تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
13
نماینده مجلس هشتم در گفت و گو با جمهوریت:

محرمانه کردن اموال مسئولان خروجی مجمع تشخیص مصلحت تحت مدیریت مرحوم هاشمی است

  • کد خبر : 132348
  • 27 مهر 1400 - 15:12
محرمانه کردن اموال مسئولان خروجی مجمع تشخیص مصلحت تحت مدیریت مرحوم هاشمی است
مجلس هشتم دغدغه شفافیت اموال ثبت شده مسئولان را داشت و ان را در قالب طرح پیگیری کرد اما مجمع تشخیص وقت مانع شد.

جمهوریتمجلس یازدهم می گوید که قانونی در زمینه محرمانه ماندن اموال مسئولان ثبت نکرده و قانون فعلی در این زمینه خروجی مجلس هشتم است. نمایندگان مجلس هفتم و هشتم نیز می گویند که در طرح طراحی شده در این مجلس برای نظارت بر اموال مسئولان که بعدها به قانون نظارت بر اموال و دارایی های مسئولان نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده ، مجلس تاکید بر عمومی بودن اموال ثبت شده داشته است .

بیشتر بخوانید:

سید جواد ابطحی ، نماینده مجالش هفتم تا دهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در اینباره گفت: طرح رسیدگی به دارایی و اموال مسئولان به دنبال این بود که مسئولان اموال خود را قبل از پذیرش مسئولیت و بعد از آن اعلام کنند و ما در مجلس در آن زمان بر مساله اعلام عمومی تاکید داشتیم .

ابطحی با تاکید بر اینکه بررسی علنی اموال مسئولان از دغدغه طراحان این طرح در مجلس هشتم بود، افزود: در مجلس هشتم دغدغه ما این بود که رسیدگی و ثبت اموال شفاف باشد که در نهایت مجمع و آقای هاشمی این مساله را هوا کردند.

وی در اینباره ادامه داد: طرح با مخالفت شورای نگهبان رو به رو شد وبه مجلس بازگشت اما ما باز هم در مجلس بر آن اصرار کردیم در نتیجه طرح به مجمع تشخیص رفت و در مجمع تشخیص مصلحت که در آن زمان تحت مدیریت مرحوم هاشمی بود مصوب شد که اموال مسئولان محرمانه ثبت شود.
خبر مرتبط:
مشاور هاشمی رفسنجانی: قید محرمانه بر اموال مسوولان خروجی مجلس تحت امر حدادعادل است
 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=132348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰