تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
9

بیمه دی و صنعت بیمه در انتظار موهبتی تازه

  • کد خبر : 179404
  • 07 اسفند 1401 - 8:24
بیمه دی و صنعت بیمه در انتظار موهبتی تازه
بسیاری از نهادها ، بنیاد ها ، شرکت‌های مادر تخصصی در کشور در کنار فعالیت اصلی خود در حوزه اقتصاد نیز فعال هستند و با راه اندازی شرکت‌های سرمایه گذاری ، کارگزاری بورس ، بانک و شرکت بیمه ضمن پوشش خدمات مورد نیاز مالی خود به اقشار مختلف جامعه نیز خدمات ارائه می کنند .

جمهوریت ـ شرکت بیمه دی با این تفکر و ایده که هم شرکتی سودآور در سبد سهام داری اقتصادی بنیاد شهید باشد و هم بتواند نیازهای بیمه ای جامعه هدف خود که همانا خانواده معظم شهدا و ایثارگران را تاسیس شد.

اگر چه در سال‌های ابتدایی و قدم های اولیه شرکت دچار مشکلات متعدد و قبول ریسکهای نامعقول مانند پذیرش قرارداد درمان تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی شد اما با حضور به موقع نهاد ناظر و اصلاح نظام مدیریتی در بیمه دی ؛ این شرکت امروز به جایگاه خوبی از نظر سودآوری و منابع انسانی رسیده است.

در سال‌های اخیر با حضور مهندس بختیاری و مهندس کشاورز در کسوت مدیرعامل؛ مدیریت سرمایه ، مدیریت ریسک و مدیریت منابع انسانی بخوبی اجرایی شد و برند بیمه دی مسیر تحقق اهداف اولیه سهامداران را بخوبی طی کرد.

علی رغم تمرکز بیشتر خدمات این شرکت در سال‌های اخیر به قرارداد درمان ایثارگران؛ اما مسیر نوآوری و توسعه گرایی در این شرکت متوقف نشد . به گونه ای که روند تحول دیجیتال با منظومه ی “دی دار” محقق شد و این شرکت در حوزه سرمایه گذاری نیز کارنامه موفقی از خود بجای گذاشت .

حال در آخرین ماه آخرین فصل سال ۱۴۰۱ با استعفا مدیرعامل موفق بیمه دی ؛ خبرها از حضور مهندس طاهر موهبتی بعنوان مدیرعامل این شرکت حکایت دارد.

شاید بی اقرار بتوان گفت کارنامه مدیریت اجرایی و سیاسی طاهر موهبتی بعنوان کسی که سالها و در دولت‌های مختلف در کسوت معاون وزیر فعالیت کرده است و در مجموعه های بزرگی چون سازمان بیمه سلامت با افزون بر ۴۰ میلیون بیمه شده و سازمان تامین اجتماعی مدیریت ارشد را بر عهده داشته است؛ کارنامه سنگین و وزینی است.

اگر موهبتی بعنوان مدیرعامل شرکت بیمه دی وارد صنعت بیمه شود با توجه به سال‌ها تجربه چانه زنی در قامت معاون پارلمانی وزارت بهداشت ، وزارت رفاه سابق و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مجلس شورای اسلامی برای بودجه و تنظیم و تدوین مقررات ؛ بتواند کمک شایانی به صنعت بیمه نماید.

و بازهم با توجه به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم در ارکان مختلف معاونت بنیاد شهید و ریاست موسسه اندوخته شاهد فعالیت نموده است قطعا حضورش در بیمه دی که متولی بیمه گری این بنیاد را بر عهده دارد ؛ فرصت‌های هم افزایی این شرکت و ارکان بنیاد را بیشتر از قبل نماید.

از حق نگذریم طاهر موهبتی در مقطعی از دوران مدیریت اجرایی خود مدیرعامل سازمان بیمه سلامت شد که اجرای طرح های ملی مانند: بیمه همگانی ، جدایی بیمه سلامت از وزارت کار و پیوستن به وزارت بهداشت ، طرح پیچیده نسخه نویسی الکترونیک  و استحقاق سنجی توسط وی آغاز و اجرا شد.

بنظرم حضور آقای موهبتی را باید به چشم یک فرصت دید که هم تجربه تصدی سمتهای مهم اجرایی را داشته است و هم می تواند مسیر موفقیت های بیمه دی را ادامه دهد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=179404

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰