تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
11

بیوگرافی کامل سامان قدوس + تصاویر و ازدواج

  • کد خبر : 38910
  • 02 اسفند 1397 - 22:23
بیوگرافی کامل سامان قدوس + تصاویر و ازدواج

معرفی کوتاه سید سامان قدوس نام کوچک  سامان نام خانوادگی   قدوس تاریخ تولد  ۱۵ شهریور ۱۳۷۲ – ۶ سپتامبر ۱۹۹۳ محل تولد   مالمو – سوئد ملیت   ایران – سوئد قد   ۱۷۶ سانتی متر           بیوگرافی سید سامان قدوس     سامان قدوس متولد (۱۵ شهریور ماه ۱۳۷۲ […]

معرفی کوتاه سید سامان قدوس
نام کوچک  سامان
نام خانوادگی   قدوس
تاریخ تولد
 ۱۵ شهریور ۱۳۷۲ – ۶ سپتامبر ۱۹۹۳
محل تولد   مالمو – سوئد
ملیت   ایران – سوئد
قد   ۱۷۶ سانتی متر

 

 

 

بیوگرافی سید سامان قدوس

 

 

بیوگرافی سید سامان قدوس

 

 

سامان قدوس متولد (۱۵ شهریور ماه ۱۳۷۲ در مالمو، سوئد) بازیکن فوتبال ایرانی-سوئدی است. سید سامان قدوس در پست هافبک هجومی ، مهاجم و وینگر برای آمیان فرانسه در لیگ یک فرانسه بازی می‌کند.

پدر و مادر سامان قدوس اصالتاً اهوازی هستند ولی در دزفول زندگی می‌کردند. در دهه ۶۰ و پس از آغاز دفاع مقدس به سوئد مهاجرت کردند و البته هنوز منزل والدین آنها و سایر اقوام در شهرستان دزفول است. سامان قدوس در مالمو ، یکی از شهرهای بزرگ سوئد متولد شد ولی همواره اصالت ایرانی و زبان فارسی خود را حفظ کرد.

 

سامان قدوس

 

آغاز حرفه ای فوتبال

 

شروع فوتبالی سامان قدوس در شهری است که در آن بدنیا آمده است و اولین عضویت در تیم های باشگاهی سوئد نیز به تیمی از همین شهر بر میگردد. که همه این اتفاقات در سال ۲۰۰۷ رقم خورده است. اما دنیای حرفه ای این بازیکن از سال ۲۰۱۱ شکل گرفت. مادامی که این بازیکن با پیوستن به تیم سیریانسکا و زدن ۱۴ گل برای آنها مورد توجه اصحاب رسانه کشور سوئد قرار گرفت.

 

 

قدوس در اوسترشوند سوئد

 

 

قدوس در اوسترشوند سوئد

 

قدوس ۱۰ گل در لیگ برتر سوئد برای اوسترشوندس در اولین فصل حضورش در این تیم به ثمر رساند که شامل گل‌های زیبایی نظیر اولین گل اوسترشوندس در بازی مقابل هامارابی در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۶ و دو گل برابر باشگاه شهر تولدش؛ مالمو در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ می‌شد. بعد از این عملکرد مثبت او مورد توجه باشگاه‌های نظیر هرتابرلین و آژاکس قرار گرفت.

قدوس فصل ۲۰۱۷ را در فرم خوبی آغاز کرد و با تیمش به فینال جام حذفی سوئد رسید. او در این مسابقات تا بازی فینال ۶ گل به ثمر رساند که شامل گل‌هایی نظیر گل آکروباتیک مقابل باشگاه ترله بورگز و دو گل مقابل باشگاه هکن می‌شد. او هفتمین گلش را نیز در فینال به ثمر رساند. قدوس با اوسترشوندس تا دومین مرحله پلی آف لیگ اروپا ۱۸–۲۰۱۷ پیش رفت.

 

 

 عکس های سامان قدوس

 

 

دوراهی سوئد و ایران !

 

سامان قدوس در شهریور ۱۳۹۶ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. او همچنین از سوی تیم ملی فوتبال سوئد نیز دعوت شد اما این دعوت را نپذیرفت. او پس از چند روز دعوت کارلوس کی‌روش را پذیرفت و وارد تیم ملی فوتبال ایران شد و اولین بازی خود را در این تیم انجام داد.

 

سامان قدوس درباره انتخاب ایران و نرفتن به تیم ملی سوئد گفت: از انتخابم قطعا رضایت دارم ولی ناراحت هستم چرا زودتر به تیم ملی ایران نیامدم؛ اشکان خیلی به فکر من بود و علیرضا جهانبخش، گوچی و … دوستانم هستند.

 

 

سامان قدوس

 

 

 برترین ورزشکار سال کشور سوئد

 

در نظرسنجی از سوی انجمن‌های ورزشی، پیشکسوتان و خبرنگارانی که زیر نظر اتحادیه فوتبال یامتلند- هریدالن هستند، سامان قدوس به‌عنوان برترین ورزشکار سال ۲۰۱۸ سوئد انتخاب شد.

 

 

سامان قدوس در آمیان فرانسه

 

 

سامان قدوس در لیگ یک فرانسه

 

سامان قدوس بعد از دو سال و نیم فوق‌العاده در استرشوند و رسیدن به کاپیتانی این تیم در فصل ۲۰۱۸ و نمایش تاثیرگذار در لیگ آلسونسکان سوئد، مورد توجه باشگاه‌های زیادی ازجمله اوئسکا اسپانیا، تیم‌های انگلیسی واتفورد و سوانسی و همچنین باشگاه‌های فرانسوی رن، آمیان و بوردو قرار گرفت.
سامان قدوس که حضور در تیم ملی ایران را به بازی برای سوئد ترجیح داد و در هر سه مسابقه جام جهانی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال به‌عنوان بازیکن تعویضی بازی کرد، در بازگشت به سوئد باز هم در لیگ آلسونسکان خوش درخشید و طی ۶ مسابقه پنج گل زد و دو پاس گل داد تا بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
در حالی که حدود ۱۰ روز قبل تصویری از حضور سامان قدوس پای میز مذاکره و امضای چند برگه با مسؤولان باشگاه اوئسکا اسپانیا در رسانه‌های خارجی منتشر شده بود، اما باشگاه استرشوند سوئد اعلام کرد هیچ توافقی با این تیم حاضر در لالیگا نداشته و آنها با یک باشگاه فرانسوی به توافق نهایی رسیده‌اند.
سامان قدوس بعد از دو سال موفقیت‌آمیز، در فصل ۲۰۱۸ لیگ آلسونسکان سوئد هم تاکنون ۱۵ بازی برای استرشوند انجام داده که ۹ گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده که این عملکرد در این مدت زمان کم، آماری بهتر از فصل گذشته او بوده چراکه این ستاره ایرانی سال گذشته در تمام مسابقات موفق به زدن هشت گل شد.باشگاه استرشوند علی رغم عدم تمایل به جدایی ستاره و کاپیتان خود، اما به دنبال فروش سامان قدوس بود تا بتواند با جدایی او، درآمدزایی داشته باشد و به همین منظور با باشگاه آمیان فرانسه به توافق نهایی دست یافت و با قرارداد ۴ میلیون یورویی برای انتقال قدوس به این باشگاه موافقت کرد.قدوس که با قراردادی چهار ساله از استرشوند راهی آمیان فرانسه شده، نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود که در لیگ لوشامپیونه به میدان خواهد رفت و جانشین گائل کاکوتا می‌شود که از این تیم فرانسوی به رایو وایه‌کانو اسپانیا رفته است

 

 

سامان قدوس

 

 

ازدواج و همسر سامان قدوس

 

جالب است بدانید با اینکه در رسانه های مختلف خبر از ازدواج قدوس با یکی از سلبریتی های سرشناس سوئدی داده شده است اما این خبر بلافاصه از طرف این بازیکن تکذیب شد و سامان قدوس هنوز مجرد است و در مصاحبه ای نیز اعلام کرده است که دوست دارد با دختری از ایران ازدواج کند.

 

 

سامان قدوس در تیم ملی ایران

 

 

علایق و الگوهای فوتبالی قدوس

 

سامان قدوس درباره الگوها و علایق فوتبالی خود میگوید: نمی‌دانم استقلالی یا پرسپولیسی هستم اما از دوران بچگی علی دایی و علی کریمی را در بین بازیکنان ایرانی می‌شناختم و پدرم می‌گفت ویدئوهای علی کریمی را نگاه کنم؛ در بین بازیکنان خارجی هم کریستیانو رونالدو را دوست داشتم و تیم مورد علاقه‌ام رئال مادرید است.

 

 

 

 

عکس اینستاگرامی سامان قدوس

عکس اینستاگرامی سامان قدوس

 

سامان قدوس در شهر پاریس

سامان قدوس در شهر پاریس

 

سامان قدوس در شهر پاریس

سامان قدوس در شهر پاریس

 

سامان قدوس و زلاتان

سامان قدوس و زلاتان ابراهیموویچ

 

 

 

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی علیرضا جهانبخش

بیوگرافی کیلیان امباپه

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=38910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰