تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
13

از ملت فلسطین در مقابل معامله ظالمانه قرن حمایت می کنیم

  • کد خبر : 5411
  • 29 شهریور 1397 - 16:27
از ملت فلسطین در مقابل معامله ظالمانه قرن حمایت می کنیم

به گزارش جمهوریت؛«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی روز عاشورا که به صورت ویدیو کنفرانس برای صدها هزار عزادار حسینی در حومه جنوبی بیروت ایراد کرد، گفت: از نظر ایمانی، عقیدتی و جهادی، پایبندی خود به مساله فلسطین و ایستادگی در کنار ملت فلسطین را اعلام می کنیم. وی همچنین با اعلام همبستگی […]

به گزارش جمهوریت؛«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی روز عاشورا که به صورت ویدیو کنفرانس برای صدها هزار عزادار حسینی در حومه جنوبی بیروت ایراد کرد، گفت: از نظر ایمانی، عقیدتی و جهادی، پایبندی خود به مساله فلسطین و ایستادگی در کنار ملت فلسطین را اعلام می کنیم.

وی همچنین با اعلام همبستگی با ملت مظلوم یمن، خاطرنشان کرد: مظلومیت کربلا در یمن نمایان است. صحنه های صبر و شجاعت و ایستادگی کربلا امروز در یمن هم وجود دارد.

دبیرکل حزب الله از همه کشورهای عربی و مسلمان خواست که از سکوت خود در قبال تجاوز عربستان سعودی بر یمن خارج شوند.

وی ادامه داد: باری دیگر همبستگی خود را با ملت مظلوم یمن اعلام می داریم؛ ملتی که مسالمت آمیز در برابر ظلم، خنجر از پشت مقام ها و کشورهای همسایه ایستاده است. در روز قیامت از همه به خاطر سکوت شان در برابر مجرمان و قاتلانی که به وحشی گری خود در حق ملت یمن ادامه می دهند، بازخواست می شود.

نصرالله همچنین همبستگی خود را با ایران و ملت آن اعلام کرد و گفت: امروز بر ما واجب است که در کنار جمهوری اسلامی ایران بایستیم، چرا که چند هفته دیگر که وارد آزمون و شرایط دشوار تشدید تحریم های آمریکایی می شود .دولت آمریکا در تلاش است تا ایران را به محاصره درآورد و بر کشورهای جهان فشار بیاورد که جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد.

وی افزود: ایران محاصره و تحریم می شود چرا که به اسلام پایبند است، چرا که نمی خواهد در برابر آمریکا سر فرود آورد تا کسی ثروت ها و منابعش را به سرقت ببرد.
سید مقاومت ادامه داد: ایران همواره در کنار ملت های مستضعف و در کنار ملت فلسطین در مقابل نقشه رژیم صهیونیستی ایستاده است. ایران همیشه در کنار لبنان و مقاومت بوده است. ایران اولین جایی بود که زمانی که داعش عراق را گرفت، به ندای عراقی ها لبیک گفت. ایران از ابتدای بحران سوریه در کنار این کشور ایستاد و با تروریسم مبارزه کرد. ایران توانست با حمایت از مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی، معادله های قدرت بوجود بیاورد.

دبیرکل حزب الله همچنین با ملت بحرین اعلام همبستگی کرد و گفت: ملت بحرین در برابر ظلم، صبر پیشه کرده اند، تا به حقوق و آزادی و کرامت خود دست یابند.

وی افزود: حکومت بحرین که فشارهای ظالمانه ای به ملت خود می آورد و در پی تغییر بافت جمعیتی است و همواره دسته دسته از بیگانگان استقبال می کند و به آنها تابعیت می دهد، اما از مردم خود سلب تابعیت می کند.

نصرالله در بخش دیگر سخنانش گفت که اسرائیلی ها از اینکه نقشه هایشان در منطقه شکست خورده، خشمگین هستند. به گفته وی، آنها به نقشه خود و آنچه در سوریه و عراق در جریان بود امید زیادی بسته بودند اما امید و آرزوهایشان بر باد رفت.

وی افزود: اسرائیلی ها می دانند که محور مقاومت قدرتمندتر شده است و کشورها و ملت های جدیدی به دایره مبارزه با دشمن صهیونیستی پیوسته اند.
سیدمقاومت خواستار هوشیاری و بیداری در مقابل رژیم صهیونیستی شد و گفت: از دشمن صهیونیستی هیچ گاه امان و امنیتی نیست. البته اسرائیل از ورود به هر جنگی در منطقه بویژه جنگ با لبنان هراس دارد؛ چرا که می داند هرگونه جنگی برایش پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

نصرالله ادامه داد: نقاط ضعف دشمن صهیونیستی بسیار افزایش یافته است این در حالی است که آنها می دانند که ما نقاط قوت زیادی داریم.

دبیرکل حزب الله گفت: دشمن می داند که تحولات بزرگی در منطقه رخ داده که هرگز پیش بینی نمی کرد. هر قدر تلاش می کرد که راه را (بر مقاومت در لبنان) ببندد، مساله پایان یافته است. مقاومت موشک های دقیق و غیر دقیق و امکانات تسلیحاتی در اختیار دارد که اگر اسرائیل، جنگی را بر لبنان تحمیل کرد با آنچه که توقعش را ندارد، مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: اسرائیلی ها می دانند که تکنولوژی به تنهایی نمی تواند سرنوشت نبرد را رقم بزند بلکه عنصر بشری (انسانی) بسیار مهم است. ارتش صهیونیستی در گذشته بیروت را تهدید به حمله و تاخت و تاز می کردند، اما این ارتش که چنین تهدیدی می کرد، دیگر وجود ندارد و معادله در لبنان تغییر یافته است.

نصرالله خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: خداوند عمر من را بیشتر کرد و شما شبانه روز در تلاش برای کشتن من بودید، اما ناکام ماندید، و حضور من نشانی برای شکست شماست. شما می دانید که حزب الله قدرتمندتر شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین همه گروه های لبنانی را به آرامش و گفت و گو دعوت کرد و خواستار تماس و ارتباط بیشتر برای تشکیل دولت جدید شد.

نصرالله از پارلمان لبنان خواست تا فعال تر عمل کند و همه مسئولیت های خود را برای حل همه پرونده ها در این کشور انجام دهد.

سیدمقاومت در پایان سخنرانی خود با اعلام تجدید عهد با امام حسین (ع) گفت: به ایشان می گوییم که هر قدر هم در آینده خطراتی متوجه ما باشد، با همان عزم و جدیت به راه ادامه می دهیم.

وی افزود: ما در سال های گذشته با حضرت زینب(س) عهد بستیم که به ایشان و حفاظت از حرم شان پایبند باشیم و از ابتدا گفتیم که ای بانو، ما همه عباس تو هستیم و این را با جانفشانی ها و خون شهدا و جانبازان مان ثابت کردیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=5411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰