تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
14

خبر در رسانه ملی متحول می شود؟

  • کد خبر : 132037
  • 26 مهر 1400 - 13:47
خبر در رسانه ملی متحول می شود؟
باید منتظر ماند و دید پیمان جبلی رئیس جدید صداوسیما ، تا چه میزان می تواند ساختارهای منجمد و ثقیل این سازمان را تغییر بدهد و تاثیر تغییرمدیران بر تفکر برنامه سازان و در نهایت بر روی آنتن رادیو و تلویزیون چه زمانی قابل مشاهده خواهد بود

جمهوریت : معاون جدید سیاسی سازمان صداوسیما ، تعامل را از کارکنان خود آغاز کرد.
علیرضا خدابخشی که اخیرا به این سمت منصوب شده ، از کارمندان خبر ، اعم از خبرنگاران ، دبیران ، سردبیران ، دستیاران و همه عوامل شاغل در حوزه سیاسی خواست پیشنهادات خود را برای تحول در خبرِ صداوسیما شخصا با او در میان بگذارند.

علی رضا خدابخشی در پیامکی نوشته است :
همکاران عزیزم
سلام علیکم خداقوت
با توجه به اینکه برنامه تحول در معاونت سیاسی در حال تدوین است از همه شما تقاضا می کنم در تدوین این برنامه به حقیر مشاوره بدهید. از همه همکارانی که پیشنهاد یا نقدی دارند خواهش می کنم خلاصه آن را در حدود ۲۰۰ کلمه در نرم افزار بله به شماره …. ارسال کنند تا برای جلسه حضوری خدمت شما برسم. این شماره متعلق به خودم است و در فضای مجازی مدیر ندارد‌ شخصا می بینم.

این اقدام هر چند کوچک و عادی، شاید نشان از عزم برای آغاز تحول در ساختارهای جزمی در خبر صداوسیماست. چند دهه است که چند فرد معدود بر بالاترین کرسی های خبر در صداوسیما تکیه زده اند و گاهی جای خود را با یکدیگر عوض کرده اند.
در حالی که طبق قانون صداوسیما ، سن بازنشستگی در این سازمان ۲۵ سال خدمت است ، هر کدام از این مدیران ، سال هاست که بازنشستگی را پشت سر گذاشته اند و حتی قانون مجلس در منع بکارگیری بازنشستگان هم نتوانست آنها را جابجا کند.
یکی از کارکنان صداوسیما در گفتگو با خبرنگار ما به طنز می گوید: روزی که من در صداوسیما استخدام شدم ، همین افراد در مناصب مدیریتی بودند و اکنون که در آستانه بازنشستگی هستم، هنوز همین افراد مدیران و تصمیم گیران حوزه خبر صداوسیما هستند.

البته اقدام پیمان جبلی رئیس جدید صداوسیما در انتخاب دو معاون سیاسی و برون مرزی نیز در نوع خود جالب توجه است. سپردن کلیدی ترین مناصب سازمان صداوسیما به مدیران جوان که سابقه مدیریتی قابل ذکری در سازمان ندارند ، بسیار دور از انتظار بود و می تواند نشانه ای از شعار تحول در بزرگ ترین نهاد رسانه ای کشور باشد. همچنین خبرهایی به گوش می رسد که برخی دیگر از مدیران ارشد سازمان صداوسیما نیز در روزهای آتی جای خود را به افراد دیگری می سپارند.
شاید هنگامی که “جبلی ” در معارفه خود شعار تحول داد و “یا محول الحول و الاحوال” خواند ، همگان باید می فهمیدند که کشتیبان را سیاستی دگر آمده است.
باید منتظر ماند و دید پیمان جبلی رئیس جدید صداوسیما ، تا چه میزان می تواند ساختارهای منجمد و ثقیل این سازمان را تغییر دهد و تاثیر این اقدام بر تفکر برنامه سازان و در نهایت آنتن رادیو و تلویزیون چه زمانی قابل مشاهده خواهد بود.

مطلب مرتبط :
جبلی چگونه سکانداری برای کشتی به گل نشسته رسانه ملی خواهد بود ؟
پیمان جبلی ، به دیدار آیت الله خامنه ای رفت

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=132037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰