تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
7

“بمب ساعتی پرسپولیس” در آستانه انفجار

  • کد خبر : 2058
  • 09 مرداد 1397 - 6:59
“بمب ساعتی پرسپولیس” در آستانه انفجار

حاشیه های استقلال موجب فراموشی وضعیت پرسپولیس شده است. این تیم در اولین دیدار خود در لیگ برتر توانست با ۳ امتیاز از مشهد خارج و دور از جنجال های رسانه ای به ادامه لیگ امیدوار باشد. به گزارش نواندیش ، اما آنچه که وضعیت پرسپولیس را نگران کننده کرده است وضعیت مالی و پرداخت […]

حاشیه های استقلال موجب فراموشی وضعیت پرسپولیس شده است. این تیم در اولین دیدار خود در لیگ برتر توانست با ۳ امتیاز از مشهد خارج و دور از جنجال های رسانه ای به ادامه لیگ امیدوار باشد.
به گزارش نواندیش ، اما آنچه که وضعیت پرسپولیس را نگران کننده کرده است وضعیت مالی و پرداخت های بازیکنان و کادر فنی این تیم می باشد.
برخلاف بازیکنان و کادر فنی استقلال که از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد قرارداد های فصل گذشته شان تسویه شده و ۵ درصد از قراردادهای فصل جدید را نیز پیش از شروع لیگ دریافت کردند، بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس هنوز موفق به تسویه مطالبات فصل گذشته خود نشده اند.
با این وجود آرامش درون و پیرامون باشگاه و عدم حاشیه سازی برای پرسپولیس و سکوت و همکاری بازیکنان و مربیان آن در تعامل با مدیران باعث شده فعلا این تیم در وضعیت متفاوتی از رقیب سنتی خود قرار گیرد.
مهمترین نگرانی درخصوص بدهی فصل گذشته و جاری باشگاه نه مطالبات ریالی بازیکنان که پرداخت های دلاری پرسپولیس است. هر چند مطالبات ریالى نیز وضعیت خوبى ندارد. امروز حسین ماهینى در مصاحبه با یک خبرگزارى گفته است “اینکه ما چیزی نمی‌گوییم یا حاشیه‌ای نداریم دلیل برای این نیست که مشکلی وجود ندارد. فصل پیش هنوز تسویه نشده و در فصل جدید هم ریالی دریافتی نداشته‌ایم. قسم خوردن ندارد اما وضعیت‌مان این است، مردم بدانند که شرایط چیست اما خودمان وارد حاشیه نمی‌شویم. چون ما چیزی نمی‌گوییم همه فکر می‌کنند شرایط گل و بلبل است اما مشکلات بسیار زیاد است”.
با این حال قراردادهاى ریالى را کنار مى گذاریم و به وضعیت قراردادهاى دلارى مى پردازیم. قرارداد سال گذشته گادوین منشا ۶۰۰ هزار دلار بود که او را به گران ترین بازیکن فصل پیش پرسپولیس بدل کرد. نه تنها این قرارداد در فصل گذشته به طور کامل تسویه نشده، بلکه در صورت عدم افزایش رقم قرارداد، باشگاه پرسپولیس امسال نیز باید ۶۰۰ هزار دلار به منشا پرداخت کند. ضمن اینکه قرارداد رادوشوویچ هم منهای مطالبات فصل پیش، چیزی نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار برای فصل جاری است.
برانکو با کسب قهرمانی های متعدد برای پرسپولیس، امسال قراردادی در حدود ۱ میلیون دلار با این تیم منعقد کرده است. این در حالی است که سرمربی پرسپولیس بر اساس اعلام رسانه ها، هنوز ۶۰۰ هزار دلار بابت مطالبات فصل گذشته خود از باشگاه طلبکار است. این بدین معناست که پرسپولیس در فصل جاری می بایست برای تسویه با برانکو مبلغ ۱٫۶ میلیون دلار تامین کند.
اگر رقم قرارداد سایر اعضای کادر فنی خارجی سرخپوشان را در فصل جاری مجموعا ۳۰۰ هزار دلار در نظر بگیریم و این فرض مدنظر باشد که مطالبات فصل گذشته کادر فنی (منهای برانکو)، منشا و رادوشوویچ تسویه شده است، مجموع پرداخت های دلاری پرسپولیس در فصل جاری بشرح زیر است:
برانکو: ۱٫۶ میلیون دلار
کادر فنی: ۳۰۰ هزار دلار
منشا: ۶۰۰ هزار دلار
رادوشوویچ: ۳۰۰ هزار دلار
مجموع دلار مورد نیاز: ۲٫۸ میلیون دلار
با توجه به ممنوعیت تخصیص ارز دولتی به باشگاهها و با فرض ثابت ماندن نرخ دلار آزاد، معادل ریالی این مبلغ، چیزی در حدود ۲۸ میلیارد تومان خواهد بود.
البته پرسپولیس حدود ۵۰۰ هزار دلار بابت پاداش بازیکنانش در جام جهانی و حدود ۵۰۰ هزار دلار بابت رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دریافت خواهد کرد. با لحظ کردن این مبلغ نیز، همچنان تراز دلاری باشگاه پرسپولیس روی رقم خیره کننده ۱٫۸ میلیون دلار منفی خواهد بود.
گرشاسبی شب گذشته در برنامه ورزشی شبکه ۵ از تخلف خود (با توجه به دولتی بودن باشگاه) برای تامین ۱۰۰ هزار دلار از بازار آزاد برای پرداخت به جرایم بازیکنان خارجی خبر داد. و یقینا اگر این تخلف باز هم نادیده گرفته شود، نه تنها پرسپولیس منابع ریالی لازم برای تامین ۱٫۸ میلیون دلار از بازار آزاد (قاچاق) را ندارد، بلکه اساسا ممکن است در صورت تامبن معادل ریالی، با توجه به تشدید تحریم ها اساسا دیگر ارزی حتی در بازار آزاد وجود نداشته باشد.
با این وضعیت می توان گفت باشگاه پرسپولیس که اکنون در ظاهر یکی از آرام ترین دوران خود را سپری می کند، روی یک بمب ساعتی نشسته است که نتیجه انفجار این بمب می تواند جدا از چالش درونی در باشگاه، جدایی خارجی های این تیم به دلیل عدم دریافت مطالبات و نیز گشوده شدن پرونده های جدید در فیفا باشد.
بر این اساس این موضوع از حالا نیازمند تدبیر باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش و جوانان است.
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=2058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰