تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
9

واکنش عبدالرضا داوری: طلاق است، پرستو نیست

  • کد خبر : 78287
  • 21 خرداد 1398 - 4:34

به گزارش جمهوریت ; عبدالرضا داوری از چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد و عضو دفتر او در واکنش به توییت‌های همسرش «الهام سلمانی» که مدعی وجود یک «پرستو» در زندگی مشترکان شده، گفت در آستانه‌ی جدایی از سلمانی است و پرستویی هم در کار نیست. به گزارش انصاف نیوز، آقای داوری که از شش روز […]

به گزارش جمهوریت ;

عبدالرضا داوری از چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد و عضو دفتر او در واکنش به توییت‌های همسرش «الهام سلمانی» که مدعی وجود یک «پرستو» در زندگی مشترکان شده، گفت در آستانه‌ی جدایی از سلمانی است و پرستویی هم در کار نیست.

به گزارش انصاف نیوز، آقای داوری که از شش روز پیش در توییتر فعالیتی نداشته در پاسخ به سوال یکی از دوستانش درباره‌ی اینکه آیا از آنچه توسط خانم الهام سلمانی در دو روز اخیر در توییتر منتشر شده خبر دارد یا نه گفت: موبایلم را سرقت کرده‌اند دسترسی به تلگرام و توییتر ندارم. ولی خواهرم دیشب یک چیزهایی را نشانم داد.

داوری در پاسخ به این سوال که «شما که چند وقتی است جدا زندگی می‌کنید. جریان این توییت‌ها چیست؟» گفت: نوروز پارسال که از زندان به مرخصی درمانی آمدم یک موضوعاتی پیش آمد و من هم تصمیمی از چند سال پیش داشتم که از ایشان جدا بشوم.

او درباره‌ی ادعای در کار بودن یک پرستو هم گفت: آنهایی که به من نزدیک‌ترند، چه در دفتر آقای احمدی نژاد و یا امثال خود شما، این را می‌دانید که حداقل یک سال است به طور جدی دنبال طلاق بودم. خانواده‌ی ایشان و خانواده‌ی خودم در جریان هستند. مساله‌ی خاصی نیست، دو تا آدم در مقطعی تصمیم دارند که زندگی تشکیل بدهند و یک جایی هم به این نتیجه می‌رسند که توافقی نیست و سازشی نیست و نهایتا بر اساس قانون جدا می‌شوند. این حقشان است. اینکه ماجرا را به مسایل امنیتی و پرستو نسبت بدهند برایم عجیب بود.

بهرام مفاخری یکی از فعالان همسوی جریان احمدی نژاد دوشنبه شب در توییتر نوشت: «امروز دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ مکالمه‌ای تلفنی با دکتر عبدالرضا داوری داشتم، نکات مهمی را پیرامون حواشی بوجود آمده مطرح کردند که با اجازه آقای داوری فایل ضبط شده‌ی مکالمه را جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‌نمایم».

داوری در این مکالمه تاکید کرد: من از اساس با این نحوه‌ی ورود به موضوعات مخالفم. این موضوع شخصی آدمهاست. این در شان من و خود ایشان نیست. ایشان آدمی اهل مطالعه و پژوهش بود. این رفتار خیلی غیرمتعارف است که یک موضوع شخصی عادی را اینطور منعکس کنند. بعد از زندگی مشترک هم کسی انتخاب شخصی خودش را دارد. من چرا باید سوژه‌ی پرستو باشم؟! ما شش – هفت سال پیش که در دولت قبل جوان‌تر بودیم و دسترسی و امکانات بودیم، آن زمان سوژه‌ی کیس‌های امنیتی نبودیم، حالا که الان ته دسترسی‌مان این است که در میدان انقلاب کتاب بخریم چرا باید سوژه‌ی امنیتی باشم؟! اصل این حرف منطقی نیست. به نظرم می‌رسد که این بحث را خواستند به فضای ماجرای دکتر نجفی ببرند و یک کیسی هم از اینوری مطرح کنند. در حالی که این ماجرا امنیتی نیست و واقعیت ندارد. شنونده باید عاقل باشد.

وی گفت: داریم جدا می‌شویم و هر کسی هم می‌تواند انتخاب خودش را داشته باشد. تلاش می‌کنم که این قضیه از یک موضوع خصوصی خارج نشود. در درجه‌ی اول نگران دخترانم هستم. بالاخره بچه‌های من فرهیخته‌اند. حیف است که بیاییم این مسایل را مطرح کنید؟ اصلا به‌فرض بنده مقصر. بنده امکان تداوم این زندگی را ندارم. تصمیم هم گرفتم. به خیلی از رفقای بزرگوارمان مثل آقای احمدی نژاد، آقای مشایی، آقای بقایی و … در جریانند. من هم الان دارم جدا زندگی می‌کنم و همه چیز روشن است. خب دو نفر آدم نمی‌توانند با هم زندگی کنند. خود ایشان هم می‌دانم که مخالفتی ندارد ولی تاکیدش بر این بود که شما باید بروی و دادخواست طلاق را بدهی. من هم گفتم چشم. وکیل گرفتم که دارد کارها را انجام می‌دهد. حتی به‌لحاظ زمانی به وکیل گفتم که طوری برنامه‌ریزی کن که بعد از امتحان ترم بچه‌ها باشد و در تابستان بتوانم مسایل بچه‌ها را سازماندهی کنم. یعنی این ملاحظات را هم داشتم تا بچه‌ها کمتر آسیب ببینند.

او افزود: اما این سطح از واکنش برایم عجیب است. البته یک بخشی از آن یک طور همانند سازی با آقای نجفی است که واقعا من دلم برای او می‌سوزد که در این صحنه قربانی شده است. از آن طرف هم احساس شده بود «پرچم داوری را باید پایین بکشیم»! نیازی نیست. می‌خواهند برنامه‌ی «اتاق شیشه‌ای» را می‌خواهند تعطیل کنند. خب نیازش یک حکم قضایی است که «آقای داوری!‌ شما حق فعالیت رسانه‌ای نداری». مگر به آقای جوانفکر ندادند؟ مگر به محمدحسین حیدری ندادند؟ به من هم بدهند و بگویند که حق فعالیت رسانه‌ای نداری. من هم می‌گویم چشم. ما که کاسه‌ای داغ‌تر از آش نیستیم. می‌خواستیم در این اتاق شیشه‌ای کمی بازتر مسایل را بگوییم. اگر سیستم با این مشکل داشته باشد من که کار خارج از سیستم نمی‌خواهم کنم. گردن باریک است و ادعایی نداریم.

داوری درباره‌ی مسایل مطرح شده از سوی همسرش گفت:‌ ایشان اشتباه محاسباتی کرده است. تعجب می‌کنم. این که بگوید باکو و فلان!‌ من از سال ۹۲ ممنوع الخروجم. چند باری هم که از آن سال بچه‌ها خارج از کشور، ترکیه و مالزی رفتند، من نتوانستم همراهشان بروم. هنوز هم علی رغم آن رای که از دیوان گرفتم ولی هنوز ممنوع الخروجی‌ام حل نشده است. بعد چطور بروم؟!

او که زمانی در روزنامه‌ی کیهان فعالیت می‌کرد، درباره‌ی ادبیات خانم سلمانی گفت: یاد گزارش‌های کیهان افتادم. من خودم در آن مکتب چیز شدم ها. ولی امروز خودم از آن مکتب منزجرم. یعنی آن مکتب را خارج از رفتار انسانی می‌دانم. عبدالرضا داوری یک فکری و دیدگاهی دارد، غلط یا درست. من که ادعایی ندارم. همه‌ی ما ناقصیم و اشکال داریم. خب فکرش را نقد کن، من هم یاد می‌گیرم. مثلا اگر از دکتر صادق زیباکلام بپرسی ۵ تا رفیق اسم ببر، حتما می‌گوید یکی داوری است. ولی به وقتش هم یکدیگر را نقد می‌کنیم. در عین حال روابط اخلاقی و انسانی هم داریم. این داستان‌ها در شان رسانه و آن کسی نیست که این را مطرح می‌کند. این کارها بداخلاقی است. بنده از یک سال پیش قصد جدایی داشتم، تا یکی دو هفته‌ی آینده هم تمام می‌شود. بعد از این هم هر کسی حق انتخاب دارد.

فایل صوتی را بشنوید:

ماجرای توییت‌ها چه بود؟

الهام سلمانی همسر داوری دو روز پیش در توییتر در زیر یکی از توییت‌های چند روز پیش داوری نوشت:

«آری! اینچنین است برادر! امسال #آئین و #آوین ما ناخواسته و به اجبار پدر، به مدرسه‌ای #دولتی رفته‌اند تا شهریه تحصیل این دو فرشته کوچک، صرف هزینه زندگی و اجاره مسکن #پرستویی شود به نام: #ف‌_کاف که از شهریور گذشته تا امروز آ.#داوری را: با دست پس زده و با پای پیش می‌کشد، هر روز… متاسفانه، راز غیبت‌های ادواری تهیه‌گر #اتاق_شیشه_‌ای از فضای مجازی یا مجامع سخنرانی #بهار در تمهید سفر #پرستو به #باکو و میعادگاهِ خ #یاسر نهفته است».

او همچنین در تکذیب احتمال هک شدن هم نوشت: معتقدم اگر باور عمومی، نخواهد جز با ورود به بعد اثباتی ماجرا اقناع شود، یعنی مایلست ک مساله آ.#داوری از فاز اطلاع رسانی، به فاز انتشار مستنداتی | عمیقا متاثر کننده | وارد شود

سلمانی در واکنش به کسی که نوشته بود «روش شما در برخورد با آن به هیچ وجه اخلاقی و مسوولانه نیست» هم نوشت: بدون آنکه شرایط بنده و فرزندانم را بدانید و از عملکرد آ.#داوری نیز آگاه باشید، چگونه در مسند قضاوت نشسته‌اید؟ اگر آ.#داوری منتسب به جریان #بهار نبود آیا باز هم عملکرد ایشان را شایسته دفاع میدانستید؟ آیا نگران نیستید که ناخواسته، عامل گسترش شائبه #مردسالاری یا غلبه سیاست بر انسانیت در جریان بهار باشید؟

او همچنین در مکالمات توییتر خود در این باره به نوعی مبهم به «ازدواج سفید» اشاره کرد. سلمانی روز گذشته در مکالمه‌ی توییتری با بهرام مفاخری که امشب فایل صوتی با داوری را منتشر کرده، از او پرسیده است که «آقای مفاخری، چرا خانم #ف_کاف شما را به نام کوچکتان #بهرام صدا می‌زده است؟»

به گزارش انصاف نیوز، خانم سلمانی بعد از انتشار فایل صوتی داوری هم در توییتر نوشته است که «ان‌شاءالله مستندات آن را طی روزهای آینده، اطلاع رسانی خواهم کرد». او همچنین ادعا کرد: «قبل از پرواز به میعادگاه، آ. داوری در حضور فرزندانم گفت: | میدانی چرا میترا استاد با زندگی خداحافظی کرد؟ چون بیشتر از آنچه باید، می‌دانست».

ادعای برادر میترا استاد درباره‌ی نجفی و یک فایل صوتی

علاج واقعه …. | توضیح کرباسچی درباره حواشی پرونده نجفی

ناصر ایمانی: هردو جناح همه چیز را سیاسی می‌کنند

وکیل جنایی معروف: سوءنیت نجفی در قتل استاد محرز است

روایت تکمیلی خبرنگار انصاف نیوز از آخرین تماس میترا استاد

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=78287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰