تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

گیم‌شات: سریال Game of Thrones و ۱۰ نکته جالب درباره استارک‎های وینترفل

  • کد خبر : 47703
  • 13 اسفند 1397 - 23:34
گیم‌شات: سریال Game of Thrones و ۱۰ نکته جالب درباره استارک‎های وینترفل

به گزارش جمهوریت ; چیزی حدود یک ماه تا انتشار فصل بعدی سریال Game of Thrones باقی مانده است، با ما در گیم‎شات همراه باشید تا ۱۰ نکته جالب درباره استارک‎ها وینترفل یاد بگیرید. بیشتر فصل اول سریال Game of Thrones حول ند استارک و خاندانش می‎گذرد. پس از این که شاه رابرت براتیون از […]

به گزارش جمهوریت ;

چیزی حدود یک ماه تا انتشار فصل بعدی سریال Game of Thrones باقی مانده است، با ما در گیم‎شات همراه باشید تا ۱۰ نکته جالب درباره استارک‎ها وینترفل یاد بگیرید.

بیشتر فصل اول سریال Game of Thrones حول ند استارک و خاندانش می‎گذرد. پس از این که شاه رابرت براتیون از والی شمال درخواست می‎کند تا وظایف دست پادشاه را بر عهده بگیردT ند در ابندا علاقه‎ای به این منصب نشان نمی‎دهد ولی پس از وقوع اتفاقات غیر مترقبه او با ملازمان شاه همراه می‎شود تا سرزمین‎های مردابی و ریورران عبور می‎کند و به کینگز لندینگ یا بارانداز شاه می‎رسد. تمام کسانی که فصل اول سریال را تماشا کرده‎اند مطمئن بودند که در آخر داستان او پادشاه هفت اقلیم می‎شود ولی متاسفانه مارتین برنامه‎های دیگری برای وی در سر داشته است. حضور این شخصیت در سریال Game of Thrones کوتاه بود ولی در همین مدت زمان کوتاه قلب طرفداران را تصاحب کرد. حال پس از ۷ فصل کودکان استارک هر یک به مهره‎های قدرتمندی در سزرمین وستروس بدل شده‎اند ولی نمی‎توان گفت قدرتمندترین آن‎ها کدام است. حال بیایید صحبت‎های اضافه را کنار گذاریم و یک راست برویم سراغ اصل مطلب. با ما همراه باشید تا با هم نکاتی که باعث شد خاندان استارک به خاندانی به این قدرتمندی تبدیل شود را بررسی کنیم.

۱۰٫ قلعه وینترفل سریال Game of Thrones به صورت طبیعی طوری طراحی شده است که در برابر سرما مقاوم باشد

سریال Game of Thrones

به دلیل سرما طاقت فرسای شمال (البته نه به اندازه سرمای شمال دیوار) خانه‎ی اجدادی استارک‎ها طوری طراحی شده است که ساکنانش را از آسیب و گزند سرما حفظ کند. علاوه بر شومینه‎های بزرگی که در هر یک از اتاق‎ها و سالن‎های وینترفل وجود دارند این قلعه عظیم‎الجثه روی یک چشمه آب گرم ساخته شده است که آب‎های آن در سرداب‎ها و دیوار‎های قلعه جریان دارند. آب گرم این چشمه علاوه بر گرم کردن دیوارهای قلعه در مکان‎هایی از جنگل خدایان به سطح زمین می‎آید و مانع یخ زدن زمین می‎شود. برخی از تئوریست‎های سریال Game of Thrones فکر می‎کنند در صورتی که وایت واکرها به وینترفل حمله و آن را نابود کنند آب جوشان چشمه‎های آب گرم جاری می‎شوند و وایت واکرها را نابود خواهند کرد. پس شاید نابودی قلعه زیبای وینترفل موجب نجات انسان‎های وستروس شود.

۹٫بزرگ‎ترین دغدغه آن‎ها شمال است

سریال Game of Thrones

در حالی که راب استارک قبل از سلاخی شدن در عروسی خونین در هدایت شورشیان شمال علیه خاندان لنیستر به خوبی عمل کرد، خاندان استارک در هیچ برهه‎ای از تاریخ وستروس سعی در براندازی خاندان حاکم و حکم‎رانی بر هفت اقلیم نداشته‎اند. ند استارک به دلیل احساس وابستگی به شمال علاقه‎ای به منصوب شدن به عنوان دست پادشاه نداشت. به نظر می‎رسد تمام لردهای شمال این گونه باشند حتی جان اسنو که کینه‎ای عظیم از لنیسترها به دل دارد به دنریس گفت که علاقه‎ای به نشستن بر تخت آهنین ندارد و بیشتر نگران تهدید وایت واکرها  است. همانطور که شعارشان فریاد می‎زند زمستان دارد می‎آید، استارک‎ها به نگه داشتن صلح در شمال وستروس بیشتر از هر چیزی اهمیت می‎دهند.

۸٫ برن استارک از روی بنیان‎گزار خاندان استارک و سازنده دیوار بزرگ شمال نام گرفته است

سریال Game of Thrones

در تاریخ وستروس عنوان شده که برندون استارک نه تنها بنیان گزار خاندان استارک بوده بلکه ساخت وینترفل هم به او نسبت داده می‎شود. بسیاری بر این باورند که برندون قلعه خارق‎العاده وینترفل را ساخت تا مردم وستروس را از خطر نایت کینگ محافظت کند. علاوه بر پایه نهادن یکی از قوی‎ترین خاندان‎های وستروس و ساختن قلعه بزرگشان برندون پس از نجات یافتن از واقعه شب طولانی دیوار شمال را ساخت تا مردان نخستین و کودکان جنگل را از خطر وایت واکرها حفظ کند. این دیوار با جادوی باستانی ترکیب شده و برندون برای ساخت آن با غول‎ها و کودکان جنگل همکاری کرد تا در نهایت این شاهکار معماری را خلق کند. بنا بر سخنان بنجن استارک برادر ند استارک قدرت جادویی دیوار شمال به موجودات مرده اجازه عبور نمی‎دهد. در فصل آخر مشاهده کردیم که شاه شب با آتش آبی ویسریون دیوار را خرد کرد شاید تنها چیزی که می‎تواند بر جادوی باستانی کودکان جنگل غلبه کند آتش یک اژدها است.

۷٫ نسل آن‎ها از نسل انسان‎های نخستین است

سریال Game of Thrones

زمانی که انسان‎های نخستین با کودکان در جنگ بودند بسیاری از آن‎ها را کشتند و درخت‎های آنان را به آتش کشیدند. کودکان که خود را در مرز شکست حتمی دیدند یکی از انسان‎های نخستین را به صورت آزمایشی به یک وایت واکر تبدیل کردند زیرا امید داشتند که بتوانند از آن‎ها برای جنگیدن با انسان‎ها استفاده کنند ولی همانطور که در فصل هفتم مشاهده کردید نسل این مردم جادویی پس از سالیان سال زندگی در وستروس منقرض شد. تمام این اتفاقات در قسمت‎های شمالی وستروس رخ داد و این جنگجویان دلیر پس از شکست وایت واکرها بسیاری از خاندان‎های شمالی را شکل دادند و از آن زمان تا به حال استارک‎ها بر بزرگ‎ترین اقلیم وستروس حکم می‎رانند. به همین دلیل خاندان‎های شمالی ترجیح می‎دهند تا به جای مذهب هفت خدایان باستانی اجداد خود را عبادت کنند.

۶٫ آن‎ها بقای خود را مدیون وحشی‎‌های شمال دیوار هستند

سریال Game of Thrones

یکی از شاهان وحشی‎های به نام Bael the Bard که شاه آن طرف دیوار در زمان خود بود لرد استارک را قانع کرد که دخترش را به عقد او درآورد. این ازدواج طولی نداشت و بیل دختر استارک را به همراه بچه تازه متولد شده‎اش به وینترفل برگرداند. از آن‎جایی که در آن زمان هیچ وارث دیگری برای دارایی‎های استارک‎ها وجود نداشت وجود این بچه برای بقای خاندان استارک ضروری بود و این کودک بعدها لرد وینترفل شد و نوادگان او همان استارک‎هایی هستند که در سریال Game of Thrones دیده‎ایم.

۵٫ اتحادی با دنریس به منزله خیانت به سنت استارک‎های است

سریال Game of Thrones

زمانی که ایگان تارگرین یا اگان فاتح به وستروس آمد لشکر او متشکل از تعدادی سرباز پیاده نظام و سه اژدها بود. وی پس از در هم شکستن سپاه مشترک سرزمین‎های ریچ و راک (سپاه خاندان لنیستر و خاندان گاردنر) که بزرگ‎ترین لشکر متحد در تارخی وستروس بوده‎اند به سادگی سایر نقاط وستروس به جز دورن را تصرف کرد. البته این تصرفات همواره با خونریزی همراه نبودند، تورهن استارک که در آن زمان شاه شمال بود در قبال تسلیم شدن و پذیرفتن ایگان به عنوان شاه هفت اقلیم به عنوان والی شمال به حکومت ادامه داد. از آن زمان تا قیام رابرت استارک‎ها و تارگرین‎ها به نوعی متحدان صمیمی یکدیگر بودند.

پس از دزدیده شدن لیانا توسط ریگار برندون استارک به ملاقات شاه ایریس رفت و از او خواست تا لیانا بازگردانده شود. این موضوع باعث شد که شاه دیوانه برندون و پدرش ریکارد استارک را زنده زنده بسوزداند. پس از مرگ پدر و برادر بزرگ‎ترش، ند استارک جوان که حال دیگر وارث تاج و تخت وینترفل بود با دوست صمیمی خود رابرت باراتیون متحد شد و علیه حکومت مرکزی جنگید. از آن زمان تا به حال مردن شمال به چشم نفرت به تارگرین‎ها نگاه می‎کنند. بنابراین دنریس نمی‎تواند از این مردان خشک و عصبانی انتظار  یک خوش آمد گویی گرم داشته باشد.

۴٫ در ساختار تخت آهنین سریال Game of Thrones هیچ شمشیر استارکی وجود ندارد

سریال Game of Thrones

تخت آهنین از شمشیرهایی ساخته شده است که اولین شاه هفت اقلیم از دشمنانش به غنیمت گرفته و سپس با آتش اژدها آن را به این شکل درآورده است. از آن‎جایی که تورهن به ایگان اعلام وفاداری کرد، خاندان استارک از معدود خاندان‎هایی بود که به جنگ نرفت. او تا آخر عمر لقب شاهی که زانو زد را به دوش کشید اما هیچ گاه پشیمان نشد. او می‎دانست که سپاه شمال توانایی مقابله با اژدهایان ایگان را ندارند و بر خلاف هرن سیاه که در قلعه بزرگش زنده زنده سوخت وی توانست خاندان و مردم خود را از مرگ حتمی نجات دهد. از آن‎جایی که لشکر شمال وارد جنگ نشدند پس هیچ شمشیری از آن‎ها هم به غنیمت گرفته نشد.

۳٫ عداوت استارک‎های و بولتن‎ها قدمتی طولانی دارد

سریال Game of Thrones

در زمان عصر قهرمانان استارک‎ها قصد داشتند تا شمال را زیر یک پرچم متحد کنند ولی بولتن‎ها با این کار مخالف بودند و به جنگ با استارک‎ها پرداختند و پوست هزاران سرباز شمالی را کندند علت وجود مردان بدون پوست در پرچم آن‎ها نیز همین است. در نهایت استارک‎ها بولتن‎ها را شکست داده و آن‎ها را مجبور کردند تا سنت وحشیانه پوست کندن را کنار بگزارند. با این وجود که عده‎ای عروسی خونین را خیانت خاندان بولتن به استارک‎ها می‎دانند باید توجه کرد که این دشمنی از هزاران سال پیش وجود داشته و بالاخره در عروسی خونین جلوه‎گر شده است.

۲٫ آن‎ها بیشترین پرچم داران را در وستروس دارند

سریال Game of Thrones

استارک‎ها در بین تمامی خاندان‎های وستروس بیشترین اتحاد با خاندان‎های دیگر را دارند. علاوه بر خاندان‎های گلاور، مورمنت، تالی و رید این خاندان بیش از ۱۰ متحد کوچک‎تر دارد که وظیفه دارند که به فراخوان استارک‎ها پاسخ داده و لشکریان خود را آماده حمله کنند. این موضوع خاندان استارک را محبوب‎ترین خاندان وستروس می‎کند تا جایی که تعداد پرچم‎داران آن‎ها حتی از خاندان لنیستر نیز بیشتر است.

۱٫استارک‎ها جزیره خرس را به خاندان مورمنت هدیه دادند

سریال Game of Thrones

وقتی که رادریک استارک شاه شمال در یک مسابقه کشتی موفق شد شاه آهنزاده را شکست دهد مالکیت جزیره خرس را به عنوان جایزه دریافت کرد. در حالی که این جزیره به خاطر شرایط آب و هوایی سخت و کمبود منابع طبیعی شهرت دارد مورمنت‎ها از هدیه‎ای که از شاه خود دریافت کرده بودند مشعوف شدند. این موضوع باعث قویتر شدن پیوند بین استارک‎ها و مورمنت‎ها شد تا جایی که خاندان مورمنت از معدود خاندان‎هایی است که در نبرد حرامزادگان به ندای جان اسنو پاسخ می‎دهد.

نظر شما درباره سریال Game of Thrones چیست؟ اگر قرار بود هویت خود را به عنوان رهبر یکی از خاندان‎ها وستروس انتخاب کنید کدام خاندان را برمی‎گزیدید؟

‘ );
w.anetworkParams[ ad.id ] = ad;
d.write( ‘


ad

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=47703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰