تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
23
نقوی حسینی در گفت و گو با جمهوریت تشریح کرد:

چرا وزارت ورزش دولت روحانی درخواست حذف مسابقات ورزشی از طرح مقابله با اقدامات اسرائیل در مجلس دهم را داد

  • کد خبر : 142003
  • 11 دی 1400 - 12:21
چرا وزارت ورزش دولت روحانی درخواست حذف مسابقات ورزشی از طرح مقابله با اقدامات اسرائیل در مجلس دهم را داد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم می گوید وزارت ورزش دولت روحانی درخواست کرد تا موضوع ممنوعیت مسابقه ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی به صورت قانون تصویب نشود.

جمهوریت  – حواشی ایجاد شده برای مهدی مهدوی کیا به خاطر حضور در مراسم به رسمیت شناخته شدن رقابت‌های جام عرب و پوشیدن پیراهن این رقابت ها که پرچم کشورهای مختلفی از جمله رژیم صهیونیستی بر روی آن درج شده بود مساله عدم رویایی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی را در صدر اخبار قرار داد .

اردیبهشت سال ۹۹ بود که هم زمان با بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل در مجلس دهم خبر رسید که اعضاء کمیسیون امنیت و سیاست خارجی این دوره مجلس، ماده مربوط به ممنوعیت قانونی مواجهه ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی را از طرح حذف کردند. موضوعی مناقشه برانگیز و اختلاف نظر بر سر این که اگر قرار است ورزشکاران ایرانی یا نمایندگان رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی رو به رو نشوند باید به صورت قانون در کشور تصویب شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش کیهان به ماجرای مهدوی‌کیا

سید حسین نقوی حسینی ، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفت و گو با جمهوریت درباره این موضوع گفت: جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد بنابراین هر نوع موازنه، همکاری و تعامل رفت و آمد و نشست و برخواست با جریانات و گروه ها و مقامات و مسئولان این رژیم خلاف سیاست های کلی ما است.

وی ادامه داد: انعکاس این دیدگاه در رویکردهای کلی جمهوری اسلامی در حوزه ورزش این است که چون این رژیم را رسمی نمی دانیم، نمایندگان آن ها را هم به رسمیت نمی شناسیم بنابراین هیچ ورزشکاری را در هیچ رشته ای در مقابل آن ها قرار نمی گیرد.

نقوی حسینی درباره موضوع حذف بند ممنوعیت مواجهه ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی در طرح مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در مجلس دهم گفت: در زمان بررسی این طرح در مجلس دهم بحث پیرامون این مساله صورت گرفت و این مساله قید شد که نباید ورزشکاران ما در مقابل نمایندگان ورزشی رژیم غاصب قرار بگیرند اما وزارت ورزش مخالف طرح چنین مساله ای بود.

وی ادامه داد: وزارت ورزش استدلال کرد که چنین مصوبه ای در طرح قانونی مستمسکی برای فدراسیون های جهانی برای حذف تیم های ما می شود چرا که در اساسنامه ها فدراسین ها و نهادهای ورزشی بین المللی قید شده ورزش نباید به سیاست ارتباط داده شود و با این استدلال ماده حذف شد .

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: بنابراین ورزشکاران ما در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی قرار نمی گیرند اما مستمسک قانونی نیز در اختیار آن ها قرار ندادیم تا در ورزش ما محدودیت ایجاد کنند.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=142003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰