تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
3

افزایش ۱۰ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری استان مرکزی

  • کد خبر : 33620
  • 12 بهمن 1397 - 10:09

به گزارش جمهوریت ; رئیس دادگستری استان مرکزی گفت: شمار پرونده‌های ورودی به دادگستری استان مرکزی امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی در آئین افتتاحیه ساختمان جدیدالاحداث دادگاه‌های حقوقی و کیفری شهرستان اراک، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها دو ساختمان دادگستری […]

به گزارش جمهوریت ;

رئیس دادگستری استان مرکزی گفت: شمار پرونده‌های ورودی به دادگستری استان مرکزی امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی در آئین افتتاحیه ساختمان جدیدالاحداث دادگاه‌های حقوقی و کیفری شهرستان اراک، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها دو ساختمان دادگستری در استان مرکزی در شهرستان‌های تفرش و محلات وجود داشته است که ساختمان تفرش بعد از انقلاب تجدید بنا شده و ساختمان محلات نیز متروکه شده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب ۵۴ هزار متر ساختمان ویژه دادگستری‌ها و ۸ هزار متر شورای حل اختلاف در استان مرکزی ساخته شده که از ۵۴ هزار متر ویژه دادگستری‌ها ۳۲ هزار متر در ۱۰ ساله اخیر ایجاد شده است.

رئیس دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به نیازی که در استان به ساختمان‌های دادگستری وجود دارد یک ساختمان به دادگاه‌های حقوقی و کیفری اختصاص داده شده که در حال حاضر در اراک ۱۷ دادگاه حقوقی و خانواده و۱۰ شعبه دادگاه کیفری دو و دو شعبه دادگاه کیفری یک وجود دارد.

عبداللهی با اشاره به اینکه شمار پرونده‌های ورودی امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰ درصد افزایش داشته گفت: طی در ۹ ماه سال گذشته پرونده‌های ورودی استان ۸۰ هزار پرونده بوده که امسال به ۱۹۷ هزار پرونده افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، ساختمان دادگاه‌های حقوقی و کیفری شهرستان اراک در ۴ طبقه با ۱۲ هزار مترمربع زیربنا و در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر از اراضی ملی با اعتبار ۲۶۹ میلیارد ریال با حضور معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی قوه قضائیه مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=33620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰