تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
13

چطور محصولات ارگانیک را شناسایی کنیم؟

  • کد خبر : 146313
  • 18 بهمن 1400 - 10:23
چطور محصولات ارگانیک را شناسایی کنیم؟
اولین نکته برای تهیه مواد ارگانیک این است که اگر، قصد خرید محصولات ارگانیک را دارید باید از مکان‌هایی خرید کنید، که از این موضوع مطمئن باشید.
جمهوریت : شاید شما هم وقتی به خرید می‌روید نام محصولات ارگانیک به گوشتان خورده باشد و تصمیم گرفته باشید که از این محصولات استفاده کنید، اما آیا می‌دانید طریقه شناسایی این محصولات به چه صورت است؟!

طریقه شناسایی محصولات ارگانیک

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، باید این نکته را درنظر داشته باشید که، این کار چندان سخت نیست، زیرا تنها محصولاتی ارگانیک هستند که دارای گواهی ارگانیک باشند.
 این گواهی زمانی به یک محصول اختصاص پیدا می‌کند که ارگانیک بودن آن توسط نهاد‌های معتبر هر کشور تایید شود و این نهاد‌ها پس از کنترل ارگانیک بودن محصولات بر اساس استانداردها، به آن گواهی ارگانیک می‌دهند.
از سوی دیگر بازرسی محصولات ارگانیک، به طور مداوم و هر چند وقت یک‌بار صورت می‌گیرد و در این صورت در هر مرحله مشخص شود که تولیدکنندگان یا کشاورزان، برخلاف استاندارد‌ها عمل می‌کنند، برچسب ارگانیک به محصولات آن‌ها داده نمی‌شود و البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که بودن برچسب ارگانیک بر روی یک محصول، به معنای ارگانیک بودن آن نیست و این امکان وجود دارد که فروشنده، از برچسب ارگانیک تقلبی روی محصولات خود استفاده کرده باشد که این کار پیگرد قانونی دارد.
از سوی دیگر در صورتی که قصد خرید محصولات ارگانیک را دارید باید از مکان‌هایی خرید کنید، که از این موضوع مطمئن باشید و این اطمینان صد در صد را داشته باشید که ارگانیک بودن محصولات، توسط نهاد‌های نظارتی کنترل می‌شود.

معرفی انواع غذا‌های ارگانیک

  • میوه خشک شده
انواع مختلف میوه‌های خشک که معمولاً در هر فروشگاه مواد غذایی سالم می‌توانید پیدا کنید شامل زردآلو، موز، خرما، انجیر، انبه، آناناس و… است. از نظر فواید رژیم غذایی میوه‌های خشک دارای آنتی اکسیدان ها، فیبر و مواد مغذی بیشتری نسبت به میوه‌های تازه هستند، زیرا خواص آن در طول فرآیند خشک شدن تغییری پیدا نمی‌کند. مزیت دیگر میوه‌های خشک این است که نگهداری آن آسان است و ماندگاری آن بسیار بیشتر از میوه‌های تازه است.
  • آجیل و خشکبار
آجیل سرشار از فیبر، اسید‌های چرب امگا ۳، پروتئین و ویتامین E در میان سایر مواد مغذی است و از این رو مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آجیل می‌توانند به حفظ سلامت قلب و عروق، کاهش سطح کلسترول و محافظت در برابر بیماری‌های مزمن کمک کنند، اما باید توجه داشته باشید که با این حال در زمان مصرف آجیل‌هایی که با استفاده از روش‌های معمولی کشاورزی پرورش داده می‌شوند، میزان تماس با مواد شیمیایی مورد استفاده در آفت کش‌ها افزایش پیدا می‌کند. اما تولیدکنندگان آجیل‌های ارگانیک از مواد شیمیایی در شیوه‌های کشاورزی خود اجتناب می‌کنند.
تقریباً همه انواع آجیل را می‌توان به صورت ارگانیک مانند بادام، بادام هندی، گردو پکان پرورش داد. آجیل یک میان وعده مناسب است که حتی می‌توانید به بسیاری از غذا‌ها مانند سالاد اضافه کنید.
  • آب نبات
همانطور که می‌دانید، اکثر آبنبات‌ها و شیرینی‌هایی که در فروشگاه‌ها یافت می‌شوند دارای رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی هستند، اما آب نبات‌های ارگانیک چنین نیستند. در عوض آب نبات ارگانیک از مواد طبیعی ساخته شده است که دارای مواد معدنی و ویتامین بیشتری هستند. به عنوان مثال قرص‌های ویتامین‌های C یک انتخاب هوشمندانه هستند، زیرا خوردن آن‌ها مفید است.
اما به این دلیل که آب نباتی دارای برچسب ارگانیک باشد به معنای بدون قند بودن آن نیست. اگر می‌خواهید شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بررسی دقیق مواد تشکیل دهنده آب نبات یا هر تنقلات دیگر ارزشش را دارد.
  • شکلات
جالب است بدانید که، در سال‌های اخیر به دست آوردن شکلاتی که ارگانیک تولید شده باشد، آسان‌تر شده است. ممکن است قیمت آن کمی بیشتر باشد، اما ارزش آن را دارد که بدانید شکلات به صورت پایدار تولید شده است.
علاوه بر انتخاب عظیمی از شکلات‌های ارگانیک مخلوط با میوه و آجیل، بسیاری از خوراکی‌های دیگر مبتنی بر شکلات ارگانیک مانند کوکی‌ها و کاپ کیک‌ها نیز امروزه موجود است.
  • بیسکویت و کوکی
انواع زیادی از برند‌ها و دستور العمل‌های کوکی‌های ارگانیک وجود دارد که می‌توانید در خانه درست کنید. برای اینکه بیسکویت‌ها و کوکی‌ها ارگانیک باشند باید تمام مواد تشکیل دهنده آن‌ها شامل آرد، کره، روغن، تخم مرغ و شکر به صورت ارگانیک تولید شوند. برخی از کوکی‌ها علاوه بر ارگانیک بودن، بدون گلوتن، بدون قند و وگان نیز هستند.
بیسکویت‌ها و کوکی‌های ارگانیک طعم‌های متنوعی دارند تا تقریباً خواسته‌های هر سلیقه را برآورده کنند. مانند کوکی با چیپس شکلات، کوکی دارچینی، کوکی زنجبیل و کره بادام زمینی.
  • پروتئین بار
پروتئین بار‌ها با داشتن مقدار زیادی مواد مغذی امرزوه در سبد غذایی بسیاری از افراد جا گرفته اند. پروتئین بار‌ها انواع مختلفی دارند، بنابراین مواد تشکیل دهنده و ارزش غذایی بین برند‌ها متفاوت است. بسیاری از پروتئین بار‌ها از میوه‌های خشک، جو، آجیل، دانه‌ها و کینوا تهیه می‌شوند.
به طور متوسط یک پروتئین بار بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ کالری و حداکثر ۲۰ گرم پروتئین دارد، اگرچه برخی از آن‌ها ممکن است دارای ۳۰ گرم پروتئین باشند.
در صورتی که به دنبال تنظیم یا کاهش مصرف قند خود هستید، بهتر است میزان قند موجود در یک پروتئین بار را بررسی کنید، زیرا بسیاری از آن‌ها دارای قند بالا یا شیرین کننده‌هایی مانند شیره ذرت با فروکتوز بالا هستند. اطمینان از عدم مصرف قند اضافی به شما در کاهش خطر ابتلا به کبد چرب، چاقی و دیابت کمک می‌کند.
  • لوبیا

سه نوع اصلی لوبیا ارگانیک رشد می‌کند. لوبیای خشک، لوبیا خام و دانه سویا. لوبیا‌های خشک مانند لوبیا سیاه و لوبیا قرمز در بسیاری از غذا‌ها منبع خوبی از ریز مغذی‌های حیاتی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و روی هستند. لوبیا سبز همان گونه لوبیای خشک است، که همراه با غلافش مصرف می‌شود.

میل کردن منظم حبوبات دارای اثرات مثبتی بر سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به سرطان، جلوگیری از کبد چرب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت می‌باشد.
  • مربا

همانطور که می‌دانید از گذشته‌های بسیار دور مربا، بعنوان یک عنصر محبوب برای صبحانه بوده که وقتی روی نان یا نان تست می‌ریزید بسیار خوشمزه محسوب می‌شد و، اما همه مربا‌ها ارگانیک نیستند و، زیرا امکان دارد که این مواد دارای مواد شیمیایی، مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی باشند. مربای ارگانیک از مواد طبیعی و بدون افزودنی مصنوعی تهیه می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=146313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰