تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
10

زمان افتتاح قطعه ۲ تهران-شمال

  • کد خبر : 98025
  • 31 تیر 1399 - 12:53
زمان افتتاح قطعه ۲ تهران-شمال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تدابیر لازم را برای بهره‌برداری از یک باند منطقه دو آزادراه تهران-شمال در بهار ۱۴۰۰ اتخاذ کرده‌ایم. خیرالله خادمی در جلسه بررسی روند تکمیل پروژه های راه سازی در حوزه البرز که روز سه شنبه ۳۱ تیرماه در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، […]

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تدابیر لازم را برای بهره‌برداری از یک باند منطقه دو آزادراه تهران-شمال در بهار ۱۴۰۰ اتخاذ کرده‌ایم.

خیرالله خادمی در جلسه بررسی روند تکمیل پروژه های راه سازی در حوزه البرز که روز سه شنبه ۳۱ تیرماه در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه بهره برداری یک باند از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال در دستور کار است، افزود: این امر در بازدید رییس محترم سازمان برنامه و بودجه، وزیر محترم راه و شهرسازی، رییس محترم بنیاد مستضعفان کشور و استاندار محترم البرز از آزادراه تهران-شمال مصوب شد.

وی ادامه داد: منابع مالی که در این بازدید تعهد داده شد، تا حدود ۶۰ درصد از سهم دولت ابلاغ و تامین شده است و مقدار باقی مانده نیز در زمان مقرر اجرایی می‌شود.

خادمی گفت: روند اجرای پروژه منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با این ابلاغ از سوی دولت و همچنین تامین مالی از سهم مورد تعهد بنیاد مستضعفان نیز تسریع شده است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی منطقه ۲ به ۳۲ درصد رسیده و برای یک باند مورد تعهد حدود ۴۰ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تدابیر لازم را برای بهره‌برداری از یک باند منطقه دو آزادراه تهران-شمال در بهار ۱۴۰۰ اتخاذ کرده‌ایم.

وی با اشاره به روند تکمیل پروژه آزادراه چرمشهر-آبیک به طول ۱۵۸ کیلومتر با ۱۳ تقاطع غیرهمسطح، افزود: این ابر پروژه مشترک در البرز، تهران، قزوین و استان مرکزی بسیار مهم و موثر در شبکه حمل و نقل کشور است.

خادمی عنوان کرد: این پروژه حدود ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره برداری از آن تا پایان سال در دستور کار است و سهم دولت به میزان ۳۸۰ میلیارد تومان است که تخصیص شد.

وی گفت: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است که منابع مالی خوبی را تامین کرده و روند اجرای پروژه مطلوب است که می‌تواند گره‌های ترافیکی البرز و تهران را حل می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه هشتگرد-طالقان، افزود: این پروژه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و مطالبه ای مردمی است که استاندار محترم البرز نیز در این راستا پیگیری جدی دارد.

وی گفت: این پروژه نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس تعهد راه و شهرسازی استان تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

خادمی افزود: راه هشتگرد-طالقان علاوه بر کاهش مسیر دسترسی به مبادی اصلی، رونق اقتصادی قابل توجهی نیز برای منطقه دارد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=98025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰