تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
5

روایت ۴۰ خودنویس سرنوشت ساز در آمریکا / زمزمه تعدیل سیاست فشار بر ایران شنیده می شود

  • کد خبر : 46406
  • 11 اسفند 1397 - 11:26
روایت ۴۰ خودنویس سرنوشت ساز در آمریکا / زمزمه تعدیل سیاست فشار بر ایران شنیده می شود

جمهوریت ؛ سیما پروانه گهر؛ حشمت الله فلاحت پیشه ، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت گفت : سازمان بزرگ اقتصادی و خصوصی آمریکا و غیردولتی در آمریکا در نامه ای به کنگره آمریکا خواستار بازگشت به شرایط برجام  و پایان دادن سیاست فشار […]

جمهوریت ؛ سیما پروانه گهر؛ حشمت الله فلاحت پیشه ، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت گفت : سازمان بزرگ اقتصادی و خصوصی آمریکا و غیردولتی در آمریکا در نامه ای به کنگره آمریکا خواستار بازگشت به شرایط برجام  و پایان دادن سیاست فشار بر ایران شدند .

وی در این خصوص تاکید کرد: این موضوع مهم است چرا که اگرچه ترامپ سیاست اقتدارطلبانه را در پیش گرفته است  اما آمریکا کشوری است که بخش خصوصی و غیردولتی در حوزه های اقتصادی حرف اول را می زند.

فلاحت پیش در تشریح اهمیت بخش غیردولتی در آمریکا گفت : زمانی همین بخش غیردولتی ۴۰ خودنویس را در اختیار بیل کلینتون ، رییس جمهور وقت و بعد از آن همان ۴۰ خودنویس را در اختیار اوباما قرار داده بودند تا همین ۴۰ خودنویس و خودکار ساخت بخش غیردولتی تا امضا با این خودنویس ها نمادی باشد در راستای همراهی بخش غیردولتی با دولت وقت آمریکا برای اعمال سیاست های تحریمی علیه ایران در دو دولت دموکرات!

وی ادامه داد :امروز همان افراد صاحبان خودنویس های تحریمی به کنگره نامه نوشته اند که سیاست فشار بر ایران پاسخ نداده است و کنگره باید از دولت بخواهد که به تحریم ها پایان دهد و به برجام باز گردد .

پیام سازمان های غیردولتی آمریکا برای همکاری های اقتصادی با ایران

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص این پیغام تاکید کرد: به عبارتی حتی سازمان های غیردولتی این پیام را به صورت تلویحی به دولت داده اند که می توان با ایران وارد همکاری های اقتصادی شد.

وی افزود : این موضوع  مبنی بر این که سیاست فشار بر ایران سیاستی است که بخش خصوصی آمریکا با آن همراه نیست، در لوای فشارهای سیاسی دولت ترامپ و جنگ اطلاعاتی پمپئو نباید مغفول بماند .

تغییر موضع نانسی پلوسی درباره مذاکره با ایران

فلاحت پیشه خاطر نشان کرد : در کنار این موضوع می توان به تغییر نظر خانم نانسی پلوسی ؛ رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا توجه کرد که چندین بار بحث مذاکره با ایران را مطرح می کنند و برخی نمایندگان این مجلس که بحث مذاکرات غیردولتی با ایران را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

وی خاطر نشان کرد : پیام ها نشان دهنده این است که از فردای ۲۲ بهمن شکست سیاست های آمریکا خود را بیشتر نشان داده است .

ترامپ نمی تواند پاسخگوی شکست سیاست تحریمی علیه ایران باشد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد : سیاست فشار تحریمی آمریکا بر ایران برای آمریکا هم هزینه هایی دارد و این از مواردی است که آقای ترامپ نمی تواند برای آن پاسخی داشته باشد.

زمزمه تعدیل سیاست فشار بر ایران به زودی شنیده می شود

فلاحت پیشه در ادامه این مطلب گفت : من پیش از راهپیمایی ۲۲ بهمن مصاحبه ای کردم که بولتن نویس های روزنامه  نگار آن را تحریف کردند . در آن جه گفتم که پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن آمریکایی ها پیشنهاد مذاکره مطرح خواهند کرد و آن زمان این پیشنهاد واقعی تر از پیشنهادات قبل از راهپیمایی است و به اشتباه این گونه این حرف انعکاس داده شد که مطرح کردند که بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن با آمریکا مذاکره می کنیم!

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : واقعیت این است که در حال حاضر بخش غیردولتی آمریکا به این نتیجه رسیده است که سیاست ترامپ با موفقیت همراه نیست و اثر آن در کنگره مشخص است و به تدریج امکان این که در دولت آمریکا هم زمزمه تعدیل سیاست فشار بر ایران را بشنویم ، وجود دارد.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=46406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰