریخی ملت مهربان ایران را به نمایش گذاشته اند که وظیفه خود می دانم از همه آنها تشکر کنم.

وی تاکید کرد: ضروری است که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در صورتی که سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی در این زمینه نیاز به کمکی از جانب مجلس داشت گزارش اقدامات مورد نیاز را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند تا اقدام فوری صورت گیرد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که این زلزله سهمگین بار دیگر نگرانی ها را درباره میزان آمادگی مدیریت بحران دستگاه های مربوط در کشورمان را زنده کرد، گرچه احتمال زلزله های مهیب در ایران هنوز به طور جدی مطرح نیست، اما باید برای این روز احتمالی که ممکن است حتی در آینده ای دور سر برسد، آماده بود. تجربه زلزله اخیر باید همه ما را از خواب بیدار کند و خود را برای هر بحران ناشی از بلایای طبیعی آماده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در این زمینه لازم است کمیسیون های عمران و اصل ۹۰ اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بحران در سراسر کشور را به طور دقیق بررسی کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=178911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰