تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
10
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

اقدامات جمعیت هلال احمر در توسعه و حفظ منابع طبیعی و مقابله با تغییرات اقلیمی موجب بهبود محیط زیست می‌شود

  • کد خبر : 181581
  • 27 اسفند 1401 - 13:47
اقدامات جمعیت هلال احمر در توسعه و حفظ منابع طبیعی و مقابله با تغییرات اقلیمی موجب بهبود محیط زیست می‌شود
نماینده رییس جمهور در شورای عالی جمعیت هلال احمر گفت: اقدامات جمعیت هلال احمر در توسعه و حفظ منابع طبیعی و مقابله با تغییرات اقلیمی موجب بهبود محیط زیست می‌شود.

جمهوریت ـ  دکتر سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در نشست مجمع عمومی هلال احمر با اشاره به حجم بالای بحران ها و بلایای طبیعی در سال ۱۴۰۱ افزود: جمعیت هلال احمر توانست در این حوادث خوش بدرخشد که این امر مرهون روحیه فداکاری و ایثارگری داوطلبان جمعیت و مدیریت جهادی جمعیت هلال احمر است که توانست به خوبی از دل بحران ها عبور کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به خدمات جمعیت هلال احمر در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر علاوه بر اینکه در سیل و زلزله توانسته خدماتی شایانی به هموطنان ارائه دهد، در مهار آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع و حتی رساندن علوفه به حیات وحش در فصل سرما و برف خدمات خوبی ارائه کرده است.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر به حرکت داوطلبان جمعیت هلال احمر در کاشت درخت و ثبت آن در رکوردهای گینس اشاره و خاطرنشان کرد: مکانیزمی نیز برای نگهداشت درخت‌های کاشته شده در حال طراحی است تا نگهداری درختان به غرس‌کنندگان آنها واگذار شود.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در توسعه و حفظ منابع طبیعی و مقابله با تغییرات اقلیمی نیز ورود داشته که این امر می‌تواند با هم‌افزایی دیگر دستگاه‌های متولی خروجی مناسب برای کشور به همراه داشته باشد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس همچنان با اشاره به شرکت در یکصد و چهل و ششمین نشست بین‌المجالس جهان در منامه بحرین و پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس خاطرنشان کرد: با تقویت و توسعه روابط با کشورهای منطقه بتوانیم در حوزه تغییرات اقلیمی گام‌های موثری را با همکاری پارلمان‌های سایر کشورها برداریم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=181581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰