تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
13

ثابت ماندن آمار جهانی مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پروستات

  • کد خبر : 61714
  • 18 فروردین 1398 - 17:14

به گزارش جمهوریت ; نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات طی پنج سال گذشته در بیشتر کشورها ثابت مانده‌ است. به گزارش ایسنا، در گزارش “انجمن سرطان آمریکا” آمده‌ است: نرخ مرگ و میر بر اثر سرطان پروستات که رایج‌ترین سرطان تشخیصی در مردان به […]

به گزارش جمهوریت ;

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات طی پنج سال گذشته در بیشتر کشورها ثابت مانده‌ است.

به گزارش ایسنا، در گزارش “انجمن سرطان آمریکا” آمده‌ است: نرخ مرگ و میر بر اثر سرطان پروستات که رایج‌ترین سرطان تشخیصی در مردان به حساب می‌آید در چندین کشور ثابت مانده یا روند کاهشی داشته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که از بین ۴۴ کشور مورد مطالعه، میزان ابتلا به این سرطان طی پنج سال اخیر در ۳۳ کشور که اطلاعات آنها موجود بوده ثابت مانده و در هفت کشور دیگر نیز این نرخ رو به کاهش بوده‌ است. همچنین تنها در چهار کشور مورد مطالعه از جمله بلغارستان این آمار افزایش داشته‌ است.

“مری‌بت فریمن” یکی از محققان این مطالعه گفت: در بررسی اطلاعات موجود که طی پنج سال گذشته مشاهده شد موارد ابتلا به سرطان پروستات و مرگ و میر ناشی از آن در بیشتر نقاط جهان کاهش یافته یا ثابت مانده‌ است.

همچنین میزان مرگ و میر ناشی از این سرطان در ۱۴ کشور تحقیق شده کاهش داشته و در ۵۴ کشور دیگر ثابت بوده است.

به گزارش ژاپن تودی، آمار نشان می‌دهد آمریکا بیشترین کاهش را در میزان ابتلا به سرطان پروستات و مرگ و میر ناشی از آن داشته و علت آن این است که به کارگیری روش‌های تشخیصی مرسوم که با تشخیص تعداد زیادی از تومورهای غیرسرطانی همراه است کاهش یافته‌ است.

انتهای پیام  

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=61714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰