تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
10

از لاکِ کرونا بیرون بیایید، آقای روحانی!

  • کد خبر : 96023
  • 01 تیر 1399 - 8:24
از لاکِ کرونا بیرون بیایید، آقای روحانی!

جمهوریت – مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: در این که رییس جمهور روحانی ۴ ماه است درگیر مدیریت و مهار شیوع ویروس کروناست تردیدی نیست. در این که مبارزه با کرونا در ایران به خاطر تحریم‌های شدید و مشکلات اقتصادی و تبلیغات برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در تشکیک در آمار رسمی از […]

جمهوریت – مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: در این که رییس جمهور روحانی ۴ ماه است درگیر مدیریت و مهار شیوع ویروس کروناست تردیدی نیست.

در این که مبارزه با کرونا در ایران به خاطر تحریم‌های شدید و مشکلات اقتصادی و تبلیغات برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در تشکیک در آمار رسمی از تمام کشورهای درگیر دیگر دشوارتر بوده هم تردیدی نیست.

از این رو ابایی ندارم بنویسم که با مقایسۀ آمار دچارشدگان، بهبود یافتگان و جان باختگان در ایران و کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا یا فرانسه و اسپانیا و ایتالیا و درنظر گرفتن شرایط می‌توان نمرۀ قبولی به دولت داد.

با این حال یگانۀ موضوع کشور، کرونا نیست و آقای روحانی هم تنها رییس عالی ستاد کرونا نیست تا تنها در این باره سخن بگوید.

امروز یک ساعت به او گوش فرا‌دادیم تا ببینیم دربارۀ اولین قطعنامۀ شورای حکام یا هیأت امنای آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران از زمان روی کار آمدن روحانی یا مرگ مشکوک قاضی منصوری یا افسار گسیختگی دوبارۀ قیمت ارز چه می‌گوید.

روحانی اما از کرونا گفت و از کرونا گفت و از کرونا گفت.

نه این که مناسب جمعی که سخن می‌گفت نبود یا کرونا دیگر اهمیت ندارد که می‌دانیم همچنان دارد قربانی می‌گیرد و دولت، کماکان می‌خواهد بین فعالیت اقتصادی و مهار کرونا توازن برقرار کند.

رییس جمهوری موفقیت در مقابله با کرونا را ناشی از توسعۀ زیر‌ساخت‌ها و فعالیت دولت او در چهار حوزۀ بهداشت، ارتباطات، شرکت های دانش‌بنیان و بخش کشاورزی در طول ۷ سال گذشته دانست.

بی آن‌که بخواهیم این دیدگاه را به چالش بکشیم تکرار هر روزه ملال‌آور شده و سخنان روحانی را کسالت‌بار کرده است.

خاصه این که مانند قبل نمی‌ایستد و به صورت نشسته و برای جمع معدودی از مدیران ارشد خود سخن می‌گوید که هر چند به اقتضای کروناست اما کاش پشت تریبون بایستد و به دوربین یا مخاطب نگاه کند و کوتاه و روشن مواردی را بازگوید و وضعیت حال و چشم انداز پیش رو را ترسیم کند.

فرد دیگری هم می‌تواند توصیه کند ماسک بزنیم و توی صورت هم عطسه و سرفه نکنیم و دست ندهیم یا دست هایمان را بشوییم و در تجمعات شرکت نکنیم و قس‌علی‌هذا یا اصلا برای این که مجلس جدید هم سرگرم باشد وزیر مهار کرونا معرفی کند.

خوب نیست رییس جمهوری یک ساعت حرف بزند و تنها نکتۀ خبری اعلام لغو تعطیلی پنج شنبه‌های مدرسه ها باشد. لااقل این یکی را به وزیر آموزش و پرورش می‌سپردند تا او هم در کنار انبوهی از حرف‌های تکراری یک حرف تازه بر زبان آورد.

کوتاه و روشن می توان گفت ضمن احترام به ۴ ماه فعالیت مستمر و پرهیز از تعطیلات و استراحت، ضرورت دارد از لاک کرونا بیرون بیاید. کسالت هم مثل کرونا مُسری است!

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=96023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰