تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

حاج علی‌اکبری: سعی کرده‌ایم در مدیریت مساجد از فناوری‌های نوین بهره ببریم

  • کد خبر : 23934
  • 23 دی 1397 - 14:36

به گزارش جمهوریت ; رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه‌ کشور با تاکید بر این موضوع که آبادانی جامعه وابسته به آبادانی مساجد است،گفت: ما سعی کرده‌ایم که در این چند سال از مدیریت و فناوری‌های نوین در مدیریت مساجد بهره ببریم و همواره توانمندسازی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد رویکرد اصلی ما در این مرکز […]

به گزارش جمهوریت ;

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه‌ کشور با تاکید بر این موضوع که آبادانی جامعه وابسته به آبادانی مساجد است،گفت: ما سعی کرده‌ایم که در این چند سال از مدیریت و فناوری‌های نوین در مدیریت مساجد بهره ببریم و همواره توانمندسازی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد رویکرد اصلی ما در این مرکز بوده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس پیشین مرکز رسیدگی به امور مساجد صبح امروز (یکشنبه‌) ۲۳ دی ماه در آیین معارفه رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی ، رییس دفتر مقام معظم رهبری، جمعی از ائمه جمعه‌ و جماعات استان تهران برگزار شد،گفت: سعی ما بر این بود که یک مدیریت مومنانه را تجربه کنیم. مدیریتی که هم خردمندانه، عادمانه، عاقلانه، مجاهدانه، عالمانه، هنرمندانه و هم متضرانه باشد. اگر اینها با یکدیگر جمع شوند می‌توان وصف مومنان را برای آن قرار داد. باید کاری که برای مسجد انجام می‌شود بهترین کار باشد. بر همین اساس ما از همان روزهای ابتدایی سعی کردیم با یک نقشه و برنامه راهی حرکت کنیم و مباحث‌های بسیار زیادی در این زمینه  صورت گرفته است و تجربیات افراد استفاده کردیم.

وی در ادامه‌  با تاکید بر این مطلب که ما به تولید دانش مدیریت مسجد طی هفت سال و نیم اخیر در مرکز رسیدگی به امور مساجد رسیدیم و توانمندسازی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد از رویکرد اصلی ما در این مدیریت بود، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم در حوزه درون مساجد یک نظام سازی انجام شود و بر این اساس شورای فرهنگی مساجد را تشکیل دادیم که از دستاوردهای چند ساله مدیریتی است. همچنین سعی کرده‌ایم که از فناوری‌های نوین در اداره مدیریت مساجد نیز بهره ببریم.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه‌ کشور با تاکید بر این موضوع که مرکز رسیدگی به امور مساجد با همت شخصیت‌هایی همچون مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و  آیت‌الله انواری  که دو ستاره انقلاب و روحانیت کشور بودند، تاسیس شد، گفت‌: ما همواره سعی داشته‌ایم که نگاه برنامه‌ای در مساجد را مد نظر داشته باشیم و نسبت به کارهایی که می‌توانستیم برای مساجد انجام دهیم، اما آن را انجام ندادیم شرمنده هستیم و به ویژه‌ در برابر شهدا بسیار شرمنده‌تریم. باید  خلاقیت و مجاهدت بیشتری از خود نشان می‌دادیم تا بتوانیم خدمات بیشتری را به مساجد ارائه دهیم چرا که انقلاب اسلامی ما برخواسته از مساجد بود و امتداد آن نیز در مساجد است. ما باید این سرمایه عظیم را قدر بدانیم و این امانت بزرگ را حفظ کرده و به نسل بعد بسپاریم.

حاج علی اکبری با تاکید بر این موضوع که ما طی این سال‌ها سعی بر این داشته‌ایم که برگزاری نماز صبح و تقدیر از شهدای ائمه جماعات را مدنظر قرار دهیم، یادآور شد: در سال ۹۵ در روز جهانی “مساجد” که به محضر مقام معظم رهبری شرف یاب شدیم، در این جلسه مقام معظم رهبری نقشه راهی را برای ما ترسیم نمودند که ما می‌توانیم از این نقشه راه بهره مند شویم و همواره تلاش مان بر این بوده است که مرکز رسیدگی به امور مساجد یک مرکز کارگشا و کارساز باشد. به لطف خداوند و از سرمایه عنایت و حمایت مقام معظم رهبری  در مرکز رسیدگی به امور مساجد بهره برده‌ایم و بر خود لازم می‌دانم که از ایشان به خاطر عنایت‌ها و راهنمایی‌هایی که برای این مجموعه داشته‌اند تشکر کنم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده، رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: اگر ایثار اقیله بنی هاشم (ع) نبود فرهنگ عاشورا امروز به این گستردگی و عظمت در دنیا وجود نداشت. باید به دستاوردهای شهدا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر توجه کنیم و مجاهدت آنها را پاس بداریم.

وی با تاکید بر این موضوع که انقلاب ما، انقلاب ارزش‌ها بود و امروز فرصت استفاده از تبلیغ در مسجد را باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار دهیم، خاطرنشان کرد: روحانیت باید از فرصت اشاعه فرهنگ قرآن و عترت استفاده کند چرا که مسجد مهم‌ترین مکان برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهدا است. در زمان پیامبر (ص) مسجد بهترین دوران خود را سپری کرده است و ما هنوز نتوانسته‌ایم به کارکردهای مساجد صدر اسلام برسیم. مساجد کارکردهای فرهنگی بسیار زیادی دارد که امیدواریم بتوانیم از آنها بهره مند شویم.

دراین مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده به جای حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری به سمت رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد معرفی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=23934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰