تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
5

معرفی مقصر اصلی گرمایش زمین

  • کد خبر : 871
  • 14 تیر 1397 - 20:02
معرفی مقصر اصلی گرمایش زمین

نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که تکامل اولین حیوانات زمین در بیش از ۵۰۰ میلیون سال پیش، منجر به گرم شدن کره زمین شده است. حیات حیوانی در اقیانوس‌ها در حدود ۵۲۰ تا ۵۴۰ میلیون سال پیش، تکامل یافته و همان موقع تجزیه مواد ارگانیک دریایی آغاز شد که این موضوع عاملی برای […]

نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که تکامل اولین حیوانات زمین در بیش از ۵۰۰ میلیون سال پیش، منجر به گرم شدن کره زمین شده است.

حیات حیوانی در اقیانوس‌ها در حدود ۵۲۰ تا ۵۴۰ میلیون سال پیش، تکامل یافته و همان موقع تجزیه مواد ارگانیک دریایی آغاز شد که این موضوع عاملی برای افزایش دی‌اکسیدکربن و کاهش اکسیژن در جو شده است.

این شرایط منجر به گرمایش طی۱۰۰ میلیون سال بعد شده است زیرا اکسیژن سطح اقیانوس‌ها و جو زمین کاهش یافته و دی‌اکسیدکربن افزایش یافته و شرایط وخیم‌تر شده است.

اگرچه محققان زمان آغاز گرمایش را می‌دانستند اما نمی‌دانستند که عامل اصلی این گرمایش، حیوانات هستند.

در بررسی‌های جدیدی که محققان دانشگاه‌های اکستر، لیدز و دانشگاه وریج بروکسل انجام دادند، مشخص شد که دسته‌ای از حیوانات مانند (Euarthropods) از اولین حیواناتی بودند که باعث گرمایش زمین شدند.

پروفسور تیم لنتون از دانشگاه اکستر معتقد است: کرم‌های باغ، موجودات کوچک در بستر اقیانوس‌ها هم فرایندی به نام (bioturbation) را انجام می‌دهند.

تکامل این حیوانات کوچک باعث کاهش اکسیژن در اقیانوس‌ها و جو زمین شد همچنین میزان دی‌اکسیدکربن جو را به میزان قابل توجهی افزایش داد که سبب وقوع گرمایش جهانی شد.

این گرمایش ممکن است شرایط نامساعدی برای حیوانات اولیه ایجاد کرده و منجر به یکسری از انقراض‌های دسته‌جمعی شده باشد.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که این موارد می‌تواند اطلاعات خوبی درباره گرمایش زمین بدهد.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰