تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
4

تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی امضا شد

  • کد خبر : 185578
  • 05 اردیبهشت 1402 - 12:31
تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی امضا شد
وزیر راه و شهرسازی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی اساتید، کارکنان و دانشجویان در اراضی این دانشگاه با هم تفاهم امضا کردند.

جمهوریت – نشستی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ساختمان شهید دادمان، برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در اراضی معرفی شده توسط دانشگاه با هم تفاهم کردند.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر است تا ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور برای کارکنان، اساتید و ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای بهره‌مندی دانشجویان دانشگاه آزاد مد نظر قرار گیرد.

بنابر این گزارش در این نشست وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی استادان، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، نوآورانه و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی احداث خواهد شد، گفت: امسال و سال آینده سال شکوفایی تولید مسکن در کشور است.
وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به منظور تحقق اهداف نهضت بزرگ ملی تولید مسکن که رونق خوبی گرفته است با مجموعه‌های مختلف و امروز با دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد تفاهم نامه امضا کرده است.

وزیر راه وشهرسازی با یادآوری اینکه چندی پیش در خصوص تولید مسکن با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توافق شد، توضیح داد: رایزنی برای ساخت مسکن دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۳ ماه پیش آغاز شد که امروز با امضای این تفاهم نامه عملیاتی شد. مقرر است تا دانشگاه آزاد اسلامی به جریان تولید مسکن برای اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در قالب خوابگاه‌های دانشجویی و مسکن‌های استیجاری مبادرت کند.

تشکیل کارگروه‌های تخصیص زمین

بذرپاش ادامه داد: کارگروه‌های مشترکی برای اختصاص زمین در تک تک استان‌ها تشکیل خواهد شد. درحوزه نهضت ملی مسکن زمین‌هایی که متعلق به خود دانشگاه باشد و یا زمین‌هایی که متعلق به وزارت راه و شهرسازی باشد با حمایت وزارت راه و شهرسازی در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.

احداث مسکن نوآورانه و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی

وی جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی را برای ساخت مسکن مناسب ارزیابی کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی در سیاستگذاری برای ساخت مسکن در دانشگاه آزاد اسلامی نگاه متفاوتی دارد تا هم نوآورانه‌تر و هم با تامین کامل خدمات زیربنایی و روبنایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه صنعتی سازی هم در دانشگاه و هم در وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بهره لازم گرفته شود.

حرکت به سمت نهضت کاهش قیمت تمام شده تولید مسکن

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن نهضت کاهش قیمت تمام شده است. قیمت‌های بالای این روزهای ساخت مسکن موردپذیرش نیست و در تلاش هستیم تا با کاهش قیمت تمام شده هم در ساخت، هم در تامین مصالح ساختمانی و هم حذف قیمت زمین، شرایط را برای خانه دار شدن مردم مهیا کنیم.
عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: در تلاش هستیم تا ارزان سازی تولید مسکن در برنامه قرار بگیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی کارگاه بزرگ تولید مسکن می‌شود

وی دانشگاه آزاد را یکی از ظرفیت‌های مناسب علمی پژوهشی عنوان و بیان کرد: مطمئن هستم با رویکرد حال حاضر، در سال جاری و سال آتی، دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به یک کارگاه بزرگ تولید مسکن در کشور خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال و سال آینده سال شکوفایی تولید مسکن در کشور است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰