تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

چرا نباید ام وی ام ۳۱۵ بخریم؟

  • کد خبر : 72275
  • 10 اردیبهشت 1398 - 10:34
چرا نباید ام وی ام ۳۱۵ بخریم؟

به گزارش جمهوریت ; ارسال شده توسط: حسین مرادی ۱۰ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۰۹:۰۰ ام وی ام ۳۱۵ (MVM315) یک خودرو چینی پرفروش است که توسط مدیران خودرو مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. در ادامه معایب و ایرادهای این خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ایران خودروهای هاچ بک از محبوبیت خاصی برخوردارند. […]

به گزارش جمهوریت ;

۱۰ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۰۹:۰۰

ام وی ام ۳۱۵ (MVM315) یک خودرو چینی پرفروش است که توسط مدیران خودرو مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. در ادامه معایب و ایرادهای این خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در ایران خودروهای هاچ بک از محبوبیت خاصی برخوردارند. اوایل دهه ۷۰ پس از ورود پراید هاچ بک کره‌ای به بازار ایران، توانست نگاه جوانان را به خوبی به خود جلب کند. در اوایل دهه ۸۰ نیز ایران خودرو پژو ۲۰۶ را به بازار عرضه کرد که این خودرو نیز به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های جوانان تبدیل شد. این خودروها به دلیل ابعاد کوچک خود در شهرهای بزرگ یک گزینه مناسب برای رانندگی محسوب می‌شوند. از این رو خودروسازان داخلی با شناخت سلیقه مشتریان به تولید و مونتاژ این خودروها پرداخته‌اند و هم‌اکنون در بازار خودرو ایران شاهد هاچ بک‌های متنوعی هستیم.

با عرضه خودروهایی چون تیبا ۲، برلیانس H320 و پژو ۲۰۷ میزان تنوع در خودروهای سگمنت هاچ بک افزایش پیدا کرده است. از این رو در این مقاله سعی داریم به خریداران خودرو ام وی ام ۳۱۵ کمک کنیم تا پیش از خرید این خودرو هاچ بک، از آن شناخت خوبی را کسب کنند و با تمام معایب آن آشنا شوند. پس از پایان این مقاله شما با ۷ دلیل منفی برای خرید ام وی ام ۳۱۵ آشنا خواهید شد و ممکن است از خرید این محصول مدیران خودرو صرف نظر کنید.

ام وی ام 315

معرفی ام وی ام ۳۱۵

برای نخستین بار ام وی ام ۳۱۵ در سال ۱۳۹۱ در بازار خودرو کشور عرضه شد و مدل فیس لیفت شده آن نیز از سال ۱۳۹۴ توسط مدیران خودرو به فروش می‌رسد. این هاچ بک کامپکت از یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متری تولید کند. قدرت تولید شده از پیشرانه توسط گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت ام وی ام ۳۱۵ حدود ۱۷۰ کیلومتر است و می‌تواند ظرف مدت ۱۲ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ام وی ام 315

طول ام وی ام ۳۱۵ حدود ۴۱۸۸ میلی‌متر، عرض آن حدود ۱۶۸۶ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز ۱۴۸۰ میلی‌متر است. فاصله محوری این خودرو نیز ۲۵۲۷ میلی‌متر بوده و به همین دلیل در دسته هاچ بک‌های جمع‌وجور قرار می‌گیرد. این خودرو دارای وزن حدود ۱۲۱۰ کیلوگرم بوده و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۴ است. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۵ لیتری را به همراه دارد. در ادامه معایب ام وی ام ۳۱۵ را به صورت کارشناسانه بررسی می‌کنیم و بیان این نکات هیچ‌گونه تبلیغ منفی یا مثبت برای این خودرو محسوب نمی‌شود.

۱٫‌ پایین بودن کیفیت ساخت

ام وی ام 315

خودروهای چینی مونتاژی در ایران از ظاهر جذاب و امکانات مناسبی بهره می‌برند، اما از لحاظ کیفیت ساخت در سطح پایینی قرار دارند. این موضوع برای خودرو ام وی ام ۳۱۵ نیز همین گونه است و پایین بودن کیفیت ساخت در بخش کابین بیش از پیش نمایان است. در واقع مواد اولیه کابین بی‌کیفیت است و در داخل آن شاهد سروصدای زیادی هستیم. برای تایید پایین بودن کیفیت ساخت ام وی ام ۳۱۵ کافی است به گزارش‌های کیفی ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نگاه کنیم که از ۵ ستاره کیفیتی همواره فقط ۲ ستاره کیفی دریافت می‌کند.

۲٫ مشکلات فروش در بازار دست دوم

ام وی ام 315

بزرگترین عیب خودرو ام وی ام ۳۱۵، مشکلات فروش این خودرو در بازار دست دوم است. تولیدات خودروسازان داخلی چون ایران خودرو و سایپا در بازار دست دوم فروش خوبی دارند، اما اگر ام وی ام ۳۱۵ را امسال خریداری کنید، پس از گذشت یک سال حدود ۱۰ میلیون تومان از قیمت فروش آن کاهش پیدا می‌کند و این برای مشتریان نکته مثبتی محسوب نمی‌شود. از این رو اگر جزو آن دسته از متقاضیانی هستید که تمامی سرمایه خود را برای خرید این خودرو تخصیص داده‌اید، خرید ام وی ام ۳۱۵ به شما توصیه نمی‌شود. البته مسئولان مدیران خودرو بارها مدعی شده‌اند که مشکلات افت قیمت در بازار دست دوم این خودرو را برطرف خواهند ساخت، اما این مشکل همچنان پابرجا است.

۳٫ ضعیف بودن موتور

ام وی ام 315

وزن ام وی ام ۳۱۵ حدود ۱۲۱۰ کیلوگرم است که با توجه به اینکه در ردیف خودروهای هاچ بک قرار می‌گیرد، چنین وزنی برای آن زیاد به نظر می‌رسد و با توجه به موتور نسبتا ضعیف آن انتظار شتاب و چابکی زیادی را نداشته باشید. این خودرو در سربالایی‌ها نیز از عملکرد خوبی بهره نمی‌برد. اگر خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ را رقیب این خودرو بدانیم در این بخش پژو ۲۰۶ بهتر است؛ زیرا این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱٫۶ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۷ نیوتن‌متری را تولید کند و با توجه به اینکه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۱۶۰ کیلوگرم از ام وی ام ۳۱۵ سبک‌تر است، می‌توان رقیب فرانسوی را قدرتمندتر دانست.

۴٫ محدود بودن دید عقب

ام وی ام 315

در رانندگی با ام وی ام ۳۱۵ هنگام دنده عقب دید خوبی را نخواهید داشت؛ زیرا هم بخش عقب خودرو طراحی خاصی دارد و هم شیشه عقب خودرو کوچک است. البته ام وی ام با بهره‌مندی از سنسور و دوربین دقیق عقب با ویژگی‌ نمایش بر روی LCD تا حدودی این ضعف را پوشانده است، اما ما از دید کارشناسانه خود به این موضوع اشاره کرده‌ایم تا مشتریان تمام جوانب را هنگام خرید ارزیابی کنند.

۵٫ پرسروصدا بودن کابین

ام وی ام 315

کابین ام وی ام ۳۱۵ دارای سروصدای زیادی است که حتی با یک بار نشستن در این خودرو نیز می‌توان به این موضوع پی‌برد. بسیاری از مالکان این خودرو مونتاژی چینی از سروصدای آزاردهنده آن ناراضی هستند و می‌گویند با افزایش کارکرد صدای داشبورد و درها بیشتر می‌شود. هنگامی که سرعت خودرو را در اتوبان افزایش می‌دهید صدای باد و صدای موتور به راحتی به کابین نفوذ می‌کند. به طور کلی از این خودرو انتظار کابین آرامی را نداشته باشید.

۶٫ خدمات پس از فروش آن ضعیف است

ام وی ام 315

رقبای ام وی ام ۳۱۵ چون پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از لحاظ دسترسی به قطعات و تعمیرگاه‌ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند، اما ام وی ام ۳۱۵ در این زمینه ضعف دارد. مالکان این خودرو عنوان می‌کنند برای تهیه قطعات ام وی ام ۳۱۵ با مشکل مواجه هستند و به جز نمایندگی‌ها، تعمیرکارهای تخصصی نیز به سختی پیدا می‌شوند. همچنین یکی دیگر از معایب این خودرو چینی بالا بودن هزینه تمام شده سرویس‌های دوره‌ای است که مشتریان به هنگام خرید باید به این نکات نیز توجه کنند.

۷٫ گیربکس در وضعیت ایده‌آل قرار ندارد

ام وی ام 315

ام وی ام ۳۱۵ از یک گیربکس ۵ دنده دستی بهره می‌برد که نیروی تولید شده از موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند، اما همین گیربکس نیز به یکی از مشکلات مالکان تبدیل شده است. ام وی ام ۳۱۵ در بین رقبا دارای پرسروصداترین گیربکس است. مالکان این خودرو می‌گویند گیربکس در دنده‌های ۲، ۳ و ۴ صدای زیادی تولید می‌کند که در کنار صدای دیگر داخلی، شاهد یک کابین پرسروصدا خواهید بود.

نتیجه‌گیری

ام وی ام 315

ام وی ام ۳۱۵ در ردیف قیمتی خود جزو پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود. از این رو با در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی این خودرو می‌توانید شرایط را ارزیابی کنید و بر اساس اولویت‌های خود این خودرو را بخرید. البته برخی از کارشناسان بر این باورند که اگر معایب و مزایای این خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، معایب این خودرو چینی بیش از مزایای آن جلب توجه می‌کند. با توجه به اینکه مونتاژ خودرو در ایران متغیر است و گاهی خودرو خوب مونتاژ می‌شود و گاهی هم با شرایط بدی به فروش می‌رسد، از این رو ممکن است برخی از مالکان این ایردات را در خودرو خود مشاهده نکنند، اما این موارد برای بسیاری از مالکان رخ داده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=72275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰