تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
7
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

آلودگی صوتی و نوری در دستورکار قرار گیرد

  • کد خبر : 179872
  • 10 اسفند 1401 - 21:03
آلودگی صوتی و نوری در دستورکار قرار گیرد
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: باید به موضوع آلودگی صوتی و نوری به طور جدی پرداخته شود.

جمهوریت ـ به گزارش جمهوریت دکتر سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین همایش ملی مدیریت هوا و صدا افزود: برای آلودگی هوا نیازمند همراهی همه از جمله مردم، مسئولان جامعه علمی و دانشگاهی و دانشجویان و صاحبان ایده هستیم.

وی گفت: خیلی از موارد مربوط به حوزه آلودگی هوا در قالب ایده های دانشجویی و راهکارهای تحقیقاتی ارائه می‌شود که عملاً فقط در چارچوب دانشگاه ها باقی می ماند؛حلقه مفقوده، ارتباط سیستمی بین دانشگاه ها و سیاستگذاران و مجریان است و باید مدیریت آلودگی هوا بشکل زنجیره دیده شود. در بعد کار تیمی هم مشکلاتی هست که دستگاهها باید بصورت فرابخشی عمل کنند که در این زمینه ضعف‌هایی دادیم، این می‌شود که آلودگی هوا از دهه هفتاد برایش برنامه می نویسیم ولی در سال ۱۴۰۱ هم در موردش صحبت میکنیم!

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: مساله مهم دیگر در آلودگی هوا مصرف انرژی است که باید برای آن فکری اساسی شود. در این بخش نیاز به هماهنگی زیادی داریم در غیر اینصورت معضل کشور در سال‌های آینده خواهد شد!وی به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و یادآور شد: اگر این ماده به درستی اجرا شود خیلی از مسائل ما در آلودگی هوا حل و فصل می‌شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان این که در حوزه قانون‌گذاری محیط زیست در کشور اقدامات بسیار خوبی انجام شده است تصریح کرد: قوانین بسیار خوبی در این حوزه تدوین شده ولی همچنان در اجرای قوانین مشکل داریم که در این خصوص فراکسیون محیط زیست مجلس برای نخستین بار امسال قصور کنندگان از اجرای قانون هوای پاک را به مراجع قضایی برای پاسخگویی معرفی کرد.رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: این فراکسیون از هرگونه راهکار و مکانیزم مدیریتی جامعه دانشگاهی برای مقابله با آلودگی هوا استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=179872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰