تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
12

از پاکسازی پوست تا رفع پف چشم به کمک بابونه +مضرات آن

  • کد خبر : 137465
  • 04 آذر 1400 - 1:31
از پاکسازی پوست تا رفع پف چشم به کمک بابونه +مضرات آن
بابونه و چای آن حاوی خواص حیرت انگیزی است و مملو از آنتی اکسیدان ها، پاک کننده‌ها و خواص مرطوب کننده است.

جمهوریت : شاید در طول زندگی روزمره خود با چای‌ها و دمنوش‌های بسیاری روبرو و آشنا شوید و نام آن‌ها به گوشتان برسد، دمنوش‌هایی که هر کدام خواصی دارند و از گیاهان دارویی تشکیل شده اند.

یکی از دمنوش‌ها و گیاهانی که طب سنتی درباره آن نظرات مختلف و مثبتی دارد بابونه است که قصد داریم کمی به توصیف آن بپردازیم.

معرفی یک چای خوش عطر به نام بابونه

گیاه بابونه بسیار معطر است که به ۳۰ سانتی متر رشد می‌کند.

برگ‌های بابونه کوچک و بریدگی‌های باریک و نامنظمی دارد و پوشیده شده است از کرک، اگر بخواهیم از گل‌های آن هم بگوییم، می‌توانیم بگوییم که؛ گل بابونه در یک سطح و در آخر ساقه در تابستان رشد می‌کند.

گلبرگ‌های گل بابونه به رنگ سفید و گل‌های زردی در میانه اش دارد.

اگر بخواهیم از انواع آن بگوییم، میتوانیم بگوییم، نوعی بابونه به نام بابونه گاوی یا بابونه اروپایی در دنیای اطراف ما یافت می‌شود که یکی از گیاهان دارویی است که در درمان میگرن و بعضی بیماری‌های التهابی مورد استفاده قرار میگیرد.

این گیاه گلدار از تیره کاسنیان، از قرن‌ها پیش به عنوان درمانی طبیعی برای مشکلات مختلف به کار می‌رفته است.

همانطور که میدانید، بابونه اغلب به صورت دمنوش مورد استفاده قرار میگیرد.

بابونه، چای خوش عطری دارد که برای درمان و بهبود بسیاری از بیماری‌ها مفید است، به ویژه برای پوست اثرات خارق العاده‌ای دارد، اما اگر به آن آلرژی داشته باشید، ممکن است شما را به دردسر بیاندازد.

دمنوش بابونه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در میان دمنوش‌ها است و شاید بتوان گفت دلیلش هم دارا بودن طعم بسیار ملایم آن است و مزایای متنوعی برای بهبود سیستم ایمنی بدن گرفته تا کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی را شامل می‌شود.

نظر طب سنتی درباره بابونه

بابونه در طب سنتی بمنظور آرامش بخشیدن به بیماران عصبی وخواب آسوده تجویز می‌شده است.

این چای خوش عطر و بو برای پوست نیز بسیار مفید است و می‌توان چای بابونه را یک درمانگر ایده ال برای بیماری‌های پوستی دانست.

ارزش غذایی بابونه

بابونه دارای مواد معدنی و مغذی بی شماری است.

اگر بخواهیم بصورت ساده‌تر بگوییم، در حقیقت یک فنجان چای بابونه (۲۳۷ میلی‌لیتر) ۲۰۰۰ کالری انرژی به بدن می‌دهد و ۰٫۴۷ گرم کربوهیدرات دارد.

فواید و خواص چای بابونه

  • تسریع در روند بهبودی

بابونه با خواص عالی که دارد بیماری را بهبود می‌بخشد و فرآیند بهبود زخم‌های جزئی را تسریع میکند که در ابتدا توسط مصری‌ها و یونانی‌ها به عنوان شفایی برای درمان زخم‌ها استفاده میشده است همچنین زخم را ضدعفونی میکند.

  • پاک سازی پوست

چای بابونه حاوی خواص شگفت انگیز، آنتی اکسیدان ها، پاک کننده‌ها و خواص مرطوب کننده است پس درمان موثری برای مراقبت از پوست محسوب میشود.

  • سفید شدن طبیعی پوست

چای بابونه روشی طبیعی برای سفید کردن پوست بشمار میرود وکمک می‌کند تا روشنایی پوست افزایش یابد. همچنین منافذ پوست را باز کرده و پوست را تمیز می‌کند.

  • مبارزه با آکنه

بابونه حاوی آنتی اکسیدان‌های قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا در برابر آکنه مبارزه کنید؛ و بسیار حیرت انگیز عمل می‌کند.

  • کاهش پف زیر چشم

گذاشتن کیسه‌های چای بابونه خنک زیر چشم‌ها به کاهش پف چشم کمک می‌کند. همچنین خستگی چشم را تسکین می‌دهد.

  • اسکراب طبیعی صورت

چای بابونه زمانیکه با پودر شیر مخلوط شود، به داشتن بدن و صورت و پوست عالی کمک می‌کند. سلول‌های مرده پوست را از بین میبرد و سلول‌های جوان زیرین را اشکار می‌کند.

  • رطوبت رسانی پوست

اگر چای بابونه بطور منظم استفاده شود به تغذیه و رطوبت پوست شما کمک می‌کند.

مضرات چای بابونه

  • تداخل با سایر دارو‌ها

بابونه روی عملکرد دارو‌های رقیق کننده خون، خواب آورها، مسکن‌ها و دارو‌های ضدمیکروبی موثر است پس ممکن است عملکرد آن‌ها را تغییر دهد.

  • تداخل با دارو‌های بیحسی موضعی

بابونه در عملکرد دارو‌های بیحسی موضعی تداخل ایجاد می‌کند و ممکن است باعث اثرات جانبی شدیدی شود؛ بنابراین بهتر است قبل از عمل از مصرف آن اجتناب کنید.

  • ایجاد حساسیت

بابونه از دسته‌ی گل‌های مروارید و مینای چینی است.

اگر به این نوع از گل‌ها حساسیت دارید، باید از مصرف این چای پرهیز کنید، چون باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک مثل گرفتگی بینی، آبریزش بینی و سرخی و خارش و آبریزش چشم می‌شود.

  • تشدید خواب آلودگی

چای بابونه خاصیت خواب آوری دارد و مصرف بیش از حد آن در دوره بارداری می‌تواند حالت خواب آلودگی را تشدید کند.

  • مضر برای سرطان

اگر با ریسک ابتلا به سرطان رحم یا سینه روبرو هستید، بهتر است از مصرف این چای به شدت خودداری کنید، چون ریسک ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=137465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰