تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
11

کنایه روسیه به آمریکا درباره قطعنامه ضدایرانی

  • کد خبر : 99453
  • 28 مرداد 1399 - 14:14
کنایه روسیه به آمریکا درباره قطعنامه ضدایرانی

جمهوریت: دیپلمات روس در توئیتی اقدام آمریکا در همراه کردن جمهوری دومینیکن در رای دادن به قطعنامه ضدایرانی واشنگتن در شورای امنیت را مورد تمسخر قرار داد. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نهاد‌های بین‌الملل در وین، در توئیتی کنایه‌آمیز با اشاره به همراهی جمهوری دومینیکن با آمریکا در رای دان به قطعنامه این کشور در […]

جمهوریت: دیپلمات روس در توئیتی اقدام آمریکا در همراه کردن جمهوری دومینیکن در رای دادن به قطعنامه ضدایرانی واشنگتن در شورای امنیت را مورد تمسخر قرار داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نهاد‌های بین‌الملل در وین، در توئیتی کنایه‌آمیز با اشاره به همراهی جمهوری دومینیکن با آمریکا در رای دان به قطعنامه این کشور در شورای امنیت، این کشور را بازیگری مهم در خلیج فارس خواند.

او در توئیتر خود نوشت: برخی تلاش می‌کنند انقضای محدودیت‌های تجارت تسلیحاتی ایران را یک فاجعه نشان دهند در حالی که این فقط اجرای یکی از بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. شما فراموش کردید که موضوع فقط روسیه و چین نیست. برای اینکه پیش‌نویس آمریکا (درباره تحریم تسلیحاتی ایران) به تصویب برسد واشنگتن نیاز داشت دست‌کم ۹ رای‌دهنده جانب آمریکا را بگیرند. اما فقط توانست جمهوری دومینیکن را با خود همراه کند کشوری که ظاهرا یک بازیگر عمده در خلیج فارس است! آیا فکر نمی‌کنید که مشکل از آمریکاست؟

بیست و پنجم مرداد پس از تلاش‌های فراوان آمریکا برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای به منظور تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران، تصویب این قطعنامه ناکام ماند. بر این اساس، تنها کشور دومینیکن و آمریکا به این قطعنامه رای مثبت دادند.

یازده کشور عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای ممتنع دادند. همچنین چین و روسیه با مخالفت خود، این قطعنامه را وتو کردند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند ۹ رای موافق اعضا و عدم مخالفت ۵ عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

شکست سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا در شورای امنیت به حدی بود که روزنامه‌های گاردین، فارین پالیسی و شبکه الجزیره آن را سند انزوای آشکار این کشور در مقابل دوست و دشمن توصیف و اذعان کردند انتظار شکستی تا این حد مفتضحانه را برای واشنگتن پیش‌بینی نمی‌کردند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=99453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰