تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
12
نوری قزلجه در گفت‌وگو با جمهوریت:

ایرادات مرکز پژوهش های مجلس به طرح صیانت از خود طرح وسیع‌تر است/ اصرار کمیسیون بر طرح قبلی و عدم رفع ایرادات مرکز پژوهش‌ها منجر به رد کلیات طرح می‌شود/ برای رفع ایرادات حداقل ۵ تا ۶ ماه زمان لازم است

  • کد خبر : 140915
  • 03 دی 1400 - 13:24
ایرادات مرکز پژوهش های مجلس به طرح صیانت از خود طرح وسیع‌تر است/ اصرار کمیسیون بر طرح قبلی و عدم رفع ایرادات مرکز پژوهش‌ها منجر به رد کلیات طرح می‌شود/ برای رفع ایرادات حداقل ۵ تا ۶ ماه زمان لازم است
عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی، ایرادات مرکز پژوهش های مجلس به این طرح را «قانع کننده» و مبتنی بر «ادله فنی و حقوقی» خواند.

جمهوریت  –  بابک نگاهداری، رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه اول دی ماه، در نامه ای به رضا تقی پور، رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی ضمن بر شمردن اشکالات عدیده متن طرح ، خواستار تخصیص زمان بیشتر برای اصلاح آن شده است.

بیشتر بخوانید:

غلامرضا نوری قزلجه ، عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در گفت و گو با جمهوریت  درباره ایرادات مرکز پژوهش ها به این طرح گفت: نامه مرکز پژوهش های مجلس درباره ایرادات این طرح بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با تاکید بر این که بیان ایرادات از جانب مرکز پژوهش ها در این دوره مجلس از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: وقتی مرکز پژوهش های خود مجلس یازدهم، این همه ایراد و اشکال برای طرح می آورد که میزان ایرادات و ابهامات پیرامون طرح، از خود طرف وسیع تر بوده، بدون شک باید بازنگری جدی در طرح صورت گیرد.

این عضو کمیسیون ویژه تاکید کرد: توضیحات مرکز پژوهش ها بسیار قانع کننده و مبتنی بر ادله فنی و حقوقی بود و نظرم این است که حتما اعضا کمیسیون به این مساله توجه خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: البته شاید این گزارش برای عده ای که تعصب خاصی دارند و از ابتدا هم به دنبال توضیح مساله نبودند و تنها می خواستند به سرعت و به هر قیمتی طرح را تصویب کنند، مهم نباشد اما به جز این گروه ، این گزارش حتما روی روند کار و تصمیم اعضا کمیسیون تاثیر جدی دارد .

سرنوشت مبهم طرح صیانت از فضای مجازی در صورت عدم رفع ایرادات مرکز پژوهش های مجلس

نوری قزلجه درباره سرنوشت این طرح بعد از ارائه گزارش مرکز پژوهش های مجلس گفت: معتقدم اگر این اشکالات برطرف نشود کلیات طرح رد خواهد شد ، مگر این که باز فرصتی داده شده تا روی موضوع کار و ایرادات اساسی برطرف شود.

وی ادامه داد: مرکز خودش برای رفع ایرادات درخواست وقت کرده است، به هر حال  ماده ۱۴۲ آیین نامه ظرفیتی قانونی با راهکارهای مشخص است- که مرکز هم در نامه اش اشاره کرده است- و این ماده آیین نامه زمان مشخصی را برای رفع ایردات و زمان بررسی طرح در نظر دارد اما از این ظرفیت استفاده نشده است و اسم آن در آخرین وضعیت بررسی طرح نیامده، فلذا مرکز هم مجبور است تا از کمیسیون کسب تکلیف کند.

طرح صیانت سر تا پا اشکال بود

رییس فراکسیون مستقلین در مجلس یازدهم همچنین گفت: اشکالات طرح صیانت بسیار زیاد است و از ابتدا برای من مشخص نبود این طرح سرتاپا اشکال با چه انگیزه ای تهیه شده بود.

وی ادامه داد: این طرح مساله ای را که حل نمی کرد ، هیچ، بلکه مسائل موجود و قبلی را پیچیده تر نیز می کرد.

نوری قزلجه همچنین تصریح کرد: اگر قرار باشد در کمیسیون بر اشکالات قبلی اصرار شود، بدون شک طرح رد می شود .

مرکز پژوهش های مجلس حدود ۹۰ درصد ایرادات طرح را احصاء کرده است

نوری قزلجه درباره ایردات مطروحه نسبت به این طرح گفت:  اطلاع دارم که مرکز پژوهش برخی از اشکالات را هنوز مطرح نکرده است البته بالای ۹۰ درصد اشکالات را احصا کردند که حتما باید این اشکالات برطرف شود و رفع آن ها نیز مستلزم زمان زیادی است .

عضو کمیسیون ویژه تاکید کرد: برای رفع این اشکالات حداقل ۵ تا ۶ ماه زمان نیاز داریم و شاید لازم باشد در قالب چند طرح مساله جلو برود.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: فضای مجازی حوزه ای تشریفاتی و لاکچری نیست بلکه با زندگی و معیشت و حقوق اساسی و جریان آزاد اطلاعات مردم سر و کار دارد و با موضوعات زندگی مردم آمیخته است، بنابراین نباید آن را ساده دید و در قالب یک طرح، نظام جدیدی را در این حوزه تنظیم کرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=140915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰