تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
15

ترکیب هیئت رییسه مجلس دهم + جدول

  • کد خبر : 94345
  • 07 خرداد 1399 - 3:08
ترکیب هیئت رییسه مجلس دهم + جدول

به گزارش جمهوریت ؛ دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی از ۸ خرداد ۱۳۹۵ رسماً آغاز شد. نمایندگان این دوره در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در ۷ اسفند ۱۳۹۴ و ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد نیز انتخاب شدند.با پایان دوره دهم مجلس، دوازده سال نمایندگی و ریاست علی لاریجانی هم به پایان رسید. […]

به گزارش جمهوریت ؛ دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی از ۸ خرداد ۱۳۹۵ رسماً آغاز شد. نمایندگان این دوره در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در ۷ اسفند ۱۳۹۴ و ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد نیز انتخاب شدند.با پایان دوره دهم مجلس، دوازده سال نمایندگی و ریاست علی لاریجانی هم به پایان رسید. او از حضور در انتخابات دوره یازدهم مجلس خودداری کرد.

***بیشتر بخوانید:

در ۹ خرداد ۱۳۹۵ در دومین جلسه علنی مجلس دهم، رئیس و ۱۱ عضو هیئت رئیسه موقت این دور از مجلس انتخاب شدند. علی لاریجانی توانست با ۱۷۳ رأی در مقابل ۱۰۳ رأی محمدرضا عارف، ریاست موقت مجلس دهم را بر عهده بگیرد. مسعود پزشکیان با ۱۵۴ رأی و محمد دهقان با ۱۳۶ رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم رئیس انتخاب شدند. غلامرضا کاتب، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، اکبر رنجبرزاده، عبدالکریم حسین‌زاده، سید ناصر موسوی لارگانی، احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند. بهروز نعمتی، محمد آشوری تازیانی و محمد قسیم عثمانی به عنوان ناظرین هیئت رئیسه انتخاب شدند. ترکیب هیئت رییسه مجلس دهم را در جدول زیر می بینید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=94345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰