تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
15

چطور از موز برای لطافت پوستمان ماسک بسازیم؟!

  • کد خبر : 146818
  • 22 بهمن 1400 - 23:50
چطور از موز برای لطافت پوستمان ماسک بسازیم؟!
موز یک مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست محسوب می‌شود و دارای ویتامین‌های مختلفی است.

جمهوریت : در میان میوه‌ها و گیاهان معروف و پرخاصیت موز نیز یکی از میوه‌های پرطرفداری است که خواص آن برای پوست و مو به اثبات رسیده و حتی از آن برای لطافت پوست و زیبایی ماسک‌هایی متنوع را تهیه می‌کنند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

موز؛ بزرگترین گیاه گلدار علفی

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، موز را یکی از بزرگترین گیاهان گلدار علفی می‌دانند و به جرات می‌توان گفت از همه اجزای یک موز می‌توان استفاده کرد و از فواید آن بهره برد.

از سوی دیگر جالب است بدانید که همه بخش‌های موز که روی زمین هستند از ساقه پیاز مانندی که «کورم» نامیده می‌شود به وجود می‌آیند و تنه این گیاه معمولاً بلند و نسبتاً محکم است. درازای شاخه‌های موز می‌توانند بین دو تا هشت متر و برگ‌های آن نیز به حدود سه و نیم متر برسد. میوه موز به صورت خوشه در انتهای ساقه، تشکیل می‌شود.

موز در انواع مختلفی از خاک، تا زمانی که حداقل ۶۰ سانتی‌متر و دارای زهکشی خوب بوده و فشرده نشود رشد می‌کند.

خواص موز برای پوست

تحقیقات بسیاری در مورد این موضوع که یک موز چطور می‌تواند به پوست فایده برساند انجام نشده است، اما می‌توان گفت موز می‌تواند به دلایل مختلف برای پوست مفید باشد.

مرطوب شدن پوست به کمک موز

موز یک مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست محسوب می‌شود. ویتامین A موجود در این میوه رطوبت از دست رفته‌ی پوست را برمی گرداند و پوست خشک، آسیب‌دیده و کدر را ترمیم می‌کند. برای مرطوب کردن سریع پوست خشک و تیره، یک عدد موز رسیده را با چنگال له کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. حواستان باشد موز له شده با چشم‌هایتان تماس پیدا نکند. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. بعد از استفاده از این ماسک ساده پوستتان نرم و شاداب می‌شود.

در صورتی که پوست شما به‌شدت خشک و پوسته‌پوسته است، می‌توانید به ماسک بالا مقداری عسل اضافه کنید. ماسک موز و عسل همچنین به از بین بردن لکه‌های پوستی کمک می‌کند. می‌توانید برای مرطوب کردن پوست خود با مخلوط کردن نصف یک عدد موز رسیده، یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E یک ماسک صورت مفید درست کنید. ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس پوست خود را با آب بشویید.

درخشان شدن پوست به کمک موز

موز حاوی مقدار خوبی ویتامین C است که به حفظ درخشندگی پوست کمک می‌کند. می‌توانید با ماسک زیر درخشندگی از دست‌رفته‌ی پوست خود را برگردانید.

تاثیر موز در درمان جوش

می‌توانید از پوست موز برای درمان جوش استفاده کنید. پوست یک عدد موز را خرد کنید. بخش داخلی پوست موز را به‌آرامی روی ناحیه‌ای از پوستتان بمالید که دچار جوش است. این کار را به مدت ۵ دقیقه انجام دهید تا پوست بخش داخلی موز قهوه‌ای شود. پوستتان را با آب ولرم بشویید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

معرفی چند نوع ماسک موز برای پوست

ماسک موز و جو دوسر

یک قاشق غذاخوری جو دوسر
نصف یک عدد موز له شده
یک قاشق غذاخوری شیر
مواد‌های لازم را به خوبی مخلوط کنید تا ماسک را به دست آورید و بگذارید پانزده دقیقه بماند و سپس آبکشی نمایید و با حوله مرطوب خشک کنید. از بین بردن سلول‌های مرده پوست با این ماسک.

ماسک موز و عسل

نصف یک عدد موز له شده
۱ قاشق چای خوری عسل
۱ قاشق چای خوری لیمو
موارد را ترکیب کنید تا ماسکی یک دست به دست آورید و پانزده دقیقه به صورت خود بزنید و بعد آبکشی نمایید. این ماسک به درخشش، آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست کمک می‌کند.

ماسک موز و زردچوبه

۱قاشق غذاخوری له شده موز رسیده
۱ قاشق چای خوری زردچوبه
این دو مواد را ترکیب کنید و به صورت خود بزنید تا بیست دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید و با حوله‌ای نرم خشک کنید. این ماسک به درخشان شدن پوست کمک می‌کند.

ماسک اووکادو و موز

۱ قاشق غذاخوری آووکادو رسیده له شده
نصف یک عدد موز رسیده له شده
این مواد هارا ترکیب کنید و به پوست خود بزنید و بعد از پانزده دقیقه آبکشی نمایید. این ماسک از آکنه جلوگیری میکند.

ماسک پاپایا و موز

۱ قاشق غذاخوری پاپایا رسیده له شده
۱ قاشق چای خوری موزه له شده
این هارا ترکیب کنید تا ماسکی یک دست درست شود. سپس به خوبی به پوست بزنید و اجازه دهید پانزده دقیقه بماند و بعد آبکشی نمایید با حوله‌ای نرم خشک کنید. این ماسک جای زخم هارا خوب میکند.

ماسک موز و ماست

نصف یک عدد موز رسیده له شده
۱ قاشق غذاخوری ماست یا کشک
۱ قاشق غذاخوری آب میوه پرتقال
مواد هارا به ترتیب مخلوط کنید تا ماسکی عالی بدست آورید و به صورت خود بمالید تا ده دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این ماسک به سفت شدن منافذ باز پوست کمک می‌کند.

ماسک موز و روغن زیتون

نصف یک عدد موز رسیده
یک قاشق چای خوری روغن زیتون
این مواد هارا مخلوط کنید و به پوست خود بمالید سپس بعد از پانزده دقیقه با آب سرد شست و شو نمایید و با حوله‌ای نرم تمیز کنید. این ماسک برای درخشندگی پوست مفید است.

ماسک موز و تخم مرغ

قاشق غذاخوری موز رسیده
۱ عدد زرده تخم مرغ
این مواد هارا مثل همیشه ترکیب کنید و به پوست صورت خود بزنید و بگذارید پانزده دقیقه بماند و بعد با آب آبکشی نمایید. این ماسک برای رطوبت مفید است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=146818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰