تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
10

وقوع باد و طوفان شن در شرق کشور

  • کد خبر : 5088
  • 23 شهریور 1397 - 13:54
وقوع باد و طوفان شن در شرق کشور

به گزارش جمهوریت؛ محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی گفت:​ دمای هوا امروز هم همانند دیروز است اگر دنبال بارندگی هستید در دامنه‌های شرقی البرز و در شمال شرق باید منتظر آن در ساعات بعدازظهر باشید البته وقوع رگبار و رعدوبرق هم دورازانتظار نیست. وی گفت: در شمال خراسان رضوی بستر برای وقوع بارش مهیاست، اگر بخواهم […]

به گزارش جمهوریت؛ محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی گفت:​ دمای هوا امروز هم همانند دیروز است اگر دنبال بارندگی هستید در دامنه‌های شرقی البرز و در شمال شرق باید منتظر آن در ساعات بعدازظهر باشید البته وقوع رگبار و رعدوبرق هم دورازانتظار نیست.
وی گفت: در شمال خراسان رضوی بستر برای وقوع بارش مهیاست، اگر بخواهم مکان خاصی را بیان کنم باید بگویم در کلات نادر، درگز و ارتفاعات استان گلستان جا‌هایی هستند که می‌توان رگبار را در آنجا دید.

وی افزود: پدیده‌ای که خیلی این روز‌ها بازار داغی دارد، وقوع باد و طوفان شن در شرق کشور است اوج این شرایط را امروز در زابل خواهیم دید فردا تا حدودی از شدت آن کاسته خواهد شد، اما هامون، نیمروز، هیرمند، سربیشه، نهبندان و زیرکوه جا‌هایی هستند که شرایط خوبی ندارند و کسانیکه می‌خواهند در جاده‌های مواصلاتی مثل نهبندان به زابل، زابل به بم و ایرنشهر به بم تردد داشته باشند، باید خیلی مراقب باشند.

اصغری یادآور شد: در بوشهر و خوزستان همچنان با شرجی بودن هوا روبرو هستیم در استان هرمزگان آب‌های تنگه هرمزگان تاحدودی مواج است. ارتفاع موج در سواحل بوشهر تا ۹۰ سانتیمتر هم می‌رسد.
کارشناس هواشناسی افزود: در نوار غربی کشور مثل ایلام، کرمانشاه، کردستان و حتی آذربایجان‌ها همچنان هوا گرم خواهد شد درحالیکه در نیمه شرقی کماکان با کاهش دما مواجه می‌شویم به طوری که در خراسان جنوبی هوا ۲ تا ۱۰ درجه خنک‌تر خواهد شد.
وی گفت: در بخش‌های مرکزی کشور در جنوب سمنان، شمال شرق اصفهان، قم، استان مرکزی و استان تهران همچنان وزش توأم با ظهور گردوخاک را در ساعات بعدازظهر پیش بینی می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: در نیمه دوم هفته بعد احتمال وقوع بارش در نیمه شمالی کشور زیاد است یعنی روز‌های مصادف با تاسوعا و عاشورا، باید تدارک بارندگی را ببنید کاهش دما در آن بازه زمانی نسبتاً ملموس است.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=5088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰