تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
9

ژاپنی‌ها سفر به ایران را دوست دارند اما…

  • کد خبر : 180232
  • 14 اسفند 1401 - 10:26
ژاپنی‌ها سفر به ایران را دوست دارند اما…
گردشگران ژاپنی علاقه دارند به ایران سفر کنند. حتی تعداد ژاپنی‌هایی که چندبار به ایران سفر می‌کنند قابل توجه است. بعضی از آن‌ها بعد از اولین سفرشان، خیلی از ایران خوششان می‌آید و دو سه بار بعد از آن هم سفر به ایران را تجربه می‌کنند، بعضی‌هایشان حتی چهار سفر به ایران داشته‌اند.

جمهوریت – حدود هفت هزار ایرانی و حدود هشت هزار ژاپنی تا سال ۲۰۱۹ و پیش‌ از همه‌گیری کرونا به کشورهای یکدیگر سفر کردند، سفرهایی که نیمی از آن‌ها توریستی و نیمی دیگر تجاری بوده است. با این حال، یک مقام وابسته به سفارت ژاپن در ایران می‌گوید:‌ روابط گردشگری ایران و ژاپن به خاطر تحریم‌ها ضعیف و سخت شده است.

سایتو میئمی ـ وابسته مرکز اطلاع‌رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در ایران ـ که حدود هشت سال در گردشگری فعال بوده و با یک آژانس مسافرتی ایرانی کار می‌کرده و اکنون در سفارت ژاپن در تهران با بیشتر با رویکرد گردشگری فعالیت دارد، در گفت‌وگو با ایسنا درباره سطح روابط گردشگری دو کشور، اظهار کرد:‌ رابطه گردشگری ایران و ژاپن ضعیف است، چون ایران در تحریم است. شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری ژاپنی هم به این خاطر نمی‌توانند به ایران بیایند.

او درباره همکاری گردشگری دو کشور در شرایط تحریم، بیان کرد: به نظرم کار کردن در این شرایط برای شرکت‌های ژاپنی در ایران سخت است، البته نیاز نیست آن شرکت‌ها در ایران دفتر داشته باشند، چون درحال حاضر ارتباط‌ها را می‌توان اینترنتی برقرار کرد و مشکل انتقال پول را هم می‌توان با پرداخت در محل حل کرد و مبلغی را به عنوان ضمانت نزد آژانس‌ها گذاشت.

به گفته وابسته مرکز اطلاع‌رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در ایران، تا پیش از همه‌گیری کووید و در سال ۲۰۱۹ حدود هفت‌هزار نفر از ایران به ژاپن سفر کردند. از ژاپن هم خیلی زیاد به ایران سفر می‌کنند، شاید سالی حدود هشت‌هزار نفر شود که نیمی از آن‌ها انگیزه توریستی دارند و نیمی دیگر برای تجارت و کار به ایران می‌آیند.

میئمی درباره سفر ژاپنی‌ها به ایران در شرایط حاضر نیز اظهار کرد: پس از کرونا شرایط تغییر کرد و بعضی از کشورها شرایط سختی را برای ورود گذاشته‌اند، اما خوشبختانه ورود به ایران شرایط سختی ندارد و مسافران ژاپنی از این موارد استقبال می‌کنند و دوست دارند به ایران بیایند و حتی بعد از رفع محدودیت‌های کرونا، سفر ژاپنی‌ها به ایران از سر گرفته شده بود و در ماه می سال ۲۰۲۲ گروه بزرگی از گردشگران ژاپنی به ایران آمدند و به استان گلستان هم سفر کردند.

او اضافه کرد: گردشگران ژاپنی علاقه دارند به ایران سفر کنند. حتی تعداد ژاپنی‌هایی که چندبار به ایران سفر می‌کنند قابل توجه است. بعضی از آن‌ها بعد از اولین سفرشان، خیلی از ایران خوششان می‌آید و دو سه بار بعد از آن هم سفر به ایران را تجربه می‌کنند، بعضی‌هایشان حتی چهار سفر به ایران داشته‌اند. آن‌ها فقط به تماشای آثار تاریخی علاقه ندارند، ‌دوست دارند سفر تجربه‌گرا در ایران داشته باشند، مثلا زندگی با عشایر را تجربه کنند. دوست دارند با فرهنگ و آداب و رسوم ایران از نزدیک آشنا شوند، آن‌ها طبیعت ایران را هم دوست دارند.

وابسته مرکز اطلاع‌رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در ایران درباره دشواری‌های سفر ایرانی‌ها به ژاپن نیز گفت: خیلی‌ها درباره ویزای ژاپن سوال می‌کنند، اگر آن‌ها ویزای توریستی کوتاه‌مدت ژاپن را نیاز داشته باشند و مدارکشان کامل باشند، این ویزا ۱۰ روزه صادر می‌شود. در سایت سفارت ژاپن، این مدارک مشخص شده و مدارک سختی هم نیست. البته درست است که تعداد مدارک مورد نیاز برای ویزای ژاپن زیاد است، اما نکته قابل توجه آن است که برای دریافت ویزای توریستی دعوتنامه نیاز نیست و گردشگران می‌توانند بدون دعوتنامه با تهیه مدارک به طور کامل حتی، شخصی به ژاپن سفر کنند.

میئمی با اشاره به توقف پرواز مستقیم بین ایران و ژاپن از سال ۲۰۱۱، ‌ اظهار کرد:‌ تا آن سال شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرواز مستقیمی به ژاپن داشت که متوقف شد، اما از طریق قطر، امارات و استانبول بین دو کشور پرواز برقرار است و مشکلی از این نظر برای سفر بین دو کشور وجود ندارد. البته ما هم دوست داریم دوباره پرواز مستقیم برقرار شود، ‌ ولی نمی‌دانم آیا امکان آن وجود دارد!؟

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=180232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰