تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
15

کرونا در ایران بیش از ۱۰ هزار قربانی گرفته است

  • کد خبر : 96313
  • 06 تیر 1399 - 1:40
کرونا در ایران بیش از ۱۰ هزار قربانی گرفته است

به گزارش جمهوریت سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روزگذشته اعلام کرد که در بیست و چهار ساعت گذشته ۱۳۴ نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار رسمی جانباختگان از این بیماری در ایران به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده است.وی همچنین شناسایی ۲۵۹۵ مورد ابتلا به بیماری […]

به گزارش جمهوریت سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روزگذشته اعلام کرد که در بیست و چهار ساعت گذشته ۱۳۴ نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار رسمی جانباختگان از این بیماری در ایران به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده است.وی همچنین شناسایی ۲۵۹۵ مورد ابتلا به بیماری کووید۱۹ و مرگ ۱۳۴ نفر در اثر این بیماری در شبانه روز گذشته خبر داد .

با مقایسه ای ساده درباره آمارهای اعلامی وزارت بهداشت آمار رسمی مرگ در اثر کرونا در تمام روزهای هفته گذشته هر روز بالاتر از ۱۰۰ نفر بوده، که این مساله در دو ماه اخیر بیسابقه است و حاکی از افزایش شیوع کرونا در ایران در پی کاهش محدودیت‌هاست.کارشناسان نیز می گویند که از اوایل اردیبهشت ماه و همزمان با کاهش محدودیت‌های مقابله با کرونا شاهد افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان هستیم.

خانم لاری همچنین گفت که از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شد که ۱۳۰۵ بیمار در بیمارستان بستری شدند. به این ترتیب مجموع آمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران به ۲۱۵ هزار و ۹۶ تن رسید.

لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواست که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به ویژه در تجمعات از ماسک استفاده کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران استان های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و کرمانشاه بیشترین موارد بستری در اثر کرونا را داشته اند و موارد بستری در استان‌های تهران و فارس افزایش داشته است.


 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=96313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰