تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

طرح‌های افزایش تولید نفت و گاز در کشور

  • کد خبر : 181883
  • 02 فروردین 1402 - 20:31
طرح‌های افزایش تولید نفت و گاز در کشور
افزایش تولید در شرایطی رخ می دهد که مولفه هایی مانند فناوری، سرمایه گذاری و فرآیندهای کاری مدنظر قرار گیرند.

جمهوریت – مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اهتمام این شرکت به تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در دوره فعالیت وزارت نفت در دولت سیزدهم افزایش تولید در بخش نفت و گاز اولویت جدی بوده و با فرمایشات مقام معظم رهبری این مقوله به عنوان یک هدف راهبردی با تمام توان در دستور کار قرار دارد.

محسن خجسته‌مهر با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری نقشه راه و مسیر حرکت ما در بخش های مختلف است و ما در این شرکت برای تحقق اهداف مشخص شده و برای اعتلای ایران عزیز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب لبیک می گوییم، افزود: در مسیر تحقق شعار سال به زودی کارگروه ویژه برای این بخش ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در بخش رشد تولید که مرتبط با حوزه فعالیت و ماموریت شرکت ملی نفت ایران است، تمام توان و امکانات سازمان برای ارائه بهترین عملکرد به کار گرفته شده و خواهد شد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه تولید در شرکت ملی نفت ایران دارای سه مولفه اصلی است، افزود: افزایش تولید در شرایطی رخ می دهد که مولفه هایی مانند فناوری، سرمایه گذاری و فرآیندهای کاری مدنظر قرار گیرند.

وی تاکید کرد: در این راستا، با استفاده از توانمندی بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری از جمله دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و فناور پروژه های پایلوت میدانی ازدیاد برداشت را با سرعت بیشتری باید جلو ببریم.

خجسته‌مهر با بیان اینکه در باب فرایندها هم به دنبال بازآرایی سیستم یکپارچه تولید در سطح دارایی‌ها، چاه، خطوط لوله و مخزن هستیم و تلاش داریم با اتخاذ رویکرد یکپارچه و نظامند به تولید، رشد تولید را رقم بزنیم، تصریح کرد: البته وظیفه خود را صرفا تولید نفت و گاز نمی دانیم و معتقدیم که در قبال تولید دانش و فناوری هم مسئول هستیم و گزافه نیست اگر بگوییم حمایت از توسعه و تولید فناوری، همگام با تولید نفت و گاز، منجر به رشد تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: در حوزه سرمایه گذاری نیز به موازات تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، به فرمایش رهبر انقلاب به دنبال ایجاد مدل‌های کسب و کار دانش بنیان و تولید محوری خواهیم بود که تسهیل کننده ورود مردم و بخش های تعاونی به عرصه سرمایه گذاری در راستای افزایش تولید باشد.

خجسته مهر در پایان افزود: همکاران ما در شرکت ملی نفت ایران تمام توان و امکانات را برای توسعه میدان های نفت و گاز به ویژه میادین مشترک، استفاده حداکثری از توان داخل در طرح ها و بهره‌مندی از توان و تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق یک صنعت نفت دانش محور و ایرانی محور به کار خواهند گرفت.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=181883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰