تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
7

برکناری رئیس با سابقه دانشگاه آزاد قزوین

  • کد خبر : 97132
  • 18 تیر 1399 - 7:19
برکناری رئیس با سابقه دانشگاه آزاد قزوین

دکتر مرتضی موسی خانی بعد از ۲۸ سال از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کنار گذاشته شد . موسی خانی که خود دانش آموخته دکترای مدیریت دانشگاه تهران بود در سال ۱۳۷۰ با یک یادداشت از سوی دکتر جاسبی بعنوان رئیس دانشگاه آزاد قزوین مامور ایجاد و راه اندازی دانشگاه در شهر قزوین شد. و […]

دکتر مرتضی موسی خانی بعد از ۲۸ سال از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کنار گذاشته شد .

موسی خانی که خود دانش آموخته دکترای مدیریت دانشگاه تهران بود در سال ۱۳۷۰ با یک یادداشت از سوی دکتر جاسبی بعنوان رئیس دانشگاه آزاد قزوین مامور ایجاد و راه اندازی دانشگاه در شهر قزوین شد. و با اجاره دو آپارتمان دو خوابه در طبقه دوم داروخانه سینا کار خود را آغاز کرد و امروز دانشگاه آزاد واحد قزوین در تراز جهانی تحسین هر دوست و دشمنی را بر انگیخته است .

با رباتیک بارها پرچم ایران را در بالای سر پرچم کشور های بزرگ جهان بر افراشت و مقام اول بسیاری از مسابقات بین المللی را کسب کرد .
با هشتک اینجا کجاست ؟ سالها دانشجویان ، زیبایی و عظمت دانشگاه قزوین را با دانشگاه های بزرگ جهان مقایسه گردند. و آن روزی که خودرو هیبریدی قزوین خوردو ساخت آمریکا را شکست داد و مقام اول جهان را کسب کرد همگان به وجود پر تلاش و ایثارگر و خستگی ناپذیر دکتر موسی خانی به خود بالیدند . او سالها پیشنهادات مناصب مختلف را رد کرد و دانشگاه آزاد بی بدیل قزوین را به هر پست و مقامی چه در داخل و چه در دانشگاه های خارج از کشور ترجیح داد . او که خود و حتی خانواده خود را وقف دانشگاه کرده بود همیشه دانشجویان را فرزندان خود و سرمایه ها و امانتهای مردم میدانست که گویی او ماموریت داشت تا فضای دلپذیری را محیا کند که بچه ها خارج نروند و در بهترین محیط با بهترین امکانات تحصیل کنند . و وقتی برای دانشجویی حادثه ای رخ میداد چه ناباورانه چون پدری فرزند از دست داده بی قراری میکرد .

او در انتخاب اعضا هیئت علمی با چنان حساسیت وسواس گونه ای می‌کوشید که امروز اساتید واحد قزوین از فرهیخته ترین و بهترین اساتید دانشگاههای کشور شناخته میشوند . که تک تک آنها در این موفقیتها سهم بزرگی دارند .

کارکنان واحد را یکی یکی میشناخت چرا که قرار بود این کار بزرگ با کمک و یاری آنها به ثمر بنشیند .
او و اعضا هیئت علمی اندیشمندش و کارکنان حرفه ای و صادقش دست در دست هم دانشگاه آزاد قزوین .این افتخار جامعه علمی کشور را ایجاد کردند .
با تغیرات در مدیریت دانشگاه آزاد بارها توسط کسانی که شاید او را باور نداشتند مورد بازرسی و ارزیابی و حسابرسی قرار گرفت و دریغ از دیناری سو استفاده مالی .

حالا دیگر همه جا رباتیک را با قزوین می شناسند و شاخص ارزشگذاری صنعت و دانش رباتیک آن آزمایشگاه بزرگ رباتیک و مکانیک قزوین (MRL) و آن مرکز رشد با عظمت و مجهز قزوین است .

بله شهر و استان زیبای قزوین این فرزند ۵۵ ساله پاکدست و پر تلاش خود را با آن کارنامه درخشان هرگز فراموش نخواهد کرد .دهها هزار دانش آموخته قزوین او و عملکرد تحسین برانگیز او را به یادگار خواهند داشت و دکتر موسی خانی چه عزتمندانه با یک زندگی ساده معلمی و کوله باری از عشق به جوانان و عشق به شهر خود دانشگاه آزاد قزوین ترک خواهد کرد . و آن دانشگاه با شکوه یادگاری فراموش نشدنی و غیر قابل انکار از دکتر موسی خانی است . و چه زیبا این دو نام با هم گره خورد .

قطعا خدای مهربان پاسخ آن همه صداقت و پاکدستی و مهر و محبت را به او خواهد داد .

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=97132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰