تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
15

جزئیات حمله تروریستی به خودروی حامل زوار در صلاح‌الدین عراق + اسامی مجروحان

  • کد خبر : 35138
  • 15 بهمن 1397 - 12:09
جزئیات حمله تروریستی به خودروی حامل زوار در صلاح‌الدین عراق + اسامی مجروحان

به گزارش جمهوریت ؛اتوبوس حامل زوار در جنوب شهرستان “بلد” در استان صلاح‌الدین عراق هدف حمله تروریستی قرار گرفت. بر اساس این گزارش در پی این حمله تروریستی  چندین نفر مجروح شده‌اند که گفته می‌شود ۹ نفر از آنها از ایران هستند که حال ۳ تن از آنها مساعد نیست. از سوی دیگر یک منبع […]

به گزارش جمهوریت ؛اتوبوس حامل زوار در جنوب شهرستان “بلد” در استان صلاح‌الدین عراق هدف حمله تروریستی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در پی این حمله تروریستی  چندین نفر مجروح شده‌اند که گفته می‌شود ۹ نفر از آنها از ایران هستند که حال ۳ تن از آنها مساعد نیست.

از سوی دیگر یک منبع عراقی به السومریه نیوز گفت که یک بمب که کنار جاده در منطقه “قناه۱۴” در جنوب شهر بلد کار گذاشته شده بود هنگام عبور اتوبوس حامل زوار مرقد سید محمد منفجر شد و در پی این انفجار شماری از زوار مصدوم شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که نیروهای امنیتی در محل وقوع انفجار حضور یافته و مجروحان را به بیمارسانی نزدیک منتقل کرده‌اند.

همچنین خبرنگار شبکه خبری المیادین گفت که عناصر مسلح خودروی حامل زوار ایرانی را در شهر بلد هدف قرار دادند که در پی این حمله شماری از زوار مجروح شدند.

جزئیات حادثه + اسامی مجروحان

مرتضی آقایی ،مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره حادثه تروریستی شامگاه گذشته که در عراق و در نزدیکی سامرا اتفاق افتاد اظهار کرد: اتوبوس حامل زائران در نزدیکی امامزاده سید محمد شهر بلد در نزدیکی سامرا مورد حمله تروریستی و رگبار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پی این حادثه تروریستی ۹ نفر از زائران ایرانی و یک کمک‌راننده عراقی مجروح شدند که حال یک نفر از مجروحان وخیم گزارش شده و سایر مجروحان نیز تحت درمان قرار دارند. ۷ نفر از این زائران به بیمارستان شهر بلد و مابقی به بیمارستان کاظمین منتقل شده‌اند.

مدیرکل عتبات با اشاره به اینکه این گروه از زائران متعلق به شهرستان گرمی و پارس‌آباد مغان استان اردبیل بوده‌اند، گفت: متأسفانه این زایران ایرانی با کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت سفر نکرده بودند از این رو مؤکداً از مشتاقان سفر به عتبات عالیات درخواست می‌کنیم برای تشرف و ثبت نام به دفاتر مجاز تحت پوشش سازمان حج و زیارت که از پوشش‌های امنیتی، بیمه‌ای و درمانی برخوردار هستند مراجعه کنند.

آقایی اظهار کرد: کاروان‌های تحت پوشش سازمان در طول سفر از مسیرهای ایمن و دارای امنیت تردد می‌کنند و این مهم به‌همراه پوشش‌های امنیتی و بیمه‌ای در سفر به عتبات عالیات مؤثر است.

اسامی مجروحان این حادثه تروریستی به‌شرح ذیل است: خانم‌ها اکرم عمرانی، صدیقه قبادی، مریم بهروزی، اطلس شهباززاده، پیران گل سبلانی، نارنج فرزانه، ستاره عمرانی و آقایان ابراهیم بیدار و حجت بهروزی.

منبع :تسنیم

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=35138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰