تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

جایگاه ایران در جدول باهوش ترین مردم جهان کجاست؟

  • کد خبر : 23510
  • 22 دی 1397 - 17:34
جایگاه ایران در جدول باهوش ترین مردم جهان کجاست؟

به گزارش جمهوریت ; شاید این را که “ایرانی ها باهوش ترین” یا حداقل جر باهوش ترین های جهان هستند را شنیده اید و شاید اصلا به آن باور داشته باشید. امروز می خواهیم ببینیم جایگاه ایران در جدول باهوش ترین مردم جهان کجاست؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید. شرکت انگلیسی Vouchercloud فهرست ۲۵ کشور […]

به گزارش جمهوریت ;

شاید این را که “ایرانی ها باهوش ترین” یا حداقل جر باهوش ترین های جهان هستند را شنیده اید و شاید اصلا به آن باور داشته باشید. امروز می خواهیم ببینیم جایگاه ایران در جدول باهوش ترین مردم جهان کجاست؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شرکت انگلیسی Vouchercloud فهرست ۲۵ کشور باهوش جهان را بر اساس یافته‌های خود تنظیم کرد که در این لیست نامی از ایران دیده نمی‌شود.  این کمپانی تعداد جوایز نوبل، میانگین آی‌کیو و دستاوردهای تحصیلی را محاسبه کرده و بر اساس آن فهرست ۲۵ کشور باهوش جهان را به دست آورده است. در لیست زیر ابتدا تعداد جوایز نوبل کشورهای مختلف را می بینیم:

ژاپن حرف اول را با رتبه ششم (۲۶ جایزه نوبل) در نوبل، رتبه ششم در آی‌کیو و رتبه پنجم در امتحانات مدارس می‌زند

در این فهرست که در زیر مشاهده می‌کنید آسیا و اروپا حرف اول را می‌زنند و ژاپن حرف اول را با رتبه ششم (۲۶ جایزه نوبل) در نوبل، رتبه ششم در آی‌کیو و رتبه پنجم در امتحانات مدارس می‌زند.

سوئیس با رتبه ۶ نوبل، ۱۱ در آی‌کیو و ۱۱ در امتحانات مدارس دوم جدول است و به ترتیب چین، آمریکا، هلند، روسیه،بلژیک، انگلیس، کانادا و کره جنوبی نیز در رتبه‌های سوم تا دهم هستند.

اما در فهرست برترین‌های نوبل آمریکا با ۳۶۸ جایزه اول، انگلیس با ۱۳۲ نوبل در رتبه دوم و آلمان با ۱۰۷ جایزه نوبل در رتبه سوم است. در این لیست جمهوری چک و آرژانتین با ۵ جایزه نوبل در رتبه ۲۵ جدول قرار دارند. در این فهرست نیز خبری از ایران نیست.

متاسفانه در فهرست آی‌کیوی برتر نیز خبری از ایران در ۲۵ رتبه اول نیست

گفتنی است نام ایران با کسب ۸۵ امتیاز در بخش آی‌کیو به ثبت رسیده است. در فهرست آی‌کیوهای برتر ملی، سنگاپور با ۱۰۷٫۱ امتیاز در صدر است و چین با ۱۰۵٫۸ امتیاز در رتبه دوم و هنگ‌کنگ با ۱۰۵٫۷ در رتبه سوم قرار دارند. کره جنوبی، تایوان و ژاپن هر سه از آسیا در رتبه‌های ۴ تا ۶ و فنلاند از اروپا با ۱۰۰٫۹ امتیاز هفتم جهان و اول اروپا است. در این فهرست آلمان ۲۱، سوئد ۲۲، فرانسه ۲۴ و مجارستان ۲۵ جدول آی‌کیو هستند.

هر چند که این خیلی مهم نیست اما به پیشرفت بی نظیر سنگاپور نگاه کنید! از یاد نبرید که شما بر اساس تلاش خود می توانید پیشرفت کنید و بخش مهمی از پیروزی، پشتکار است. نظر شما چیست؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=23510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰