تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

به عنوان یک انسان باید از خودمان پاسداری کنیم

  • کد خبر : 62636
  • 20 فروردین 1398 - 18:34
به عنوان یک انسان باید از خودمان پاسداری کنیم

به گزارش جمهوریت ; حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی میزان در رابطه با مفهوم پاسداری گفت: اگر زندگی وهمه ی ابعاد آن را به عنوان یک نظام با قلمروهایی که مرزهای متعدد آبی و زمینی دارد در نظر بگیریم، پاسداری یعنی از همه این مرزها نگهداری کنیم. به […]

به گزارش جمهوریت ;

به عنوان یک انسان باید از خودمان پاسداری کنیمحجت الاسلام ناصر سقای بی ریا در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی میزان در رابطه با مفهوم پاسداری گفت: اگر زندگی وهمه ی ابعاد آن را به عنوان یک نظام با قلمروهایی که مرزهای متعدد آبی و زمینی دارد در نظر بگیریم، پاسداری یعنی از همه این مرزها نگهداری کنیم. به صورتی که از یک جبهه غافل نشویم تا از ناحیه دشمن مورد حمله قرار گیریم.

وی ادامه داد: به عنوان یک انسان باید از خودمان پاسداری کنیم ، یعنی از همه ی ابعاد زندگیمان مواظبت کنیم.

این کارشناس علوم دینی افزود: امام حسین علیه السلام با خون خود ویارانشان پاسداری از دین کردند.این همان مفهوم پاسداریست که می تواند روی ابعاد وجود انسان تاثیر گذار باشد وسعادت دنیا وآخرت را رقم بزند.

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: تحقق پاسداری از دین می تواند در امر معروف ونهی از منکر رخ دهد، چرا که امر به معروف ونهی از منکر به معنی انتقال هنجارهای والای مومنین است ، که این هنجارها با ارزش ها در رابطه هستند. در واقع رفتار انسان از طریق هنجارهایی است ، که بر اساس ارزش های شکل گرفته بیان می شود. امر معروف ونهی از منکر باعث شناخته شدن وانتقال این ارزش ها می شود.

وی در پایان گفت : باید از همه امکانات خود چه فردی وچه اجتماعی برای رسیدن به کمال وحفظ ارزش وهنجارهای الهی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=62636

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰