تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
16

تشکر ترامپ از ایران و پیشنهاد مذاکره /واکنش شمخانی و پاسخ دندان‌شکن ظریف + عکس

  • کد خبر : 94972
  • 16 خرداد 1399 - 22:27
تشکر ترامپ از ایران و پیشنهاد مذاکره /واکنش شمخانی و  پاسخ دندان‌شکن ظریف + عکس

به گزارش جمهوریت  دونالد ترامپ طی ساعات گذشته پس از تبادل زندانیان با ایران، ۲ مرتبه با نوشتن توییت، اشتیاق خود برای مذاکره ایران با آمریکا را ابراز کرده است. دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به پیشنهاد ترامپ درباره مذاکره و موضوع تبادل زندانیان با هشتگ‌های ترامپ، تبادل زندانیان و […]

به گزارش جمهوریت  دونالد ترامپ طی ساعات گذشته پس از تبادل زندانیان با ایران، ۲ مرتبه با نوشتن توییت، اشتیاق خود برای مذاکره ایران با آمریکا را ابراز کرده است.

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به پیشنهاد ترامپ درباره مذاکره و موضوع تبادل زندانیان با هشتگ‌های ترامپ، تبادل زندانیان و مذاکره نوشت: : «اوضاع ترامپ چه در تقابل‌های بین المللی، چه در افتضاح مدیریت کرونا و چه در آتش افروزی نژادپرستانه در داخل آمریکا به قدری خراب است که تیمش چاره‌ای جز تولید و نمایش موفقیت‌های ساختگی برای او ندارند. تبادل زندانیان، نتیجه مذاکره نبوده و هیچ مذاکره‌ای هم در آینده انجام نخواهد شد.»

علاوه بر این ظریف در پاسخ به ترامپ در توییتی نوشت:” ما در زمان بر سر کار آمدن شما یک توافق داشتیم. ایران و دیگر شرکای برجام، هرگز میز گفتگو را ترک نکردند. مشاوران شما که بیشتر آن‌ها را هم برکنار کرده‌اید، دست به قمار احمقانه‌ای زدند. این که چه زمانی تصمیم بگیرید، این مسأله را اصلاح کنید، به خودتان مربوط است.”

 

 

+بیشتر بخوانید:

ترامپ که این روزها به دلیل بحران‌های داخلی از جمله موضوع عملکرد ضعیف در مقابله با شیوع ویروس کرونا از سویی و اعتراضات گسترده و سراسری در ایالت های مختلف آمریکا به دلیل مرگ “جورج فلوید” زیر فشار پلیس، سخت زیر فشار است بار دیگر پس از ماه ها سکوت خواستارمذاکره با ایران شده است.

پس از تبادل زندانیان اخیر بین ایران و آمریکا ترامپ بار دیگر پس از ماه ها سکوت، بر طبل مذاکره با ایران می‌کوبد و در ۲ توییت مجزا اشتیاق و تمایل خود را برای مذاکره با ایران آشکار کرد.

او ابتدا دیروز در توییتی نوشت:” از زمانی که من سر کار آمده‌ام، ما بیش از ۴۰ گروگان و زندانی آمریکایی را به خانه آورده‌ایم. از ایران ممنونم؛ این نشان داد که توافق ممکن است!”

ترامپ چند ساعت بعد در توییتی دیگر درباره تمایلش به مذاکره با ایران صریح‌تر سخن گفت و نوشت:” خیلی خوب و هیجان‌انگیز است که ما مایکل را در خانه‌مان داریم. از ایران تشکر می‌کنم. برای توافق جدید تا انتخابات آمریکا صبر نکنید! من برنده خواهم شد. اکنون می‌توانید توافق بهتری داشته باشید!

پاسخ ظریف به ترامپ

مجمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پس از توییت های ترامپ در توییتی پاسخ او را داد و نوشت:” آقای ترامپ، ما علی‌رغم تلاش‌های “زیردستان” شما، به یک تبادل بشردوستانه دست یافتیم؛ ضمن این که ما در زمان بر سر کار آمدن شما یک توافق داشتیم. ایران و دیگر شرکای برجام، هرگز میز گفتگو را ترک نکردند. مشاوران شما که بیشتر آن‌ها را هم برکنار کرده‌اید، دست به قمار احمقانه‌ای زدند. این که چه زمانی تصمیم بگیرید، این مسأله را اصلاح کنید، به خودتان مربوط است.”

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=94972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰