تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
12

خواص شکلات سیاه برای پوست و مو +آموزش ساخت ماسک

  • کد خبر : 139172
  • 18 آذر 1400 - 14:10
خواص شکلات سیاه برای پوست و مو +آموزش ساخت ماسک
شکلات سیاه یا شکلات تلخ معمولا به عنوان یک ابرغذا شناخته می‌شود، غافل از آن که می‌تواند از آن برای سلامت پوست و مو نیز استفاده کرد.

جمهوریت : شکلات و پس از آن شکلات تلخ از جمله خوراکی‌های خوشمزه و پرطرفداری است که بسیاری از افراد از ترس گرفتار شدن به ضرر‌های آن تصمیم می‌گیرند تا به طور کلی دور استفاده از آن‌ها خط بکشند، اما آیا می‌دانستید همین شکلات و شکلات تلخ می‌تواند سلامتی را به پوست و موی شما هدیه دهد؟

تعریفی جذاب از شکلات!

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، شکلات در واقع از تخمیر و سرخ شدن دانه‌های کاکائو تهیه می‌شود و زمانی که شما یک شکلات ۷۰ درصد را برای مصرف انتخاب می‌کنید، باید این انتخاب را تحسین کنید، زیرا قرار است در حدود ۷۰ درصد دانه کاکائو و ۳۰ درصد شکر مصرف کنید!.

همانطور که می‌دانید، دانه کاکائو و کره کاکائو (یک روغن طبیعی) دارد، در حقیقت دانه‌های کاکائو حاوی مخلوطی از مواد فوتو شیمیایی با خواص دارویی مختلف هستند.

از سوی دیگر مواد گیاهی اولیه در کاکائو پلی فنول (عمدتا فلاونول و پروانتوسیانیدین ها) و (عمدتا تئوبرومین) هستند که چنین ترکیباتی به طور گسترده مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفته و تصور می‌شود مسئول بسیاری از اثرات درمانی آن‌ها از طریق اثرات چندگانه آن‌ها در بدن باشد.

شکلات تلخ؛ یک ابرغذا

شکلات تلخ که اکثر آن را با نام هایی، چون شکلات سیاه یا شکلات تخته‌ای می‌شناسند، در واقع نوعی از شکلات است که دارای درصد بالاتری از دانه‌های کاکائو و کره کاکائو نسبت به شکلات شیری است و می‌توان با اطمینان ادعا کرد که این نوع شکلات به هیچ عنوان چاق کننده نیست!

در حقیقت شکلات تلخ حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی از جمله پلی فنول است که به نسبت کم شکر بوده و اگر درصد کاکائو آن بیشتر باشد، خواص آن نیز بیشتر می‌شود.

جالب است بدانید که می‌توان از شکلات تلخ به عنوان یک شکلات سالم نام برد که فاقد عوارض شکلات‌های شیری یا قندی است.

برخی شکلات تلخ را به عنوان یک ابرغذا می‌شناسند و در واقع باید بدانید که، این خصوصیات مثبت سبب شده تا مصرف این شکلات در سرتاسر دنیا بسیار افزایش پیدا کرده و علاقه‌مندان و متقاضیان بسیاری بیابد.

نگاهی به برخی خواص شکلات تلخ برای پوست و مو

  • شکلات تلخ؛ یک ضد آفتاب طبیعی

شکلات تلخ پوست را در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کند و در نتیجه برای پیشگیری از شرایطی مانند آفتاب سوختگی و سرطان پوست مفید است.

  • شکلات تلخ، مرطوب کننده طبیعی پوست

مصرف منظم شکلات تلخ به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و پوست شما را نرم و مرطوب می‌کند.

  • پاک سازی پوست صورت به کمک شکلات سیاه

شکلات سیاه حاوی کافئین است که با از بین بردن سلول‌های مرده پوست به پاک سازی پوست صورت کمک می‌کند.

  •  درمان ریزش مو به کمک شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقادیر بالای آهن است که گردش خون در پوست سر را افزایش داده و برای پیشگیری و درمان ریزش مو مفید است.

  • پرپشت شدن موی سر با شکلات تلخ

شکلات تلخ باعث افزایش رشد مو شده و به پرپشت شدن موی سر کمک می‌کند.

طرز تهیه چند ماسک شکلات تلخ برای صورت

  • ماسک شکلات سیاه با عسل

۱/۸ فنجان عسل طبیعی را با ۵ تکه شکلات تلخ، ۲ قاشق چای خوری آرد جو دوسر و ۱ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

  • ماست شکلات سیاه با روغن زیتون

۱/۲ فنجان شکر قهوه ای، ۳-۵ تکه شکلات تلخ و ۱/۴ فنجان روغن زیتون را با هم ترکیب کنید، به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب گرم خوب بشویید.

  • ماسک مو با کمک شکلات تلخ

۳ تکه شکلات تلخ را در مایکروویو یا درون ظرف آب داغ ذوب کنید، نصف فنجان ماست و ۱.۵ قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید و محلوط را بر روی پوست سر و مو‌های خود بمالید. مو‌ها را با کلاه بپوشانید و بگذارید یکساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که، پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه ماساژ دهید تا مطمئن شوید که نسبت به آن حساسیت ندارید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=139172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰