تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
15

این زن ۳۰۰ بار توسط داعش دست به دست شد

  • کد خبر : 98848
  • 17 مرداد 1399 - 22:37
این زن ۳۰۰ بار توسط داعش دست به دست شد

به گزارش جمهوریت ، به نقل از رسانه‌های عربی، صدها و بلکه هزاران دختر و زن ایزدی که بعد از سقوط موصل و روستاهای اطراف آن به اسارت داعش درآمدند تا سال‌ها تراژدی بزرگی را از جنایاتی که این گروه تروریستی در تاریخ بشریت مرتکب شده روایت خواهند کرد. «خفشه» یکی از این زنان است […]

به گزارش جمهوریت ، به نقل از رسانه‌های عربی، صدها و بلکه هزاران دختر و زن ایزدی که بعد از سقوط موصل و روستاهای اطراف آن به اسارت داعش درآمدند تا سال‌ها تراژدی بزرگی را از جنایاتی که این گروه تروریستی در تاریخ بشریت مرتکب شده روایت خواهند کرد.

«خفشه» یکی از این زنان است که روز ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ وقتی منطقه تلعفر به تصرف گروه داعش درآمد همانند بسیاری دیگر از زنان ایزدی از بخت بد به دست این گروه تروریستی افتاد.خفشه را جنگجویان گروه داعش به همراه ۱۴ نفر از اعضای خانواده‌اش ربوده و با خود بردند.این زن در مورد حوادث بعد از این آدم‌ربایی گفت: ما را از همان ابتدا به عنوان کنیزهای اسیر جنگی بین جنگجویان داعش تقسیم کردند.

او سپس به تفصیل از ضرب و شتم‌ و شکنجه‌هایی که از جانب اعضای گروه داعش متحمل شد سخن گفت و بازگو کرد، از زمانی که به اسارت درآمده تا هنگامی که توانسته فرار کند بیش از ۳۰۰ بار در شهرهای عراق و سوریه خریدوفروش شده است.

خفشه که آخرین بار در اختیار یکی از عناصر گروه داعش در منطقه باغوز سوریه بود موفق شد از این منطقه بگریزد و خود را به شهر دهوک برساند. او هم‌اکنون در وطن خویش زندگی می‌کند، هرچند این وطن چادری بیش نیست، اما از اینکه در وطن است ابراز خوشحالی می‌کند.

اینها همه در حالی است که او از زمان ربوده شدن تا به امروز اطلاعی از سرنوشت همسرش ندارد.گفتنی است اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ زن و کودک ایزدی که هنگام یورش گروه داعش به مناطق ایزدی‌نشین عراق ربوده شده بودند مفقودند و سرنوشت نامعلومی دارند، در حالی که خانواده‌هایشان امیدوارند همچنان در آخرین نقطه حضور گروه داعش در سوریه یعنی شهر باغوز زنده باشند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=98848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰