تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
12

افشاگری های فتاح مهم بود چون …

  • کد خبر : 98994
  • 20 مرداد 1399 - 13:55
افشاگری های فتاح مهم بود چون …

جمهوریت : پرویز فتاح جمعه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما از تصاحب قانونی برخی املاک بنیاد مستضعفان توسط برخی نهادها ، سازمان ها و افراد ذی نفوذ گفت. فتاح: احمدی نژاد در ملک ۱۸۰۰ متری بنیاد مستضعفان در ولنجک که ۲۰۰ میلیارد می ارزد مستقر است/ زمینی که حداد عادل در منطقه […]

جمهوریت : پرویز فتاح جمعه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما از تصاحب قانونی برخی املاک بنیاد مستضعفان توسط برخی نهادها ، سازمان ها و افراد ذی نفوذ گفت.

فتاح: احمدی نژاد در ملک ۱۸۰۰ متری بنیاد مستضعفان در ولنجک که ۲۰۰ میلیارد می ارزد مستقر است/ زمینی که حداد عادل در منطقه فرشته برای مدرسه گرفته را پس بدهد

رئیس بنیاد مستضعفان از ارتش ، سپاه ، مرکز پژوهش های مجلس و افرادی همچون غلامعلی حداد عادل ، سید محمد خاتمی ، محمود احمدی نژاد ، معصومه ابتکار و شهیندخت ملاوردی نام برد که از سالیان گذشته در مرغوب ترین و گران ترین نقاط کشور املاکی را _ البته از مجاری قانونی _ در اختیار گرفته اند و اجاره نمی دهند و یا به ثمن بخس و بسیار کمتر از میزان اجاره واقعی می پردازند.

بلافاصله شهیندخت ملاوردی و معصومه ابتکار در پست های جداگانه توییتری به تدین و تشرع فتاح اشاره کردند و اظهارات وی را تکذیب کرده و نوشتند این املاک در اوایل دهه هفتاد به دستور امام راحل برای دفتر مطالعات زنان در اختیار قرار داده شده بود. ( جالب اینکه تاریخ رحلت حضرت امام(ره) خرداد ۱۳۶۸ است)

محمود احمدی نژاد هم درباره سخنان وزیر سابقش بیانیه ای صادر کرد و گفت این ملک را پس می دهد.

درباره اظهارات جنجالی پرویز فتاح نکاتی چند قابل ذکر است:

۱- اگر حتی سخنان فتاح را دورخیزی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تلقی کنیم ، نفس اعلام شفاف دارایی هایی که قرار بوده پس از مصادره ، هزینه مستضعفان جامعه شود ، قابل تقدیر است. در این مورد حتی اگر هدف رئیس بنیاد مستضعفان انتخاباتی باشد، نیت فرع بر ماجراست و مقدمه مبارزه با فساد همین کاری است که آقای فتاح کرد.

بیشتر بخوانید:
دور خیز پرویز فتاح برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

۲- مشکل ما عدم شفافیت مناسبات اقتصادی و رانت هایی است که به نامها و عناوین گوناگون و مقدس و غیر مقدس به آقایان و آقازاده ها داده شده و فسادی که دامن گیر شده است. برخی سیاسیون با انتقاد از فتاح گفته اند : رسانه جای پس گرفتن املاک نیست. باید پاسخ داد مشکل امروز جامعه ما اعتماد از دست رفاه مردم است. به یاد بیاوریم که پس گرفتن ویلای چند میلیاردی از سرلشکر فیروز آبادی یا تخریب بنای غیرمجاز حسن میرمحمدعلی (داماد آقای شمخانی) در لواسان و دختر نعمت زاده پس از علنی شدن و پیگیری های جدی رسانه ها انجام شد.
حمله به فتاح از این منظر که به حیثیت نظام ضربه زد و نباید رسانه ای می کرد عجیب است. به نظر می رسد او ماه ها تلاش کرده اموال را پس بگیرد و نداده اند و مجبور شده افکار عمومی را پای کار بیاورد.

۳- البته مردم خوشحال تر و راضی تر خواهند بود اگر آقای فتاح در ادامه سیاست شفافیت ، گزارشی از اقدامات قضایی در مورد املاکی که به ناحق توسط افراد یا ارگان ها تصرف شده ارائه کند و فهرست کل اموال بنیاد مستضعفان و موارد مصرف را علنی کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=98994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰