تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
14

اعلام تحریم جدید انگلیس علیه روسیه و بلاروس

  • کد خبر : 148131
  • 05 اسفند 1400 - 22:46
اعلام تحریم جدید انگلیس علیه روسیه و بلاروس
جانسون در سخنرانی خود در پارلمان گفت: «تحریم‌ها علیه بلاروس به دلیل نقشش در حمله به اوکراین نیز اعمال خواهد شد»

جمهوریت – نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به دستور رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به منطقه دونباس در شرق اوکراین، گفت: «رویدادها ثابت خواهند کرد که پوتین اشتباه محاسباتی کرده است».

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین اعلام کرد و گفت که بریتانیا قصد دارد روسیه را از اقتصاد جهانی دور کند.

جانسون در پارلمان این کشور گفت: ما به مأموریت خود برای خارج کردن روسیه از اقتصاد جهانی روز به روز و هفته به هفته ادامه خواهیم داد.

به عنوان بخشی از بسته تحریم‌های جدید، بریتانیا دارایی‌های بانک VTB را مسدود کرده است. جانسون خاطرنشان کرد که بریتانیا این اختیار را دارد که بانک های روسی را به طور کامل از سیستم مالی بریتانیا حذف کند.

وی افزود که ایالات متحده اقدامات مشابهی را انجام می دهد. علاوه بر این، شرکت‌های دولتی و خصوصی روسی از جمع‌آوری سرمایه در بریتانیا منع خواهند شد. میزان پولی که اتباع روسیه می توانند در بانک های بریتانیا سپرده گذاری کنند نیز محدود خواهد بود. نخست‌وزیر انگلیس گفت، در مجموع، بریتانیا دارایی‌های بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد جدید را مسدود خواهد کرد. بریتانیا همچنین شرکت هواپیمایی Aeroflot را از انجام پروازها به این کشور و از این کشور منع کرده است.

بوریس جانسون تأکید کرد که ائتلاف غرب لحظات بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد.

نخست وزیر بریتانیا گفت که بریتانیا تحریم هایی را علیه بلاروس به دلیل مشارکت در عملیات نظامی روسیه در اوکراین وضع کرده است.

جانسون در سخنرانی خود در پارلمان گفت: «تحریم‌ها علیه بلاروس به دلیل نقشش در حمله به اوکراین نیز اعمال خواهد شد»

بر اساس سند رسمی منتشر شده ، بریتانیا تحریم‌هایی را علیه شرکت روستک روسیه، رهبری شرکت هواپیمایی یونایتد و بانک V از جمله تحریم‌های دیگر اعمال کرده است.

در این سند آمده است: «روستک و شرکت‌های تابعه آن، خدمات مالی ارائه می‌دهند یا منابع مالی و منابع اقتصادی، کالاها و/یا فناوری‌هایی را در دسترس قرار می‌دهند که می‌تواند به بی‌ثباتی اوکراین یا تضعیف یا تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت یا استقلال اوکراین کمک کند». تحریم ها علیه شرکت موشک های تاکتیکی JSC (TMC) و UralVagonZavod نیز اعمال شده است.

سازمان هوانوردی غیرنظامی نیز مجوز حمل و نقل خارجی هواپیمای ایروفلوت روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: «به دنبال اعلام نخست وزیر در پارلمان، سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا مجوز حامل خارجی متعلق به خطوط هوایی آئروفلوت روسیه (Aeroflot) را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده و این شرکت هوایی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام پرواز به یا از بریتانیا نیست.

به گزارش الجزیره، جانسون همچنین در نشست «گروه ۷» اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین اعمال می‌شود.

وی افزود: توافق کردیم که هزینه روسیه را به حداکثر برسانیم و به وابستگی اروپا به گاز روسیه پایان دهیم.

علاوه بر اقدامات مالی، بریتانیا در همکاری با ایالات متحده و اتحادیه اروپا محدودیت‌های جدید و کنترل‌های صادراتی «سخت‌تر» از جمله ممنوعیت کامل صادرات تمام اقلام مورد استفاده نظامی به روسیه را اعمال خواهد کرد. این محدودیت ها بر محصولات فناوری پیشرفته در بخش هایی مانند الکترونیک، مخابرات و هوافضا تأثیر می گذارد.

ولادیمیر پوتین در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه از اجرای عملیات نظامی در منطقه دونباس در شرق اوکراین، که شامل مناطق لوهانسک و دونتسک است، خبر داد. در مقابل، ولادیمیر زلنسکی – رئیس‌جمهور اوکراین – از شورای امنیت ملی و دفاع کشورش خواست تا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در این کشور حکومت نظامی اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=148131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰