تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
19

شربت سانستول به چه منظور استفاده می‌شود؟

  • کد خبر : 139159
  • 18 آذر 1400 - 11:56
شربت سانستول به چه منظور استفاده می‌شود؟
شربت سانستول به عنوان یک مکمل غذایی و برای بهبود مشکلات سلامتی کاربرد دارد.

جمهوریت :مکمل‌ها و شربت‌ها و قرص‌های بسیاری در بازار وجود دارد که نیاز‌های مختلف بدن را تامین می‌کنند. یکی از این مکمل‌ها که مملو از ویتامین است و می‌تواند کمبود ویتامین را در بدن افراد جبران کند شربت سانستول است.

آشنایی با شربت سانستول

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، شربت سانستول در حقیقت نوعی مولتی ویتامین و مکمل غذایی شناخته می‌شود که تاثیر بسزایی در رفع کمبود‌های ویتامین بدن دارد و می‌تواند به راحتی این کمبود‌ها را برطرف سازد.

اگر بخواهیم نیم نگاهی به کاربرد این شربت بیاندازیم می‌توانیم بگوییم که، سانستول برای کودکان بالای یک سال و بزرگ‌سالان و بمنظور جبران کمبود بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی کاربرد دارد.

از جمله فواید شربت سانستول به عنوان یک مکمل غذایی نیز می‌توان اینگونه شرح داد که؛ با توجه به این موضوع که مکمل‌های غذایی در واقع ترکیباتی محسوب می‌شوند که در رژیم‌های غذایی، بمنظور افزایش مواد مغذی و یا برای بهبود مشکلات سلامتی همچون؛ پوکی استخوان، کاهش اشتها، مشکلات چربی خون، مشکلات زنان و بارداری به کار گرفته می‌شوند.

همانطور که میدانید، مکمل‌ها در اشکال مختلفی تولید و برای مصرف عرضه می‌شوند که از این رو مکمل‌ها به شکل؛ شربت، کپسول، ژل، قرص، پودر، عصاره و… در بازار یافت می‌شود و با توجه به انواع ویتامین ها، مواد معدنی، اسید آمینه، فیبر و آنزیم می‌توانند از ترکیبات سازنده انواع مکمل‌های غذایی باشند.

خواص و ویژگی‌های شربت سانستول

  • طعم مطلوب
  • جلوگیری از کمبود ویتامین‌ها در تمام گروه‌های سنی و دوران شیردهی
  • تامین نیاز‌های بدن جهت تقویت و رشد بدن
  • جبران کمبود کلسیم بدن کودکان
  • بهبود شکل گیری استخوان‌ها و دندان‌ها
  • افرادی که با مشکل اشتها رو به رو هستند می‌توانند با مصرف شربت سانستول اشتهای خود را افزایش دهند.
  • کاهش علائم افسردگی، از این رو افرادی که استرس، اضطراب یا اختلال وسواسی دارند می‌توانند از این دارو استفاده کنند.
  • این شربت دارای خاصیت انرژی زایی بوده و باعث نشاط نیز می‌شود.

کاربرد شربت سانستول در رژیم‌های غذایی

باید به این نکته توجه داشت که استفاده و کاربرد این مکمل در افراد مختلف به رژیم غذایی وابسته است که فرد آن را رعایت می‌کند و با توجه به اینکه، در صورت رعایت رژیم‌های غذایی کاهش وزن، مقدار کالری دریافتی بدن نیز کاهش پیدا می‌کند از این رو، امکان افزایش نیاز بدن به مکمل‌ها نیز بیشتر می‌شود و این نیاز در افرادی که رژیم‌های غذایی خاص با برخی گروه‌های غذایی را دارند نیز بسیار بیشتر از سایرین است.

عوارض جانبی شربت سانستول

تنها عارضه‌ای که شربت سانستول می‌تواند به همراه داشته باشد واکنش‌های حساسیتی است.

به همین منظور توصیه می‌شود افرادی که سابقه هرگونه حساسیت غذایی یا دارویی دارند پیش از مصرف این دارو حتما با پزشک مشورت کرده و از بی خطر بودن آن اطمینان یابند.

در صورتی که پس از مصرف شربت سانستول رنگ ادرار شما تغییر کرد به هیچ عنوان نگران نباشید، زیرا مسئله خطرناکی رخ نداده است، اما اگر همراه با این موضوع با علائمی همچون تب و سرگیجه و حالت تهوع مواجه شدید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

از این رو بار دیگر تاکید می‌کنیم که، توجه داشته باشید که در اثر مصرف داروی سانستول امکان دارد رنگ ادرار تغییر کرده و تیره‌تر شود که در این صورت جای نگرانی نیست، زیرا عوارض خطرناک محسوب نمی‌شود.

از سوی دیگر، امکان دارد مصرف بی رویه شربت سانستول نیز سبب تجمع ویتامین A و E شود و این امر ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر در صورت وجود هر گونه واکنش‌های آلرژیکی، بهتر است مصرف دارو را قطع کنید و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=139159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰