تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
7
در بازدید مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت از اداره تحویل سایپا مطرح شد:

افزایش ۴۱ درصدی تولیدات سایپا در فروردین ماه

  • کد خبر : 185750
  • 06 اردیبهشت 1402 - 15:32
افزایش ۴۱ درصدی تولیدات سایپا در فروردین ماه
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: گروه خودروسازی سایپا فروردین ماه سال گذشته، 20 هزار دستگاه خودرو تولید کرد و اکنون این عدد به حدود 30 هزار دستگاه خودرو رسیده است، از اینرو رشد 41 درصدی در حالی محقق شده که تولید خودرو در این مجموعه بدون هیچ کسری قطعه بوده و تمام خودروها تجاری شده است.

جمهوریت ـ عبدالله توکلی لاهیجانی در بازدید از اداره تحویل خودرو سایپا با بیان اینکه سال گذشته تولید خودرو در کشور ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد، تصریح کرد: عرضه خودرو در گروه خودروسازی سایپا نسبت به سال های گذشته بسیار بهبود پیدا کرده و با سرعت خودروها تحویل متقاضیان می شود، به طور قطع این رویه تاثیر مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت و از رشد قیمت ها جلوگیری می کند.

او گفت: فروردین ماه سال ۱۴۰۱، روزانه هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو تولید می شد و امسال عدد روزانه تولید به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسیده است که نوید بخش تثبیت تولید خودرو در کشور است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به گام دوم تحول صنعت خودرو که در گروه خودروسازی سایپا آغاز شده است، افزود: گروه سایپا از سال گذشته به نحو مطلوبی در حوزه طراحی و توسعه خودرو ورود کرده است و حاصل این تلاش ها معرفی ۹ محصول بومی خودروسازان به بازار است، از این‌رو در سال جاری شاهد تنوع محصولات در بازار خواهیم بود.

او درباره عملکرد سایپا در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، اظهارداشت: گروه خودروسازی سایپا تمام محصولات خود را با توجه به برنامه افزایش تولیدی که داشته، تحویل داده، این بدان معنا است که تمام متقاضیان گروه سایپا محصولات خود را به صورت سه ماهه تحویل گرفتند و در لیست انتظار قرار نگرفتند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این بازدید با اعلام اینکه تولیدات فروردین ماه این مجموعه در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است، گفت: با سیاست گذاری و ریل گذاری درست و دقیق  وزارت صمت در راستای منویات مقام معظم رهبری و فرمان ۸ ماده ای رئیس جمهور، تولیدات سایپا در حال افزایش است و پیش بینی می شود اردیبهشت ماه تولیدات گروه سایپا بیش از فروردین ماه افزایش پیدا کند.

محمدعلی تیموری، با تاکید بر اینکه تحویل محصولات سایپا در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۵ درصد رشد داشته و این امر در سال جاری نیز بیش از روند گذشته رشد خواهد داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تقدیر از عملکرد پلیس راهور فراجا برای سرعت بخشیدن در تولید و توزیع پلاک ها، یادآورشد: امروز ۹ هزار پلاک صادر شد و در مدت یک الی دو روز آینده، تمام پلاک ها نصب و خودروها به مشتریان تحویل خواهد شد و پیش بینی می کنیم که تا آخر هفته تعداد پلاک ها به ۲۵ هزار عدد برسد که این سرعت در روند تحویل خودروها با هدف تنظیم بازار در چند سال اخیر در گروه سایپا بی سابقه بوده است.

او با تاکید بر اینکه در عرضه خودرو وزارت صمت و تمام سازمان های مرتبط از جمله سازمان ملی استاندارد همکاری دارند، گفت: هر روز نزدیک به ۱۰ هزار خودرو پلاک و آماده تحویل به شهرستان ها می شود اما به جهت چالش در جابجایی (کمبود در خودروهای سنگین حمل) امکان حمل نداریم، لذا از مشتریان تقاضا داریم برای تحویل حضوری خودرو خود اقدام کنند؛ در صورتی که مشتریان تحویل حضوری را بپذیرند، سایپا خودروها را به مدت دو هفته بیمه بدنه و هزینه حمل را نیز به آنها پرداخت خواهد کرد.

 

رپرتاژ آگهی

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰