تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
14

نحوه تشخیص جوش‌های سرسیاه به چه صورت است؟!

  • کد خبر : 146334
  • 18 بهمن 1400 - 11:22
نحوه تشخیص جوش‌های سرسیاه به چه صورت است؟!
جوش‌های سرسیاه بطور معمول با ظاهری منحصربه‌فرد تشخیص داده می شود در واقع همان جوش‌های زیرپوستی محسوب می شوند.
جمهوریت : جوش‌های سرسیاه از آن دسته جوش‌های زیرپوستی است که اکثر افراد به آن دچار می‌شوند و گاهی با دستکاری این جوش‌ها سعی می‌کنند از آن رها شوند، اما آیا می‌دانستید چطور باید این نوع جوش‌ها را تشخیص دهید؟!

جوش‌های سرسیاه یا همان جوش‌های زیرپوستی

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، جوش‌های سرسیاه، در واقع همان جوش‌های زیرپوستی محسوب می‌شوند که به عقیده برخی متخصصان پوست کاملاً قابل درمان است و حتی در بسیاری از موارد پس از درمان اثری از خود باقی نمی‌گذارد.
از سوی دیگر همانطور که می‌دانید، آکنه یا جوش جوانی، از جمله بیماری‌های شایع دوران نوجوانی و جوانی محسوب می‌شود و گاهی این بیماری سبب بروز مشکلات مختلف و حتی ضایعات پوستی می‌شود و توجه به نوع ضایعات پوستی در درمان و تجویز دارو، دارای اهمیت است.
ضایعات آکنه به دو دستهٔ التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شود و نخستین ضایعات ایجادشده در آکنه، ضایعات غیرالتهابی است که «کومدون» نام دارد و از کومدون در سطح جامعه بیشتر با نام جوش زیرپوستی یاد می‌شود.
کومدون‌ها یا سرسیاه هستند (باز) یا سرسفید (بسته) و ضایعات التهابی، آکنهٔ قرمزرنگ و گاهی چرکی است.

تشخیص جوش سرسیاه

جوش‌های سرسیاه بطور معمول با ظاهری منحصربه‌فرد تشخیص داده می‌شود و از سوی دیگر منافذ مسدود شده یک لکه تاریک خواهند داشت و ممکن است ورم کند و یا نکند.
در واقع یک لکه تیره روی پوست فرد امکان دارد که همیشه جوش سرسیاه نباشد، بنابراین اگر در شناسایی لکه تیره پوست خود مشکلی دارید، پزشک می‌تواند معاینه بدنی انجام دهد تا مشخص شود که این لکه چیست و در صورتی که لکه تیره شما جوش سرسیاه نباشد، امکان دارد پزشک نمونه‌ای از آن را گرفته، آن را به آزمایشگاه بفرستد یا شما را برای تشخیص بیشتر به یک متخصص پوست ارجاع دهد.

بررسی عوارض جوش‌های سرسیاه

جوش‌های سرسیاه منافذ مسدود شده‌ای هستند که هنوز دهانه‌ای ندارند و در صورتی که خراشیده شوند یا سعی کنید جوش سرسیاه را فشار داده و خارج کنید، ممکن است آن ناحیه از پوست تحریک شود و باید توجه داشته باشید که اگر این ناحیه را قبل و بعد از ایجاد جوش سیاه ضدعفونی نکنید، باکتری‌ها می‌توانند وارد منافذ شده و باعث ایجاد عفونت شوند.
در صورتی که منافذ آلوده باشند، پوست می‌تواند ملتهب شده و این التهابی است که در نتیجه مسدود شدن منافذ ایجاد می‌شود و سبب ایجاد آکنه بیشتر می‌شود و اگر جوش‌های سرسیاه درمان نشوند، منافذ می‌توانند ملتهب شوند.
 این زخم‌ها معمولاً حفره‌دار هستند و گاهی به‌صورت یک نشان قرمز تیره باقی می‌مانند. با بهبود زخم پوست، هایپرپیگمنتیشن ممکن است اتفاق بیفتد. ملانین، رنگ‌دانه مسئول رنگ پوست، می‌تواند در ناحیه بهبود جمع شده و باعث بهبودی آن، اما به‌صورت یک نقطه سیاه شود.

هایپرپیگمنتیشن چیست؟

در صورتی که جوش، جوش سرسیاه یا آکنه دارید و پس ازبین‌رفتن آن‌ها لکه‌های تیره ایجاد می‌شوند، این پروسه به‌عنوان هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب شناخته می‌شود.
 زخم‌های کلوئیدی می‌توانند از آکنه ایجاد شوند، این‌ها زخم‌های برجسته‌ای هستند که در صورت رشد بیش از حد بافت اسکار در ناحیه جوش ایجاد می‌شوند و با تداوم یافتن رشد بافت اسکار، زخم‌های کلوئیدی می‌توانند کاملاً بزرگ شوند.
 اگر شما جوش‌های سرسیاه یا آکنه‌ای دارید، امکان دارد که برخی از عوارض جانبی خفیف مانند پوست خشک یا تحریک شده را تجربه کنید که معمولاً با مرطوب‌کننده‌ها درمان می‌شود.

جالب است بدانید که؛ عوارض جانبی دیگر دارو‌های ضدبارداری خوراکی نیز وجود دارد و اگر متخصصان پوست احساس کنند که شما برای درمان به این دارو‌ها نیاز دارید، حتما در مورد این اثرات با شما صحبت خواهند کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=146334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰