تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
9

سناریوی اسرائیل برای بمباران مراکز هسته‌ای ایران

  • کد خبر : 184485
  • 26 فروردین 1402 - 18:08
سناریوی اسرائیل برای بمباران مراکز هسته‌ای ایران
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: دشمنان می‌خواستند با بستن قرارداد‌های تسلیحاتی اسرائیل با جمهوری آذربایجان کاری کنند تا در شمال ایران غائله‌هایی به وجود بیاید و فکر و تمرکز ارتش و سپاه و دولت ایران را به‌سمت شمال ببرد تا اسرائیل بتواند مراکز هسته‌ای ایران را بمباران کند.

جمهوریتمحسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهوری در اظهارتی جدید درباره تنش‌های موجود در همسایه‌های شمالی ایران عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم با دولتی مواجه شدند که شروع به شکستن دیوار تحریم اقتصادی کرد و فروش نفت را افزایش داد و در‌های بسیاری از بازار‌هایی را که به‌روی ما بسته بودند، باز کرد و حالا دیدند که محاصره اقتصادی که قرار بود ایران را از پای درآورد در حال شکسته شدن است؛ در شش ماه اول دولت یعنی نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تجارت ایران رشد کرد و تورم شروع به کاهش کرد؛ آن‌ها متوجه شدند که یک اتفاق و تغییر محسوس در اداره کشور دارد پیدا می‌شود؛ فلذا برنامه‌ریزی جدید کردند مبنی بر اینکه تفرقه از داخل را با فشار و محاصره اقتصادی همراه کنند و برای این کار گسل‌هایی را داخل کشور در نظر گرفتند و آن‌ها را فعال کردند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: یکی از این گسل‌ها مسئله فرهنگی است و برنامه این بود که مردم ایران را به دو گروه طرفدار و مخالف حجاب تقسیم کنند و با ایجاد جنگ داخلی، کنار تحریم‌های خارجی ایران را تسلیم کنند.

گسل دوم تحریک برخی کشور‌ها علیه ایران بود؛ مثلاً تحریک جمهوری آذربایجان و بستن قرارداد‌های تسلیحاتی اسرائیل با جمهوری آذربایجان تا در شمال ایران غائله‌هایی به وجود بیاید و فکر و تمرکز ارتش و سپاه و دولت ایران را به‌سمت شمال ببرد تا اسرائیل بتواند مراکز هسته‌ای ایران را بمباران کند.

از سوی دیگر فکر می‌کردند در شمال غرب ایران اقوام ترک ایرانی را در حمایت از جمهوری آذربایجان به مخالفت با دولت ایران بکشانند که وفاداری آذربایجان و اردبیل و زنجان به وطن خود ایران اسلامی نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرد.

گسل سوم سست کردن ستون و رکن اساسی انسجام و اتحاد ملی در ایران، یعنی مسئله ولایت و رهبری بود و دشمنان همه نیروی خود را برای تکان دادن این ستون و رکن انسجام ایران به‌کار گرفته‌اند، ولی موفق نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=184485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰