تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

مدیر حوزه‌های علمیه کشور: اندیشه مهدویت پیشران اندیشه امام (ره) در پایه‌ریزی انقلاب بود

  • کد خبر : 33412
  • 11 بهمن 1397 - 19:33

به گزارش جمهوریت ; مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: انقلاب اسلامی با اندیشه مهدویت رابطه بسیار نزدیکی دارد و در سخنان امام خمینی (ره) به عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی عشق به مهدویت و آموزه‌های متعالی مهدویت موج می‌زد، هم‌چنین اندیشه و آموزه مهدویت پیشران اندیشه امام در پایه‌ریزی انقلاب اسلامی بوده است. به گزارش […]

به گزارش جمهوریت ;

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: انقلاب اسلامی با اندیشه مهدویت رابطه بسیار نزدیکی دارد و در سخنان امام خمینی (ره) به عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی عشق به مهدویت و آموزه‌های متعالی مهدویت موج می‌زد، هم‌چنین اندیشه و آموزه مهدویت پیشران اندیشه امام در پایه‌ریزی انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز ۱۱ بهمن‌ماه در اولین اجلاس مهدویت و انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی موعود (عج) برگزار شد، با اشاره به اندیشه‌هایی که در عالم مطرح است، بیان کرد: اندیشه مهدویت اندیشه‌ای است که در همه دایره‌های فکری و معرفتی کلام بشری و شیعه ناب نشانی بارز و برجسته دارد.

وی افزود: در پرتو انقلاب اسلامی زیر خیمه مهدویت که اندیشه‌ای تابناک و انرژی محرک انقلاب است، جمع شده‌ایم و همه پیروان مذهب ناب اهل‌بیت (ع) هستیم که این مایه افتخار است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این‌که در اندیشه اسلامی همه ادیان و مذاهب در موضوع مهدویت اتفاق‌نظر دارند، عنوان کرد: ۲۶ نفر از صحابه در منابع اهل سنت روایات مهدویت را نقل کردند، ۳۸ نفر از ائمه حدیث اهل سنت در کتاب‌های خود مقوله مهدویت را مطرح کردند هم‌چنین حداقل ده کتاب مستقل در متقدمین اهل سنت در باب مهدویت نوشته شده است.

وی ادامه داد: عظمت مهدویت و نقشه کلام یک انقلاب بزرگ، نقشه‌ای است که امروز نیز هدایت‌گر است و انتظار کور خواب‌آور مخدر از این نقشه بیرون نمی‌آید و نقشه مهدویت نقشه‌ای محرک در عصر ما و پیشران حرکت‌های توحیدی و الهی است که نمونه بارز آن انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به عظمت و شکوه مقوله مهدویت، عنوان کرد: مهدویت مانند هر حقیقت ناب در معرض کج‌تابی‌ها و برداشت‌های سو و آسیب‌ها قرار دارد لذا ترویج حرف‌های نامربوط بیگانگان باعث مشوش شدن یک اندیشه ناب و حقیقی می‌شود، بنابراین رسالت سپاه مهدویت در ایران و جهان جلوگیری از کج‌روی و آسیب‌هاست.

اعرافی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با اندیشه مهدویت رابطه بسیار نزدیکی دارد و در سخنان امام خمینی (ره) به عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی عشق به مهدویت و آموزه‌های متعالی مهدویت در وجود ایشان موج می‌زد، هم‌چنین اندیشه و آموزه مهدویت پیشران اندیشه امام در پایه‌ریزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی ضمن اشاره به این‌که مهدویت یکی از مهم‌ترین عناصر شکل‌دهنده انقلاب اسلامی است، بیان کرد: مهدویت پیشران حرکت انقلاب اسلامی از نظر معرفتی و هم‌چنین از نظر عملی یک موتور محرک و انرژی‌بخش بوده و امید به تحول انقلاب اسلامی را پدید آورده‌است.

اعرافی با بیان این‌که مهدویت امروز یک نقطه بسیار درخشان گفتمانی بین‌المللی شده که موافقان و مخالفان در استراتژی‌های سیاسی و اجتماعی و فکری خو جا داده‌اند، افزود: مهدویت در انقلاب اسلامی به یک گفتمان فرهنگی و اجتماعی و علمی و سیاسی تعبیر شده‌است و حتی بن‌سلمان و قدرتمندهای اسرائیلی و امریکایی با همه جنایاتی که انجام می‌دهد ناچار است از مهدویت صحبت و نگرانی خود را ابراز کند.

وی افزود: یکی از کارهای مهم مهدوی که در پرتو انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرده‌است این است که حداقل در صد کشور اندیشه مهدویت بومی شده که این کار به برکت قم و جامعهالمصطفی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی برخلاف دیدگاه کوته‌نظران که آن‌را در پایان می‌دانند، هرگز این‌چنین نخواهد بود، بیان کرد: به فضل الهی و همت مسلمانان امواج انقلاب اسلامی در جهان انتشار پیدا می‌کند و مهدویت به عنوان عمود و محور اندیشه انقلاب اسلامی در جهان رواج پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=33412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰