تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
16

دفاع فریدون عباسی از کاندیداتوری احمدی نژاد

  • کد خبر : 95451
  • 24 خرداد 1399 - 0:35
دفاع فریدون عباسی از کاندیداتوری احمدی نژاد

به گزارش جمهوریت فریدون عباسی، معاون دولت محمود احمدی‌نژاد و رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم، در پاسخ به این سوال که آیا محمود احمدی‌ نژاد می‌تواند به عنوان یکی از کاندیداهای جدی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح شود؟ با توجه به اینکه گمانه زنی‌های بسیاری در این باره و حتی رایزنی با شورای نگهبان […]

به گزارش جمهوریت فریدون عباسی، معاون دولت محمود احمدی‌نژاد و رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم، در پاسخ به این سوال که آیا محمود احمدی‌ نژاد می‌تواند به عنوان یکی از کاندیداهای جدی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح شود؟ با توجه به اینکه گمانه زنی‌های بسیاری در این باره و حتی رایزنی با شورای نگهبان برای تایید صلاحیت احمدی‌نژاد در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، گفت: طبق قانون اساسی و قانون انتخابات کشور، هر ایرانی می‌تواند زمانی که وزارت کشور اعلام کند برای انتخابات ریاست جمهوری اقدام کند. به همین دلیل در زمان انتخابات، یه جمعیتی حدود ۱۰۰۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی می‌کنند. تلویزیون هم زحمت می‌کشد با این افراد مصاحبه می‌کند و نشان می‌دهد هر فردی و با هر عقیده‎ای چه زن و چه مرد می‌تواند، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.

او افزود: از این رو هر فردی در کشور از جمله احمدی‌نژاد می‌تواند برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. از سوی دیگر قانون اعلام کرده یک مرجعی به این ثبت نام‌ها رسیدگی می‌کند و از میان ثبت نام کنندگان، افرادی را که تشخیص می‌دهد صلاحیت دارند یا احراز صلاحیت می‌شوند به مردم اعلام می‌کنند تا یک رقابت سالمی داشته باشند و درنتیجه، مردم نیز انتخاب کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=95451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰